mpz

Srpen 2013

photo1.jpg Obsáhlá srpnová fotokronika je věnována především všem, kteří se účastnili a pomáhali při velké srpnové brigádě. S jejich pomocí na pomyslné mapě vzniklo 350 metrů nových kolejí s rozchodem 600mm a to není zrovna málo! Mnohé cihelny neměly ani tolik. K tomu přibylo také několik metrů kolejí přímo v areálu muzea ve vznikající venkovní expozici polních a důlních drážek. Velkou premiérou bylo zprovoznění muzejní lokomotivy DH120. Ale nepřebíhejme, následující série fotek nám všechny důležité události a děje po
photo10.jpg Čilý pracovní ruch prvního dne ve zničujícím vedru.
photo100.jpg Naprosto neobvyklé setkání generací. Zvláštní jízda pro kolegy z Lužné.
photo101.jpg Večerním snímkem, na kterém se setkala naše nejsilnější s nejslabší mašinkou, obsáhlé ohlednutí končí. Za pozornost děkujeme a zase někdy příště. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 11/2013.
photo11.jpg Polední slunce další práce v podstatě znemožnilo a nastává několika hodinová přestávka na oběd a nabrání sil k další práci.
photo12.jpg Improvizovaný individuální oběd ve stínu. Společné teplé jídlo bylo operativně přesunuto do pozdních večerních hodin, kdy teplota vzduchu klesla pod stravitelných 30 stupňů.
photo13.jpg Tradiční "Pínovy" lázně přišly letos neobvykle vhod přes den i večer.
photo14.jpg
Výpadek dodávky spojovacího materiálu nakonec práce na trati hned první den přerušil. Abychom se však "nenudili", oživili jsme myšlenku dostat lokomotivu DH120 s novými nápravami na koleje drážky bez pomoci drahého autojeřábu. Poměrně rychle byla zřízena provizorní trať spojující kolej pod lokomotivou s objízdnou kolejí koncového nádraží.
photo15.jpg S pomocí výrazně lehčí mašinky BN30 zkoušíme přetáhnout stodvacítku. Zpočátku to příliš nadějně nevypadalo.
photo16.jpg Po chvíli se lokomotivy daly přece jen do pohybu.
photo17.jpg Stodvacítka projíždí po provizorní vypodložené koleji.
photo18.jpg První náprava dosedla uspěšně na kolej dráhy.
photo19.jpg Operace, sledovaná početnými nedůvěřivými pohledy, se po několika minutách velmi úspěšně a bez komplikací zdařila! Zkušenosti, zejména z období stěhování muzea do zbýšovského depozitáře, jsou znát.
photo2.jpg Hned 1. srpna se rozeběhly práce na prodloužení úzkokolejky od Babic směrem k Zastávce. Na fotce jsou původní jednotlivé kolejové pruty přesouvány do přibližné budoucí polohy. Kolejnice jsou pak následně přizvednuty, nasunuty pod ně nové dřevěné pražce. Po položení jsou kolejnice k pražcům přišroubovány a jde se dál.
photo20.jpg Nastaly chvíle nefalšovaného kolektivního nadšení. Lokomotiva DH120 má v muzejní éře na rozchodu 600 mm premiéru na území Československa. Před několika lety se jedna z vyřazených kladenských lokomotiv vydala po opravě a přerozchodování na dalekou cestu do Francie, kde po dalších rozsáhlých úpravách tahá výletní vlaky, rovněž na rozchodu 600 mm.
photo21.jpg Téměř v zápětí jsou postupně likvidována vosí hnízda na stanovišti lokomotivy. Tato "zábavná" činnost" pokračovala i v dalších dnech, protože aktivních hnízd jsme postupně odstranili rovných pět!
photo22.jpg Malé stroje při letošní brigádě převzaly vedlejší výkony, kdy sloužily na pomocných a doprovodných vlacích, či při posunu ve Zbýšově.
photo23.jpg Většinu práce zastala "nová" ex ostravská DH70 s výkonem 90 koní, což je oproti tradičním třicítkám, poněkud rozdíl.
photo24.jpg K večeru prvního dne se pracovní vlak do Babic ještě vrátil k drobným úpravám kolejí.
photo25.jpg Navazující úsek nové trati musel být vyrovnán pomocí ohýbačky kolejnic.
