V září v rámci Dne železnice naše muzeum symbolicky ukončilo letošní sezónu. Tuto akci si několika snímky na závěr připomeneme, ale především je možné opět zhlédnout fotografie z dalších prací na trati i v muzeu samém.
Zanedlouho se vůz objevil zkušebně na kolejích. Vhodné podvozky zatím nejsou k dispozici a tak vůz stojí zatím z šikma, kvůli improvizovanému tříbodovému uložení skříně vůči podvozkům.
Elegance technického zpracování ovládání klapek.
Na ranním snímku směřuje pracovní vlak dolů Babicemi ke spodnímu přejezdu.
Úzké koleje překonaly další mostek na trati.
Při pohledu na nakloněný strom nad tratí je jasné, že tomu tak není dlouho, protože před pěti lety tudy ještě projel normálně rozchodný vlak, jehož vagóny nám vytvořily první zázemí v areálu budoucího muzea.
ohled z opačné strany na konec kolejí.
Ze snímku je jasné, že se chystá přerozchodování našeho posledního přejezdu.
Opět začínáme vyjmutím zádlažbových panelů.
Abychom volně navázali na předchozí fotogalerii, podíváme se jak pokračovaly práce na opravě dieselelektrické lokomotivě BNE50 z roku 1952.
Po odkrytí kolejnic dojde na jejich demontáž.
Další den ráno je vidět demontovaný přejezd.
Po vytrhání betonových pražců je opět srovnáno těleso trati.
Následně se na místo za pomoci jeřábu vrací kolejnice.
Na mašinku byla dosazena nově vyrobená vrchní odnímatelná část budky, čímž nabyl stroj v našich poměrech na impozantnosti. Při srovnání s o něco slabší, ale výrazně menší BN30, je jasné, že lokomotivy BNE50 byly konstruovány svými rozměry pro čtřičtvrtě metrové rozchody, kde se také nejdéle udržely v provozu.
Pod kolejnice jsou vsunuty a přišroubovány pražce.
Dvakrát měř...
Přes nesešroubovaný styk kolejí už projel první nedočkavý vůz.
Netradiční pohled zhora.
Po smontování je kolej zaštěrkována a podbita.
Příprava na usazení krycích panelů.
Dvě "propagační" fotky po dosazení boční kapotáže.
První panely dosedají na místo.
Práce i tentokrát končí až za tmy...
Pro zpestření následuje několik snímků našich mašinek na místech obvyklých i neokoukaných, ale netradičně také souprav pracovních vlaků.
Jedna z našich nejmenších (BN15R) na horním přejezdu v Babicích.
V místech před lokomotivou stával jeden z početných strážních domků zbýšovské dráhy s přilehlou zahrádkou, kde vykonával službu hlídač přejezdů. Do dnešních dob se dochoval domek pouze jediný v nynějším areálu muzea.
BNE50 před spodním přejezdem v Babicích. Zavřený nákladní vůz byl vyroben už v roce 1908 a je jedním z našich nejstarších vozidel.
Před lokomotivou BN30R stoupá trať hodnotou přes 30 promile směrem ke Zbýšovu.
Jeden z dalších vlaků stoupá ke Zbýšovu.
Na horním konci tratě ve stanici Důl Jindřich se lokomotiva připravuje na další cestu do Babic s těžkou soupravou loženou štěrkem.
Cestou dolů se chopí práce brzdaři stejně jako za starých časů.
Patrný sklon tratě.
Pohled na konec naší dráhy v Zastávce nás uvádí do Dne železnice.
V zastávecké stanici posunuje brněnská 433.001, která sem dovezla plný vlak zvídavých návštěvíků nejen našeho muzea.
Kolej vpravo odbočuje už téměř 150 let do Zbýšova. Byť se podoba, délka i provoz této dráhy za poslední půl století zásadně mění, bude snad její budoucnost velmi atraktivní a úspěšná.
Záhy se však na mašince objevily příznaky neštovic.
Neokoukatelný pohled na pojezd parní lokomotivy.
V Zastávce také posunuje se vzácným dětským nákladem jedinečná ostravská velká mezi malými - parní třistadesítka.
Služební vůz na konci soupravy.
68 files on 2 page(s)
12
Next