Vítame vás u srpnové fotokroniky, která opět patří k těm bohatějším. Největší událostí bylo citelné prodloužení tratě v Babicích a následně také to, že většina osobních vlaků začala zajíždět až do středu Babic. Doufáme, že vás následující fotografie tedy opět zaujmou.
Pohled na spodní přejezd v Babicích. V prostoru za přejezdem vznikne výhybna pro objíždění končících souprav.
Na rozcestí u hřiště vzniklo improvizované překladiště železných upevňovadel z demontované normálně rozchodné tratě.
Vyzískaný materiál byl roztřízen k dalšímu využití, či do šrotu.
K převozu posloužily v hojném počtu kiplórky, jako starých časů polních drážek. I ruční posun s nimi byl velmi realistický.
Souprava odjíždí do Babic pro další náklad.
Jak je z tohoto snímku patrné, v dalších dnech úzkorozchodná trať postupovala pomalu dál.
I tentokrát byly kolejnice připravené přibližně v ose tratě přizdvihovány a podsouvány pod ně předvrtané pražce.
Letošní brigáda byla logisticky poměrně náročná, protože zahrnovala jak snesení staré normálně rozchodné tratě, úklid a přípravu pláně, montáž úzkorozchodných kolejí, tak zejména rekonstrukci relativně frekventovaného přejezdu v Babicích. V ranním oparu se na snímku připravuje mašinka BN30, přezdívaná Žaba, na svoji směnu.
Po spuštění na pražce byly kolejnice přišroubovány.
Vlak na novém a nezvyklém místě je třeba řádně zdokumentovat v co nejlepším úhlu záběru.
Pohled na vracející se pracovní vlak. V pozadí jsou patrné objekty střelnice.
Vegetace cihlový most opět téměř pohltila.
S pomocí silného nakladače je srovnáváno těleso budoucí úzkokolejky.
Velmi netradiční pohled na proměnu trati v úzkokolejku!
Až na samý konec úzkorozchodné tratě dorazil první z pracovních vlaků.
Trať dorazila až k samotnému přejezdu.
Před zahájením rekonstrukce přejezdu byly v jeho okolí rozmístěny informační cedule. Přejezd tvoří jedinou spojnici s uzavírkou dotčenou částí obce. Zřízení objížďky tedy nebylo možné.
Nastal nejdůležitější den brigády, kdy bylo potřeba v krátkém čase s omezenými technickými prostředky důkladně rekonstruovat přejezd sloužící k silniční obsluze spodní části Babic.
Nakladač zápasí s pražci skrytými v přejezdu.
Pražce jsou ukládány na blízkou dočasnou skládku.
Srovnání pláně.
Průběžná kontrola.
Montáž kolejí. Ty musí být následně zaštěrkovány a důkladně podbity. Po té jsou do připravené podkladní vrstvy uloženy panely.
Demontáž starého železničního svršku na betonových pražcích.
Odpoledne se práce s vypětím zbývajících sil chýlí k závěru. Místními obyvateli i návštěvníky fotbalového utkání na hřišti za přezdem bylo naše úsilí, oproti předchozím obavám z uzavřeného přejezdu, přijato v drtivé většině kladně a s nadšením.
Odpoledne začaly k přejezdu zajíždět osobní vlaky a po poutavém výkladu bylo cestujícím umožněno prohlédnout si "místo činu", čehož se zájmem všichni využili.
Vlak mezi tím odpočívá v odpoledním sluníčku.
Večer byly vlaky spojeny a parní lokomotiva bez problémů zátěž odvezla. Cestující si mohli ve vagónu před lokomotivou vychutnat rázné výfuky parního stroje. Za povšimnutí stojí patrné stoupání tratě oproti rovinaté silnici. V době vzniku (1862) byla tato trať druhou nejstrmější v Eropě a nazývána byla odborně jako horská. Prvenství tehdy držela dodnes impozantní Semmeringská dráha v rakouských Alpách, kde provoz zajišťovaly ovšem speciálně konstruované výkonné horské lokomotivy.
Pro odvoz zbylého štěrku vyrazil večer ještě další vlak. Do Zbýšova se vrátil netradičně až po setmění.
Nakládka starého zněčištěného štěrku, který poslouží při úpravách v areálu muzea.
Jeden z prvních vlaků na přejezdu.
Pohled na hotové dílo.
A ještě spodní babický přejezd, kde práce prozatím skončily.
I přes náročné práce na trati jsme nazapoměli na opravy vozidel. Na smímku se podrobuje posledním úpravám a revizi naše nejstarší lokomotiva vyrobená v roce 1908 firmou Siemens a Schuckert.
Po roce byla znovu oživena a plně zprovozněna lokomotiva BN30U z roku 1959. Vyrobila ji firma Vihorlat v daleké východoslovenské Snině.
Na zkušební jízdě zavítala mašinka až na konec tratě.
Aby mohly osobní vlaky bez omezení zajíždět ke konci tratě, bylo nutné také upravit vegetaci lemující nejen nový úsek.
Poslední srpnový otvírací den byl přelomový tím, že osobní vlaky začaly zajíždět až do Babic.
První vlak dovezla zpět ze zářezu ještě motorová mašinka BN30U, poté už vlaky vozila tam i zpět lokomotiva parní, která vozy střídavě táhla, či zpět naopak sunula.
Na opačném konci tratě v Babicích.
Několik dalších snímků zachycuje provoz na novém úseku.
Kolejnice je třeba uložit bokem, aby mohly být odvezeny betonové pražce.
80 files on 2 page(s)
12
Next