photo26.jpg Opět důležitá optická kontrola, jejíž důležitost umocňuje postoj pana předsedy. :-)
photo27.jpg Úprava dalšího kolejového styku.
photo28.jpg Další den ráno jsme začali zaštěrkováním nového a přechodového úseku. Nakládka štěrku ve Zbýšově.
photo29.jpg A jdeme sypat.
photo3.jpg Suchá tráva dokumentuje panující úmorná vedra, kdy se většina "normálních" lidí ukrývala někde ve stínu nebo u vody. My běháme s pražci, což podle výrazu v obličeji, není zcela oblíbená činnost ani pro nás.
photo30.jpg A jdeme sypat.
photo31.jpg Zasypáno. Přechodový úsek je rovnou ručně podbit.
photo32.jpg Konečné urovnání štěrkového zásypu.
photo33.jpg Tohle nás dnes ještě čeká. Naštěstí je tu zatím alespoň stín.
photo34.jpg Ruční "výroba" plynulého oblouku.
photo35.jpg Že by nález pokladu? Asi ne, spíše technická komplikace doprovozená slovy: Ty .... co s tím ?! Místo teček ve větě, lze dosadit libovolné vhodné slovo rodného regionu :-)
photo36.jpg Zkušebně nasazený slunečníkový vůz.
photo37.jpg Vzhledem k rozptylu pracujících a alespoň částečnému stínu, nakonec slunečníkový vůz uplatnění nenašel.
photo38.jpg Typický příklad nevyvážené fotografie. Že by zas nějaký problém? :-)
photo39.jpg A pokračujeme dál...
photo4.jpg Šroubování prvních metrů nové části trati.
photo40.jpg Ač to na předchozích fotkách vypadalo beznadějně, oblouk se nakonec krásně povedl.
photo41.jpg Třetí den brigády ráno. Lokomotiva dostává snídani a nás čeká roznosit a namontovat další dva plošiňáky pražců...
photo42.jpg Slanská zetka pilně slouží na pracovních vlacích. Kdo by hádal, že je vagón už starý 105 let a krom podvozků v původním stavu.
photo43.jpg DH120 se zatím na kolejích neokoukala...
photo44.jpg Po příjezdu pracovního vlaku do Babic je souprava přeposunována do aktuálně potřebného pořadí a sjíždí na pracoviště.
photo45.jpg Další dokončený úsek z předchozího večera.
photo46.jpg Pohled na pracoviště s celým vlakem, tvořícím nutné zázemí .
photo47.jpg Postupně přibývají další metry trati.
photo48.jpg
photo49.jpg Porce čerstvých pražců.
photo5.jpg V pozadí je vidět přechod z polních kolejniček babické výhybny na původní kolejnice zbýšovské dráhy.
photo50.jpg Pokládání kolejnic na usazené pražce.
photo51.jpg Čeká nás vymodelovat další oblouk.
photo52.jpg Manipulace s těžkými kolejnicemi je náročná fyzicky a je i nebezpečná.
photo53.jpg Šroubujeme.
photo54.jpg Znalci se tváří zcela profesionálně a oduševnělě. :-)
photo55.jpg Dle výrázů v dalších obličejích panuje značně rozmanitá nálada.
photo56.jpg Vlak. Kdo by to byl řekl.
photo57.jpg Je sobota a pracovní vlak se cestou na oběd do Zbýšova historicky poprvé křižuje v babické výhybně s pravidelným osobním vlakem.
photo58.jpg Konečně nastal poslední den brigády. Znavení a vedrem zlomení pracanti usnuli rozptýlení po areálu a nevypadá to, že by se jim chtělo vstávat, natož pracovat.
photo59.jpg Další vydařený oblouk z předchozího dne. Kvůli vedru jsme vždy pracovali do tmy, kdy to bylo až na hmyz snesitelnější. Ovšem dílo jde zdokumentovat až ráno následujícího dne.
photo6.jpg Významná událost neunikla pozornosti regionální televize.
photo60.jpg No, vypadá to, že oblouk ještě není zcela dle představ.
photo61.jpg Tak kam? Do prava nebo do leva? Beztak tam a zase zpátky...
Počet souborů: 101 na 2 stránce(kách)
12 Další