mpz

Červenec 2011

photo1.jpg V červencové fotokronice je tentokráte připravena pestrá sbírka obrázků, odrážející neméně pestré činnosti v muzeu během prázdnin.
photo10.jpg Novinkou letošní sezóny je provoz motorových vlaků o prázdninových sobotách mimo parní jízdy.
photo11.jpg O prvním termínu motorových jízd bylo velmi pošmourné počasí a tak i počet návštěníků nebyl velký.
photo12.jpg A opět jedna náladovka.
photo13.jpg Počasí nás opravdu potrápilo.
photo14.jpg Pravidelný vlak v Babicích.
photo15.jpg Lokomotiva BNE50 se po delší době dočkala zcela nové podlahy.
photo16.jpg Podlaha je připravena k sešroubování.
photo17.jpg Vruty s křížovou hlavou dobové nejsou, ale účel plní dokonale.
photo18.jpg A je hotovo. V prvních dnech jezdila posádka dokonce na boso!
photo19.jpg Dvojice "budovatelských" lokomotiv z počátku padesátých let.
photo2.jpg A začneme prací. Dokonale maskovaný vlak při svozu dříve pokácených náletových dřevin v blízkosti kolejí.
photo20.jpg Neobvyklý náklad zahradní železnice se veze stylově po kolejích.
photo21.jpg Novinkou ukázkové železničky byly impozantní speciálně pro Zbýšov postavené příhradové mosty, které po zásluze sklidily u publika úspěch.
photo22.jpg Řady kiplór čekají na "šichtu" podobně jako ve skutečnosti.
photo23.jpg I stroje jsou připraveny.
photo24.jpg Čilý ruch ve šnekovské výhybně, kde se křižují prázdné a ložené vlaky.
photo25.jpg Největší úspěch nejen u nejmenších návštěvníků opět sklidila funkční výsypka.
photo26.jpg Aby to nevypadalo, že si jenom hrajem, je tu několik fotek zachycující práce na trati, které probíhají většinou v pracovní dny odpoledne. Nakládka sypáku. (Foto Martin Benáček).
photo27.jpg Sypeme... (Foto Martin Benáček).
photo28.jpg Štěrk přijíždí do Babic. Sklon tratě budí respekt. (Foto Martin Benáček).
photo29.jpg (Foto Martin Benáček)
photo3.jpg
photo30.jpg A hurá podbíjet! Lepší odpočinek odpoledne po návratu ze zaměstnání snad ani neexistuje.
photo31.jpg
photo32.jpg Zdrojem elektřiny je stále spolehlivá letitá elektrocentrála v pozadí.
photo33.jpg
photo34.jpg
photo35.jpg K večeru s ubývajícími silami začíná pracovní morálka upadat...
photo36.jpg
photo37.jpg Z přepracování se projevují také zvláštní změny psychické.
photo38.jpg
photo39.jpg
photo4.jpg Ranní náladovka z Babic.
photo40.jpg Pomocí zbylých sil je naloženo nářadí a spěšný pracovní vlak vyráží domů ku Zbýšovu. (Foto Martin Benáček).
photo41.jpg I obytný vlak se vrací zpět. (Foto Martin Benáček).
photo42.jpg A je tu časné ráno dalšího provozního dne.
photo43.jpg Ranní zátop.
photo44.jpg
photo45.jpg Areál se plní návštěvníky.
photo46.jpg Pozorování posunu s osobními vozy při tvorbě soupravy podle požadované kapacity soupravy je pro návštěvníky velmi lákavé.
photo47.jpg Plná souprava je pro malou mašinku cestou do stoupání hraniční zátěží.
photo48.jpg
photo49.jpg Parní lokomotiva odjíždí do Babic pro svůj vlak.
photo5.jpg A opět se u nás něco děje.
photo50.jpg Mezi osobními vlaky se na trati objevuje i kropící vláček s protiplevelím postřikem.
photo51.jpg Osobní vlak vracející se z Babic.
photo52.jpg
photo53.jpg
photo54.jpg Pro změnu pár fotek pracovních. Na snímku jsou pozoruhodné přechodové kusy kolejnic výšek 93 a 150 milimetrů určené před babickou výhybnu.
photo55.jpg Dále je zachycena montáž výhybky rovnež pro babickou výhybnu. V první fázi sympatické stavebnice je výhybka sekládána z jednotlivých částí.
photo56.jpg Poté jsou usazeny podkladnice a vyrovnaná přímá kolejnice je jako první přišroubována k novým pražcům.
photo57.jpg
photo58.jpg Technické libůstky.
photo59.jpg A je téměř hotovo. Pro účely přepravy je výhybka dělitelná na tři části, čehož s výhodou využíváme.
photo6.jpg Tentokráte je viníkem nekotrolovateně vzrostlý strom, který se začal nebezpečně náklánět na trať a bezprostředně ohrožovat nejen bezpečnost pod ním, ale i konstrukci stopadesátiletého propustku.
photo61.jpg Už aby se výhybka v Babicích leskla jako tato. O tom, ale až příště. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 08/2011.
photo7.jpg Zcela profesionálnímu zásahu asistoval i náš plošiňák.
photo8.jpg Dílo se zdařilo, nejobávanější část stromu je bez poškození mostku dole.
photo9.jpg Po několika hodinách je trať zprůjezdněna.
60 files on 1 page(s)