V letních měsících tepelná pohoda přeje práci, takže i červencová foto-kronika přináší řadu zajímavých snímků ze zákulisí a provozu.
Po strasti plné a finančně náročné cestě se vrátily zpět přesoustružené nápravy s repasovanými převodovkami na lokomotivu DH30.
Sestavování nápravové převodovky s novými ložisky.
Krásná práce. Jen si člověk povzdechne, o kolik byl přenos síly pomocí řetězů u starších lokomotiv jednodušší, levnější i spolehlivější.
Kompletně repasované nápravy.
Lokomotiva je pomocí jeřábu v dílně zvednuta a čeká na svoje nápravy.
Konečně zpátky na kolech.
Únik chladící kapaliny byl způsoben prorezlou spodní částí chladiče. Zde už je fotka opraveného chladiče.
Chladič může zpět.
A můžeme po půl roce snažení na zkušebku!
A hned s líbivou soupravou osobních vozů. Je s podivem, jak k sobě vozidla různých výrobců rozměrově i "dyzajnově", jak se dnes říká, sedí.
Hned počátkem měsíce se vrátil po opískování rám parní lokomotivy Henschel Fabia.
Úspěšně v Babicích.
Jako další práce přichází na řadu nová elektroinstalace.
Během celodenní práce byla odstraněna nejprve původní kabeláž a následně natažena a zapojena nová.
Pohled na alternátor a nabíjecí relé během práce.
A máme téměř hotovo, lokomotiva startuje i nabíjí.
A svítí!
Za závěr okénka o opravě lokomotivy DH30 z roku 1989 ještě srovnání s výkonnější sestrou DH70.
U výtopny byl dokončen překrásný dřevník. Svoje místo tam našla i prastará dřevěná cirkulárka s motorem Siemens a Schuckert. V popředí bazén MPŽ.
Typický cihlárenský vozík pro ruční převoz hotových výrobků do sušáren, pece, či následně i z pece. Tento pochází z brněnské Bohunické cihelny.
Vozík s novou výdřevou adaptovaný pro převoz dříví k novému dřevníku.
Rám byl ihned po opískování opatřen základním nátěrem.
Když už jsme u dřevěných vozíků, nesmíme zapomenout na rodící se překrásný dvoukubík z drahotušské úzkokolejky.
Vozík vzniká s využitím původních kovových částí pojezdu.
S henšlíkem to bude nádherná soupravička. Jak kamarád pravil "aspoň čtyři takové!" :-)
Pohledem na těžní věž zjišťujeme, že dílo zkázy započalo. Mnoho památek se za značného úsilí rodí znovu, tato dominanta a nejvýraznější památka na těžbu uhlí ve Zbýšově nenávratně mizí.
Další fotky asi nepotřebují smutného komentáře...
Z vnitřní strany se následně rám dočkal voděodolného "bazénového" nátěru, neboť tato část slouží jako vodojem.
Aspoň, že naše úzká ve stopě uhelné dráhy, zůstává živá pro další generace.
První ranní důlní vlak. Kvůli objíždění na odbočce Důl Ferdinad, zůstává "žaba" na záloze tam.
Důlní souprava je návštěvnicky stále velmi oblíbena.
Odpoledne vystřídala starší mašinku BND30 opravená DH30.
Další víkend už kvůli panujícím úmorným vedrům a suchu vystřídaly páru motorové mašinky.
Nezvyklé křižování motorových vlaků. Vedra se projevila výrazně i na návštěvnosti a vlaky jezdí o poznání kratší.
I někteří členové rezignovali u bazénu :-)
Příchod věrozvěstů Cyrila a Metoděje na Moravu jsme si připomněli vyvěšením Moravské vlajky a neoficiálním křestem sedmdesátky na Moraviu.
Kroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 12/2015.
Osu přední nápravy vodojem poměrně složitým tvarem obchází. I tato část musela být nově vyrobena a vevařena do původních částí.
Pohled na zdařilé dílo. Trubkami prochází vodním prostorem vzpěry mezi ložiskovými domky a pružnicemi.
Černé šrouby už se těší na nové originální spřáhlo. Hra stínů také pěkně vykresluje obrysy původního spřáhla vytlačeného do čelníku. Za provozu bylo později toto spřáhlo nahrazeno jiným provedením.
Po otočení rámu "na kola" přichází na řadu ještě oprava horní části vodojemu.
Zde je vyříznuto zkorodované plnící hrdlo. Po vyrobení repliky bude vevařena zpět nová část s hrdlem.