mpz

Duben 2010

photo1.jpg Během dubna se opět dočkala malého prodloužení úzkorozchodná trať, ale hlavně se intenzivně pracovalo na úpravách areálu a přípravě na sezónu. Na fotografii pózuje "žaba" se "salónkem" na okraji Babic.
photo10.jpg První babický přejezd už je nedaleko a jistě se těší na svoji hezčí úzkorozchodnou verzi.

photo11.jpg Staré elektrické vedení muzejní drážku velmi pěkně doplňuje. Srovnání rozchodu kolejí jednoznačně vyznívá pro úzkokolejku.
photo12.jpg Ještě pohled opačným směrem a odjíždíme zpátky na Důl Jindřich.

photo13.jpg Také v areálu se pracuje na úpravě kolejí.
photo14.jpg Prodloužena byla kolej podél haly o jedno kompletní důlní kolejové pole, ovšem uložené na dřevěných pražcích.
photo15.jpg Ještě úpravy okolí s ohledem na další prodloužení.
photo16.jpg Abychom mohlli jeřábem manipulovat na skládce kolejí za halou, je třeba zřídit provizorní přejezd.
photo17.jpg A je hotovo.
photo18.jpg Na sezónu je teď připraven i malý "salónek".

photo19.jpg Dříve legendární drezína, teď v zuboženém stavu smutně postává na konci koleje.

photo2.jpg Několik snímků věnujeme opět stavbě trati. Pracovní vlak v typické sestavě právě dorazil na místo.
photo20.jpg Velmi rychle se k životu probouzí další mašinka BN30.

photo21.jpg Prazvláštní souprava vystihuje proporciální rozdíl důlních a povrchových vozidel až neuvěřitelně stejného rozchodu kolejí.

photo22.jpg Zátiší s typickými předválečnými vozíky polních drah.

photo23.jpg Surově industriální snímek představuje další nově vznikající zákoutí.
photo24.jpg Tak, jak byly doslova vozíky vyloveny z depozitáře, přistály na místě určení.

photo25.jpg Zejména četné dotazy návštěvníků z okolí a snaha i ostatním zájemcům připomenout hornickou historii regionu, nás přivedly na myšlenku na vhodném místě prezentovat typická důlní vozidla.

photo26.jpg Vystavené vozíky se postupně oblékaly do nového kabátu. Jak to dopadlo, uvidíte v další fotokronice.

photo27.jpg Naše rychlonohá patnácka bude k vidění na dráze v opačném postavení. Změna je život, nicméně nás k tomu vedly ryze praktické důvody. Na snímku se stroj připravuje na otočení.

photo28.jpg Na nezbytné zkušební jízdě dorazila patnácka "čumákem vpřed" až do Babic.
photo29.jpg Zatím nezvyklý snímek.
photo3.jpg Práce v Babicích minimálně místním pejskařům neuniknou.
photo30.jpg Pracovní vláček před bránou. Důvodem je příprava základny pro nový sloup.

photo31.jpg A impozantní sloup už se veze. V budoucnu poslouží nejen k osvětlení, ale budou se pod ním prohánět i elektrické lokomotivy!
photo32.jpg A když máme pořádný sloup, je na místě vyzkoušet historické "lezáky".
photo33.jpg S jednoduchou, dříve nezbytnou, pomůckou je šplhání do výšek hračka.
photo34.jpg Z opravy dorazily nápravy pod stále populárnější uhlák.

photo35.jpg Nápravy jsou na místě. Ložiska vyčištěna a řádně promazána. Návratu na koleje nic nebrání.
photo36.jpg A už se to veze.
photo37.jpg
photo38.jpg
photo39.jpg A hurá na nezbytnou zkušebku.
photo4.jpg Domy nad stromy v pozadí naznačují, že do Zastávky je to co by kamenem dohodil, ale bohužel ještě pěknou řádku pražců naskládal.
photo40.jpg Večerním snímkem z Babic se pro tentokrát loučíme. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 05/2010.
photo5.jpg Babické esíčko pod zářezem možná působí až příliš výrazným dojmem, ale vlnící se vláček zdolávající krokem velké stoupání, bude mít určitě svoje kouzlo.
photo6.jpg
photo7.jpg Zátiší zvedáků zvýrazňuje na dnešní dobu primitivní, ale nepřekonané a účiné ruční pomůcky pro opravy tratí, kdy člověk za použití minimální síly manipuluje se zátěží stovek kilogramů.

photo8.jpg Nejdůležitější je vždy dobrá nálada.
photo9.jpg S tímto masivním širokorozchodným čímsi musíme bohužel pracovat.
Počet souborů: 40 na 1 stránce(kách)