mpz

Září 2010

photo1.jpg V září v rámci Dne železnice naše muzeum symbolicky ukončilo letošní sezónu. Tuto akci si několika snímky na závěr připomeneme, ale především je možné opět zhlédnout fotografie z dalších prací na trati i v muzeu samém.
photo10.jpg Zanedlouho se vůz objevil zkušebně na kolejích. Vhodné podvozky zatím nejsou k dispozici a tak vůz stojí zatím z šikma, kvůli improvizovanému tříbodovému uložení skříně vůči podvozkům.
photo11.jpg
photo12.jpg Elegance technického zpracování ovládání klapek.
photo13.jpg Na ranním snímku směřuje pracovní vlak dolů Babicemi ke spodnímu přejezdu.
photo14.jpg
photo15.jpg Úzké koleje překonaly další mostek na trati.
photo16.jpg Při pohledu na nakloněný strom nad tratí je jasné, že tomu tak není dlouho, protože před pěti lety tudy ještě projel normálně rozchodný vlak, jehož vagóny nám vytvořily první zázemí v areálu budoucího muzea.
photo17.jpg ohled z opačné strany na konec kolejí.
photo18.jpg Ze snímku je jasné, že se chystá přerozchodování našeho posledního přejezdu.
photo19.jpg Opět začínáme vyjmutím zádlažbových panelů.
photo2.jpg Abychom volně navázali na předchozí fotogalerii, podíváme se jak pokračovaly práce na opravě dieselelektrické lokomotivě BNE50 z roku 1952.
photo20.jpg
photo21.jpg
photo22.jpg Po odkrytí kolejnic dojde na jejich demontáž.
photo23.jpg Další den ráno je vidět demontovaný přejezd.
photo24.jpg Po vytrhání betonových pražců je opět srovnáno těleso trati.
photo25.jpg
photo26.jpg
photo27.jpg
photo28.jpg Následně se na místo za pomoci jeřábu vrací kolejnice.
photo29.jpg
photo3.jpg Na mašinku byla dosazena nově vyrobená vrchní odnímatelná část budky, čímž nabyl stroj v našich poměrech na impozantnosti. Při srovnání s o něco slabší, ale výrazně menší BN30, je jasné, že lokomotivy BNE50 byly konstruovány svými rozměry pro čtřičtvrtě metrové rozchody, kde se také nejdéle udržely v provozu.
photo30.jpg Pod kolejnice jsou vsunuty a přišroubovány pražce.
photo31.jpg Dvakrát měř...
photo32.jpg
photo33.jpg
photo34.jpg Přes nesešroubovaný styk kolejí už projel první nedočkavý vůz.
photo35.jpg Netradiční pohled zhora.
photo36.jpg
photo37.jpg Po smontování je kolej zaštěrkována a podbita.
photo38.jpg
photo39.jpg Příprava na usazení krycích panelů.
photo4.jpg Dvě "propagační" fotky po dosazení boční kapotáže.
photo40.jpg První panely dosedají na místo.
photo41.jpg
photo42.jpg
photo43.jpg
photo44.jpg
photo45.jpg Práce i tentokrát končí až za tmy...
photo46.jpg Pro zpestření následuje několik snímků našich mašinek na místech obvyklých i neokoukaných, ale netradičně také souprav pracovních vlaků.
photo47.jpg Jedna z našich nejmenších (BN15R) na horním přejezdu v Babicích.
photo48.jpg V místech před lokomotivou stával jeden z početných strážních domků zbýšovské dráhy s přilehlou zahrádkou, kde vykonával službu hlídač přejezdů. Do dnešních dob se dochoval domek pouze jediný v nynějším areálu muzea.
photo49.jpg BNE50 před spodním přejezdem v Babicích. Zavřený nákladní vůz byl vyroben už v roce 1908 a je jedním z našich nejstarších vozidel.
photo5.jpg
photo50.jpg Před lokomotivou BN30R stoupá trať hodnotou přes 30 promile směrem ke Zbýšovu.
photo51.jpg Jeden z dalších vlaků stoupá ke Zbýšovu.
photo52.jpg Na horním konci tratě ve stanici Důl Jindřich se lokomotiva připravuje na další cestu do Babic s těžkou soupravou loženou štěrkem.
photo53.jpg
photo54.jpg Cestou dolů se chopí práce brzdaři stejně jako za starých časů.
photo55.jpg Patrný sklon tratě.
photo56.jpg
photo57.jpg Pohled na konec naší dráhy v Zastávce nás uvádí do Dne železnice.
photo58.jpg V zastávecké stanici posunuje brněnská 433.001, která sem dovezla plný vlak zvídavých návštěvíků nejen našeho muzea.
photo59.jpg Kolej vpravo odbočuje už téměř 150 let do Zbýšova. Byť se podoba, délka i provoz této dráhy za poslední půl století zásadně mění, bude snad její budoucnost velmi atraktivní a úspěšná.
photo6.jpg Záhy se však na mašince objevily příznaky neštovic.
photo60.jpg Neokoukatelný pohled na pojezd parní lokomotivy.
photo61.jpg V Zastávce také posunuje se vzácným dětským nákladem jedinečná ostravská velká mezi malými - parní třistadesítka.
photo62.jpg Služební vůz na konci soupravy.
photo63.jpg
Počet souborů: 68 na 2 stránce(kách)
12 Další