V květnu se letos poprvé otevřela brána muzea pro veřejnost. Ke shlédnutí opět nabízíme především zajímavé fotky "ze zákulisí".
Venku se setkaly i obě mašinky pamatující dávno zrušenou úzkokolejku v jihočeských Borovanech. Vlevo dieselelektrická BNE50, vpravo BN30. Vyrobeny byly na počátku padesátých let ve znárodněných pobočkách původních firem Ferrovia a Orenstein&Koppel.
Zadní část budky byla za provozu nejen pozměněna oproti původnímu stavu, navíc byla násilně poškozena. Tyto důvody vedly k výrobě nových částí stanoviště v originálním provedení.
Po prvním pracovním dni je rám očištěn, natřen a nic nebrání montáži zadní stěny.
Tady je už zadnice na svém místě. Vrchní odnímatelná část budky je rovněž vyrobena nově, ale prozatím osazena nebude.
Ruční brzda po zpětné úpravě a celkové repasi.
Občas vzniknou i neplánované zajímavé momentky.
Pod záminkou posunu se "padesátka" podívala až ke střelnici. Bohužel pro špatný stav dlouhá léta odstaveného spalovacího motoru, nikoli vlastní silou.
V počátku měsíce byla dokončena oprava důlní cisterny o objemu 760 litrů. Opravě předcházelo zajištění chybějících částí, neboť základem byla pouze nalezená nekompletní vlastní nádrž bez podvozku.
Z provozních důvodů jsme na kusé koleji za halou začali se stavbou dočasného montážního kanálu.
Zejména lokomotivy vyžadují přístup ze spodu. Do doby výstavby výtopny s dílnou, nám iprovizovaně poslouží alespoň tato stavbička.
Už se to rýsuje.
A jeden netradiční snímeček z těžní věže šachty Jindřich II.
K netradičním snímkům patří i tento, zobrazující stav naší tratě nad Zastávkou.
Mašinky v hale vyčkávájící na první letošní den pro veřejnost.
Je brzy ráno 22. května a v topeništi parní mašinky už příjemně praští hořící dřevo.
Výrobní štítek prozrazuje, že cisterna byla vyrobena na měsíc přesně před třicetičtyřmi lety pro rozchod 450mm.
Následuje několik snímků nejen ze samotných jízd.
Letos se drobné občerstvení s příjemnou obsluhou objevilo přímo v budově strážního domku.
Tady už je vidět ukázková výstavka různých typů "huntů" v konečné podobě. Příprava výstavky byla ke zhlédnutí v minulé fotokronice.
Připravená odpočinková zóna v zahradě se těší oblibě rodin s ratolestmi.
V závěru dne se představila "hodonínská" souprava, vzpomínající na tamní cihelny a jejich drážky.
Byť mašinka první provozní den spolehlivě zvládla, preventivní kontrole parního stroje po předešlých opravách, se nevyhnula.
Píst vytažený na denní světlo se často nevidí.
K naprosto neobvyklým pohledům patří i tento do válce a šoupátkové komory.
Na světlo se podívala důlní elektrická lokomotiva TLD3,5.
Kontrolér zmíněné lokomotivy v průběhu konzervace. Patrné jsou v popředí odklopené zhášecí komory jednotlivých stupňů.
Tady už se představují všechny elektrické lokomotivy muzea na rozchodu 600mm.
A ještě společná fotka lokomotiv z ústecké Spolchemie.
Vyjímečně pěkné počasí nás vylákalo na trať. Ven se podívaly i velké kiplóry původem z Mladějova zvané "dvoukubíky". Těmto masivním vozům vcelku sluší i naše dospělé kolejnice.