mpz

Březen 2011

photo1.jpg Březnové počasí přineslo předlouho očekáváné teploty výše nad bodem mrazu a tak se naplno rozběhly práce na strážním domku, jeho okolí, ale i na trati.
photo10.jpg Naši nejmladší se zodpovědně pustili do odstraňování starých nátěrů.
photo11.jpg Řemeslně zdatnější se věnovali omítkám.
photo12.jpg Velké okno je pryč a otvor bude zmenšen na původní velikost.
photo13.jpg Dokonáno jest.
photo14.jpg Staronovými okeními otvory k přejezdu se otevřel nečekaně pěkný výhled.
photo15.jpg
photo16.jpg Nově osazená okna vzhledově připomínají ta původní.
photo17.jpg Pohled zvenčí.
photo18.jpg Pohádková okýnka večer.
photo19.jpg Zajímavou akcí byla večerní napěťová výluka, kdy byly z interiéru domku ven přesunuty silové rozvody elektřiny. K napájení nářadí, později i osvětlení, posloužila po letech elektrocentrála nyní mobilně umístěná ve voze. V počátcích muzea ve Zbýšově nám toto soustrojí zajišťovalo jediný zdroj eletkřiny, za nedlouho by mělo především pohánět elektrické lokomotivy.
photo2.jpg Touto fotkou lze navázat na minulou fotokroniku, kde byly k vidění snímky ukazující výrazně pozměněnou vstupní tvář muzea.
photo20.jpg Nouzové osvětlení pracoviště.
photo21.jpg Takto vypadá večerní pohled na domek nyní. Ve štítech jsou osazena nová stylová svítidla.
photo22.jpg
photo23.jpg Souběžně s opravou domku se věnujeme štěrkování a podbíjení trati. Na snímku je v pracovním vlaku řazena elektrocentrála pro pohon ručních podbíječek.
photo24.jpg Jeden z vlaků vyjíždí s porcí čerstvého štěrku na pracoviště.
photo25.jpg
photo26.jpg Dosypávání štěrku.
photo27.jpg Opět ručně zarovnat...
photo28.jpg Zasloužená polední pauza.
photo29.jpg Idyla při chvíli klidu.
photo3.jpg Dominantou celého prostoru muzea se oprávněně stal stopadesátiletý strážní domek č.101 zbýšovské dráhy. Vlevo nad domkem je vidět neméně stará správní budova dolu Jindřich. Objekty nad domkem vpravo jsou o sto let mladší a patří dolu Jindřich II.
photo30.jpg I na přípravě prodloužení, či prozatímního zakončení tratě se pracovalo.
photo31.jpg Příprava pláně pro babickou výhybnu spočívala v likvidaci náletových dřevin.
photo32.jpg Další místo postupně zcela mění tvář.
photo33.jpg
photo34.jpg Nasazení a úsilí je velké.
photo35.jpg Budoucí výhybna s budovami bývalého dolu Ferdinand v pozadí.
photo36.jpg
photo37.jpg
photo38.jpg
photo39.jpg Pláň je připravena.
photo4.jpg Z půdního okénka se otevírá pěkný výhled k přejezdu.
photo40.jpg Scéna při údržbě vozíku jako vystřižená z dob dávno minulých.
photo41.jpg Do Zbýšova dorazila další várka vozidel MPŽ soustředěná z dočasných depozitů.
photo42.jpg Mezi jinými dorazil i nenápadný "osobní" vůz. Takto byl ke konci pravidelného nákladního provozu rychle vyřešen problém absence osobních vozů mladějovské úzkokolejky, zejména pro potřeby zahraničních turistů. Sezení s nohama na šikmých stěnách nijak pohodlné ani dvakrát bezpečné, ale dychtiví zájemci tehdy ještě lecos zkousli. Výhodou krom výrobní jednoduchosti, byla i naprostá věrohodnost focené soupravy.
photo43.jpg Krátká odbočka od kolejí nás přivedla k budovám dolu Julius v Zastávce.
photo44.jpg Bohužel i tento průmyslový skvost naprosto unikl jakémukoli zájmu o hornickou minulost regionu. Mizí tak jedna z posledních skutečných a hmatatelných památek slavné historie.
photo45.jpg
photo46.jpg Honosná budova strojovny se pyšnila i uměleckou výzdobou.
photo47.jpg
photo48.jpg Elegance staré architektury.
photo49.jpg Raději zpátky k vlakům. Jarní pohled na most zbýšovské dráhy nedaleko zastávecké stanice.
photo5.jpg Úklid prostranství.
photo50.jpg Poslední část fotek je věnována zejména vláčkomilům. Lokomotiva BN30R s pracovními vlaky v Babicích.
photo51.jpg
photo52.jpg
photo53.jpg Náladovky s gébuskou BNE50 u zářezu v Babickém lese.
photo54.jpg
photo55.jpg
photo56.jpg
photo57.jpg Na konci v Babicích.
photo58.jpg
photo59.jpg A tatáž lokomotiva s nákladními vozy.
photo6.jpg
photo60.jpg Posun s kiplórami všech velikostí, ale stejného rozchodu.
photo61.jpg
photo62.jpg
photo63.jpg
Počet souborů: 65 na 2 stránce(kách)
12 Další