V červencové fotokronice je tentokráte připravena pestrá sbírka obrázků, odrážející neméně pestré činnosti v muzeu během prázdnin.
Novinkou letošní sezóny je provoz motorových vlaků o prázdninových sobotách mimo parní jízdy.
O prvním termínu motorových jízd bylo velmi pošmourné počasí a tak i počet návštěníků nebyl velký.
A opět jedna náladovka.
Počasí nás opravdu potrápilo.
Pravidelný vlak v Babicích.
Lokomotiva BNE50 se po delší době dočkala zcela nové podlahy.
Podlaha je připravena k sešroubování.
Vruty s křížovou hlavou dobové nejsou, ale účel plní dokonale.
A je hotovo. V prvních dnech jezdila posádka dokonce na boso!
Dvojice "budovatelských" lokomotiv z počátku padesátých let.
A začneme prací. Dokonale maskovaný vlak při svozu dříve pokácených náletových dřevin v blízkosti kolejí.
Neobvyklý náklad zahradní železnice se veze stylově po kolejích.
Novinkou ukázkové železničky byly impozantní speciálně pro Zbýšov postavené příhradové mosty, které po zásluze sklidily u publika úspěch.
Řady kiplór čekají na "šichtu" podobně jako ve skutečnosti.
I stroje jsou připraveny.
Čilý ruch ve šnekovské výhybně, kde se křižují prázdné a ložené vlaky.
Největší úspěch nejen u nejmenších návštěvníků opět sklidila funkční výsypka.
Aby to nevypadalo, že si jenom hrajem, je tu několik fotek zachycující práce na trati, které probíhají většinou v pracovní dny odpoledne. Nakládka sypáku. (Foto Martin Benáček).
Sypeme... (Foto Martin Benáček).
Štěrk přijíždí do Babic. Sklon tratě budí respekt. (Foto Martin Benáček).
(Foto Martin Benáček)
A hurá podbíjet! Lepší odpočinek odpoledne po návratu ze zaměstnání snad ani neexistuje.
Zdrojem elektřiny je stále spolehlivá letitá elektrocentrála v pozadí.
K večeru s ubývajícími silami začíná pracovní morálka upadat...
Z přepracování se projevují také zvláštní změny psychické.
Ranní náladovka z Babic.
Pomocí zbylých sil je naloženo nářadí a spěšný pracovní vlak vyráží domů ku Zbýšovu. (Foto Martin Benáček).
I obytný vlak se vrací zpět. (Foto Martin Benáček).
A je tu časné ráno dalšího provozního dne.
Ranní zátop.
Areál se plní návštěvníky.
Pozorování posunu s osobními vozy při tvorbě soupravy podle požadované kapacity soupravy je pro návštěvníky velmi lákavé.
Plná souprava je pro malou mašinku cestou do stoupání hraniční zátěží.
Parní lokomotiva odjíždí do Babic pro svůj vlak.
A opět se u nás něco děje.
Mezi osobními vlaky se na trati objevuje i kropící vláček s protiplevelím postřikem.
Osobní vlak vracející se z Babic.
Pro změnu pár fotek pracovních. Na snímku jsou pozoruhodné přechodové kusy kolejnic výšek 93 a 150 milimetrů určené před babickou výhybnu.
Dále je zachycena montáž výhybky rovnež pro babickou výhybnu. V první fázi sympatické stavebnice je výhybka sekládána z jednotlivých částí.
Poté jsou usazeny podkladnice a vyrovnaná přímá kolejnice je jako první přišroubována k novým pražcům.
Technické libůstky.
A je téměř hotovo. Pro účely přepravy je výhybka dělitelná na tři části, čehož s výhodou využíváme.
Tentokráte je viníkem nekotrolovateně vzrostlý strom, který se začal nebezpečně náklánět na trať a bezprostředně ohrožovat nejen bezpečnost pod ním, ale i konstrukci stopadesátiletého propustku.
Už aby se výhybka v Babicích leskla jako tato. O tom, ale až příště. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 08/2011.
Zcela profesionálnímu zásahu asistoval i náš plošiňák.
Dílo se zdařilo, nejobávanější část stromu je bez poškození mostku dole.
Po několika hodinách je trať zprůjezdněna.