mpz

Květen 2010

photo1.jpg V květnu se letos poprvé otevřela brána muzea pro veřejnost. Ke shlédnutí opět nabízíme především zajímavé fotky "ze zákulisí".
photo10.jpg
photo11.jpg
photo12.jpg Venku se setkaly i obě mašinky pamatující dávno zrušenou úzkokolejku v jihočeských Borovanech. Vlevo dieselelektrická BNE50, vpravo BN30. Vyrobeny byly na počátku padesátých let ve znárodněných pobočkách původních firem Ferrovia a Orenstein&Koppel.
photo13.jpg Zadní část budky byla za provozu nejen pozměněna oproti původnímu stavu, navíc byla násilně poškozena. Tyto důvody vedly k výrobě nových částí stanoviště v originálním provedení.
photo14.jpg Po prvním pracovním dni je rám očištěn, natřen a nic nebrání montáži zadní stěny.
photo15.jpg Tady je už zadnice na svém místě. Vrchní odnímatelná část budky je rovněž vyrobena nově, ale prozatím osazena nebude.
photo16.jpg Ruční brzda po zpětné úpravě a celkové repasi.
photo17.jpg Občas vzniknou i neplánované zajímavé momentky.
photo18.jpg Pod záminkou posunu se "padesátka" podívala až ke střelnici. Bohužel pro špatný stav dlouhá léta odstaveného spalovacího motoru, nikoli vlastní silou.
photo19.jpg
photo2.jpg V počátku měsíce byla dokončena oprava důlní cisterny o objemu 760 litrů. Opravě předcházelo zajištění chybějících částí, neboť základem byla pouze nalezená nekompletní vlastní nádrž bez podvozku.
photo20.jpg
photo21.jpg
photo22.jpg Z provozních důvodů jsme na kusé koleji za halou začali se stavbou dočasného montážního kanálu.
photo23.jpg Zejména lokomotivy vyžadují přístup ze spodu. Do doby výstavby výtopny s dílnou, nám iprovizovaně poslouží alespoň tato stavbička.
photo24.jpg Už se to rýsuje.
photo25.jpg A jeden netradiční snímeček z těžní věže šachty Jindřich II.
photo26.jpg K netradičním snímkům patří i tento, zobrazující stav naší tratě nad Zastávkou.
photo27.jpg Mašinky v hale vyčkávájící na první letošní den pro veřejnost.
photo28.jpg Je brzy ráno 22. května a v topeništi parní mašinky už příjemně praští hořící dřevo.
photo29.jpg
photo3.jpg Výrobní štítek prozrazuje, že cisterna byla vyrobena na měsíc přesně před třicetičtyřmi lety pro rozchod 450mm.
photo30.jpg Následuje několik snímků nejen ze samotných jízd.
photo31.jpg
photo32.jpg
photo33.jpg
photo34.jpg
photo35.jpg
photo36.jpg
photo37.jpg
photo38.jpg
photo39.jpg Letos se drobné občerstvení s příjemnou obsluhou objevilo přímo v budově strážního domku.
photo4.jpg Tady už je vidět ukázková výstavka různých typů "huntů" v konečné podobě. Příprava výstavky byla ke zhlédnutí v minulé fotokronice.
photo40.jpg Připravená odpočinková zóna v zahradě se těší oblibě rodin s ratolestmi.
photo41.jpg
photo42.jpg V závěru dne se představila "hodonínská" souprava, vzpomínající na tamní cihelny a jejich drážky.
photo43.jpg Byť mašinka první provozní den spolehlivě zvládla, preventivní kontrole parního stroje po předešlých opravách, se nevyhnula.
photo44.jpg Píst vytažený na denní světlo se často nevidí.
photo45.jpg K naprosto neobvyklým pohledům patří i tento do válce a šoupátkové komory.
photo46.jpg A to už je z květnového připomenutí vše. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 06/2010.

photo5.jpg Na světlo se podívala důlní elektrická lokomotiva TLD3,5.
photo6.jpg Kontrolér zmíněné lokomotivy v průběhu konzervace. Patrné jsou v popředí odklopené zhášecí komory jednotlivých stupňů.
photo7.jpg Tady už se představují všechny elektrické lokomotivy muzea na rozchodu 600mm.
photo8.jpg A ještě společná fotka lokomotiv z ústecké Spolchemie.
photo9.jpg Vyjímečně pěkné počasí nás vylákalo na trať. Ven se podívaly i velké kiplóry původem z Mladějova zvané "dvoukubíky". Těmto masivním vozům vcelku sluší i naše dospělé kolejnice.
46 files on 1 page(s)