Červnový souhrn dění v muzeu je tentokrát věnován zejména práci nového výsypného vozu. Na fotkách se neobjeví výjimečně žádná parní mašinka, ale o to více těch motorových.
Nakládce zatím příhlíží BN30R z ČKD Radotín, vyrobené v roce 1961.
Jde o historicky první renovovanou lokomotivu muzea. Od své renovace v roce 1992 slouží nepřetržitě!
Vlak vyráží do Babic.
Třetí současně pohybující se vlak na trati byl určen pro tvůrce nejkompletnějšího a volně přístupného seznamu úzkorozchodných vozidel nejen na území Československa, s nímž dlouhodobě spolupracujeme. www.uzkorozchodky.hys.cz
O historii těchto uhláků, krom toho, že jezdily v dolech na Sokolovsku, nevíme zatím nic. Tento byl v 50. letech převeden na pionýrskou železnici ve Svatošských skalách, kde jej muzeum v roce 1994 zachránilo.
Setkání všech tří vlaků v Babicích.
Zatím, co si jiní hrají s kompakty a zrcadlovkami, na trati se tvrdě pracuje. Předseda muzea: a)kontroluje frakci použitého štěrku, b)nemůže se narovnat, c)usnul.
Abychom navázali na fotku úvodní, je tu setkání provozuschopných lokomotiv typové řady BN30 deponovaných v muzeu. Všechny byly vyrobeny v rozmezí pouhých deseti let 1951-1961.
Ani jedna z možností nebyla správně, rovněž tvrdě pracuje :-)
Přeprava štěrku zpět směrem ku Zbýšovu.
Do Babic přijíždí další várka.
Sypeme...
A ručně opět srovnat...
Aby to ve finále takhle vypadalo.
Profesionální údržba je u nás základem všeho. Byť se možná někomu zdá volba nástrojů, či snad otvorů málo vhodná :-)
Tímto červnová kronika končí. Fotogalerii připravil Robert Dujka © MPŽ 07/2011.
Motorové mašinky tentokrát z jiného pohledu.
Lokomotivy BN30U vyráběl v letech 1959-1960 východoslovenský Vihorlat Snina. Oproti současně vyráběným BN30R v ČKD Radotín měly už valivá nápravová ložiska a výhodu možnosti použití na třičtvrtě metrových rozchodech.
Dvojice našich nejmenších BN15R. První v řadě stojící vyrobily Turčinske strojárně Martin v Lučenci v roce 1970, druhou patrně rovněž, ale kapoty vozí ze shodné lokomotivy vyrobené v roce 1961 v ČKD. Zelená BNE50 v pozadí stojící je naopak v současnosti naše nejsilnější lokomotiva. Vyrobil ji Stavostroj Radotín v roce 1952.
Na této fotce nám Tatra 815 přivezla štěrk určený k rekonstrukci tratě.
Tento štěrk přeložíme Weimarem do nového sypáku.
Třičtvrtě objemu Tatry štěrku už stojí na kolejích.