mpz

Duben 2011

photo1.jpg Měsíc před zahájením muzejní sezóny vrcholily přípravy především dokončováním interiéru strážního domku a jeho půdy, štěrkováním a vyrovnáním tratě a také rozsáhlým úklidem a posledními úpravami celého areálu.
photo10.jpg Hrátky na pilu vrcholí nejen podobností prostředí, ale hlavně použitím typického dobového způsobu přepravy.
photo11.jpg Úklid je hotov, na řadu přijde dosypaní a srovnání prostoru kolem koleje.
photo12.jpg Materiál k dosypání jsme použili ze stavby prohlídkové jámy, vyklizený prostor pro změnu poslouží k prodloužení koleje pro umožnění prohlídek dlouhých vozů.
photo13.jpg
photo14.jpg Doprava jak jinak opět stylová. Podobnost se starou vápenkou, či cihelnou je čistě náhodná...
photo15.jpg Sypeme...
photo16.jpg Nakládáme... a tak pořád dokola do vyčerpání sil a materiálu.
photo17.jpg Těžce řešitelným problémem budoucího uspořádání kolejí za halou se jevil jakýsi betonový základ. Letitý bygr však ukázal nepředstavitelnou skrytou sílu. Na betonové kostce je patrné, kolik podobně jako u ledovce, vykukovalo na povrch.
photo18.jpg Provizorní prodloužení koleje provizorní montážní jámy je hotovo.
photo19.jpg Při přípravě vozidel na sezónu je místo v zadní části areálu intenzivně využito. V pozadí je vidět zarážedlo, které ukončilo existenci dráhy do samého středu Zbýšova v sedmdesátých letech.
photo2.jpg Z venčí se na domku od minula mnoho nezměnilo, snad jen svítidla a nový komín. Na starém přístavku byla opravena střecha s použitím původní krytiny. To zde, ale samozřejmě ještě není vidět.
photo20.jpg
photo21.jpg Je libo svačinku v podobě čerstvé vazelíny?
photo22.jpg Opravě podvozků se podrobuje poličský plošiňák nedávno přivezený z Mladějova. K převodům úzkorozchodných vozidel mezi sběrateli nezřídka i napříč Evropou všemi směry dochází stále častěji.
photo23.jpg Velkým překvapením byl příjezd opraveného pojezdu lokomotivy BNE25. Na rozchodu 600 je to v novodobé historii premiéra. Rám je zpětně uzpůsoben pro zástavbu původního motoru Slavia DR27.
photo24.jpg Při rekonstrukci pojezdu se objevila nečekaná vyčerpávající řada (po všech stránkách) zásadních technických komplikací, které musely řešit externí firmy. Výsledek dopadl nakonec velmi dobře.
photo25.jpg Mnoho komentáře nepotřebují následující fotky pořízené konečně za asistence sluníčka. Vidět je početné mašinky probouzející se ze zimního spánku.
photo26.jpg
photo27.jpg
photo28.jpg
photo29.jpg
photo3.jpg Detail nového retro svítidla.
photo30.jpg
photo31.jpg
photo32.jpg
photo33.jpg
photo34.jpg
photo35.jpg
photo36.jpg
photo37.jpg
photo38.jpg Novinkou a velkým ulehčením bylo zprovoznění nového sypáku pro štěrkování tratě.
photo39.jpg
photo4.jpg Za to půdní prostor se změnil zcela a až neuvěřitelně.

photo40.jpg
photo41.jpg
photo42.jpg
photo43.jpg Svoje místo si při rozsáhlých úpravách prostranství udržel, či našel, i "průmyslový" vodní jeřáb. Významu po úpravě nabyl jako zdroj pitné vody nejen pro mašinky.
photo44.jpg Závěrem jarní setkání s gumokolovými veterány.
photo45.jpg
photo46.jpg Touto vydařenou fotografií dubnová fotokronika končí. Připravil Robert Dujka © MPŽ 05/2011.
photo5.jpg
photo6.jpg Hlavní tvůrce úprav je evidentně spokojen. Budoucí nocležníci si to tady jistě taky budou pochvalovat.
photo7.jpg Podobně jako na strážní domek bylo vyrobeno několik nových stylových svítidel i pro budoucí osvětlení areálu muzea.
photo8.jpg
photo9.jpg Ze zimního skladiště řeziva ve výstavní prostor se proměnil přístřešek nad odstavnou kolejí podél haly.
Počet souborů: 46 na 1 stránce(kách)