mpz

Červen 2011

photo1.jpg Červnový souhrn dění v muzeu je tentokrát věnován zejména práci nového výsypného vozu. Na fotkách se neobjeví výjimečně žádná parní mašinka, ale o to více těch motorových.
photo10.jpg Nakládce zatím příhlíží BN30R z ČKD Radotín, vyrobené v roce 1961.
photo11.jpg Jde o historicky první renovovanou lokomotivu muzea. Od své renovace v roce 1992 slouží nepřetržitě!
photo12.jpg Vlak vyráží do Babic.
photo13.jpg
photo14.jpg Třetí současně pohybující se vlak na trati byl určen pro tvůrce nejkompletnějšího a volně přístupného seznamu úzkorozchodných vozidel nejen na území Československa, s nímž dlouhodobě spolupracujeme. www.uzkorozchodky.hys.cz
photo15.jpg O historii těchto uhláků, krom toho, že jezdily v dolech na Sokolovsku, nevíme zatím nic. Tento byl v 50. letech převeden na pionýrskou železnici ve Svatošských skalách, kde jej muzeum v roce 1994 zachránilo.
photo16.jpg Setkání všech tří vlaků v Babicích.
photo17.jpg
photo18.jpg
photo19.jpg Zatím, co si jiní hrají s kompakty a zrcadlovkami, na trati se tvrdě pracuje. Předseda muzea: a)kontroluje frakci použitého štěrku, b)nemůže se narovnat, c)usnul.
photo2.jpg Abychom navázali na fotku úvodní, je tu setkání provozuschopných lokomotiv typové řady BN30 deponovaných v muzeu. Všechny byly vyrobeny v rozmezí pouhých deseti let 1951-1961.
photo20.jpg Ani jedna z možností nebyla správně, rovněž tvrdě pracuje :-)
photo21.jpg Přeprava štěrku zpět směrem ku Zbýšovu.
photo22.jpg Do Babic přijíždí další várka.
photo23.jpg
photo24.jpg
photo25.jpg Sypeme...
photo26.jpg
photo27.jpg
photo28.jpg A ručně opět srovnat...
photo29.jpg Aby to ve finále takhle vypadalo.
photo3.jpg Profesionální údržba je u nás základem všeho. Byť se možná někomu zdá volba nástrojů, či snad otvorů málo vhodná :-)
photo30.jpg Tímto červnová kronika končí. Fotogalerii připravil Robert Dujka © MPŽ 07/2011.
photo4.jpg Motorové mašinky tentokrát z jiného pohledu.
photo5.jpg Lokomotivy BN30U vyráběl v letech 1959-1960 východoslovenský Vihorlat Snina. Oproti současně vyráběným BN30R v ČKD Radotín měly už valivá nápravová ložiska a výhodu možnosti použití na třičtvrtě metrových rozchodech.
photo6.jpg Dvojice našich nejmenších BN15R. První v řadě stojící vyrobily Turčinske strojárně Martin v Lučenci v roce 1970, druhou patrně rovněž, ale kapoty vozí ze shodné lokomotivy vyrobené v roce 1961 v ČKD. Zelená BNE50 v pozadí stojící je naopak v současnosti naše nejsilnější lokomotiva. Vyrobil ji Stavostroj Radotín v roce 1952.
photo7.jpg Na této fotce nám Tatra 815 přivezla štěrk určený k rekonstrukci tratě.
photo8.jpg Tento štěrk přeložíme Weimarem do nového sypáku.
photo9.jpg Třičtvrtě objemu Tatry štěrku už stojí na kolejích.
Počet souborů: 30 na 1 stránce(kách)