mpz

Červen 2010

photo1.jpg
photo1.jpg Červnové ohlédnutí za děním v muzeu je tentokrát zaměřeno více technickým směrem. Většinu času jsme totiž strávili opravami lokomotiv, což vám následující fotky více přiblíží.
photo10.jpg
photo10.jpg Na tomto záběru už lokomotivě krom kapot chybí jen chladič spalovacího motoru.
photo11.jpg
photo11.jpg Pohled na zkompletovaný stroj po dosazení kapotáže.
photo12.jpg
photo12.jpg Mašinka původem z cihelny v Dolní Dobrouči, se opět po mnoha letech rozjela vlastní silou. Tato "třícítka" se nedávno stala majetkem člena muzea, jenž její opravu i vlasními silami realizoval. Podle jeho představ ji opatřil nátěrem ve slušivé barevné kombinaci lokomotiv O&K.
photo13.jpg
photo13.jpg Pro zpestření pohled na soupravu typickou pro zahradní drážku v Černovicích, kde se tato mašinka v roce 1994 po rozsáhlé renovaci opět projela. Jak snímek dokazuje, mašinka je i po mnoha letech, po stisku jediného tlačítka, stále plně funkční.
photo14.jpg
photo14.jpg Stejná mašinka zachycená při posunu, tentokrát s uhlákem. V tomto složení se žlutá patnáctka proháněla o rok později (1995) dlouhé kilometry v Mladějově pod křídly MPŽ.
photo15.jpg
photo15.jpg Jelikož výjezd z brány muzea slouží zároveň jako výtažná kolej, postávají u přejezdu mnohdy zajímavá vozidla. Na další etapu opravy vyčkává borovanská BNE50.
photo16.jpg
photo16.jpg
Stejný stroj, po demontáži horní kapoty. Smímek přímo ukázkově zobrazuje uspořádání dieselelektrického soustrojí systému Gebus. Zprava vidíme tříválocový naftový motor Škoda 3S110 s vodním chladičem. Ten roztáčí přes pružnou spojku elektrický generátor (dynamo 220V), na smímku vlevo dole. Vlevo nahoře je pak pěkně vidět kontrolér spínající hnací eletromotory náprav. Kontrolérem se spíná směr jízdy a mechanicky ovládá výkon spalovacího motoru.
photo17.jpg
photo17.jpg Pohled na dynamo s pružnou spojkou z opačné strany po demontáži nefunkčního spalovacího motoru.
photo18.jpg
photo18.jpg V další fázi byl připravonán pro lokomotivu "nový" motor. Na smímku uprostřed leží setrvačník po demontáži z motoru. Ruční manipulace s tímto kolosem, evidentně žíjícím si svým životem, je vcelku zajímavá.
photo19.jpg
photo19.jpg Důvodem výměny setrvačníků je možnost elektrického startování lokomotivy, to jest setrvačník s ozubeným věncem, do nějž startér zapadá.
photo2.jpg
photo2.jpg Ještě než začneme se slíbenými lokomotivami, porozhlédnem se po areálu. Na této fotce je vidět v podstatě dokončený provizorní montážní kanál.
photo20.jpg
photo20.jpg A je to. Hurá do lokomotivy.
photo21.jpg
photo21.jpg V typickém počasí první půlky letošního roku si jede mašinka pro nový motor.
photo22.jpg
photo22.jpg Operace se zdařila, byť se i tento motor snad zakleté mašinky, nepodařilo zatím oživit. Jak dopadnou další snahy se jistě ukáže v další fotokronice.
photo23.jpg
photo23.jpg
photo24.jpg
photo24.jpg Dva pohledy na venku spočívající stroje při posunu v hale.
photo25.jpg
photo25.jpg
photo26.jpg
photo26.jpg I červnový termín jízd neunikl značnému zájmu veřejnosti.
photo27.jpg
photo27.jpg
photo28.jpg
photo28.jpg
photo29.jpg
photo29.jpg
photo3.jpg
photo3.jpg Zkoušku konstrukce úspěšně prověřila plně vyzbrojená parní lokomotiva BS80, která prozatím drží primát našeho nejtežšího stroje na kolejích.
photo30.jpg
photo30.jpg
photo31.jpg
photo31.jpg A to je z června vše. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 07/2010.
photo32.jpg
photo33.jpg
photo34.jpg
photo35.jpg
photo36.jpg
photo37.jpg
photo38.jpg
photo39.jpg
photo4.jpg
photo4.jpg
72 files on 2 page(s)
12 Next