mpz
Kategorie: Osobní vozy

Šalina

 
 
 

Druhým velkým osobním vozem MPŽ se stal tento letní vůz, přezdívaný šalina. Vůz vznikl v roce 2001 realizací návrhu, jehož předlohou byly letní tramvajové vleky. Návrh i vlastní realizace je opět Hrochovým dílem. Byť vůz svým vzhledem na první pohled do prostředí úzkokolejek nezapadá, je známou skutečností, že vyřazené tramvajové vozy často nalezly své další uplatnění právě na menších úzkokolejkách, které si nemohly dovolit zakoupit nová osobní vozidla. Aby tato hříčka v životní velikosti byla dokonalá, jsou na voze umístěny čelní reflektory, velká evidenční čísla, či odlévaná klika ruční brzdy. Červený nátěr a žluté linkování věrně dokresluje podobu tramvaje. To, že se dílo vydařilo, dokazuje nebývalý zájem veřejnosti o tento vůz, přičemž málo kdo tuší, že jde o novostavbu. Dokonce i odborná veřejnost často obdivuje zpracování i celkový dojem jednoznačně nejpopulárnějšího osobního vozu MPŽ.

 

Technické údaje
Typ Osobní uzazřený
Rok výroby 2001
Hmotnost vozu 2,6 t
Celkový rozvor 1 400 mm
Délka přes spřáhla 4 900 mm
Šířka 1 860 mm
Výška nad temenem kolejnice 2 600 mm
počet míst k sezení 18
Rozchod 600 mm


 První zkušební jízda v roce 2005
 
Převoz "šaliny" do Zbýšova - léto 2005
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

print Formát pro tisk

Jízdy historických vlaků

Jízdy s parními a motorovími historickými lokomotivami na zbýšovské úzkokolejce :Viz podrobnosti Jízdy na muzejní železnici

Vyhledávání

Najdete nás na Facebooku

Nejnovější foto

.