mpz

Srpen 2011

photo1.jpg V srpnovém ohlédnutí se podíváme především, jak vznikala během tradiční prázdninové brigády, dlouho očekávaná babická výhybna.
photo10.jpg
photo11.jpg Vlak odjíždí pomalu ze Zbýšova. Na prvním voze je ložena výhybka.
photo12.jpg Vlak zachycený cestou do Babic projíždí kolem střelnice.
photo13.jpg Čas žní trávíme zcela jinou prací.
photo14.jpg A jsme v Babicích.
photo15.jpg Na samém konci koleje.
photo16.jpg Budoucí výhybna zatím bez kolejí.
photo17.jpg První přichází na řadu výhybka složená ze tří částí.
photo18.jpg Bez našeho nakladače by byla práce těžko představitelná.
photo19.jpg To, co jsme si ani nedokázali představit, se najednou stalo realitou.
photo2.jpg První dva dny vznikaly během monotónní dřiny metry a metry kolejových polí pro výhybnu. Na fotce je zachycena příprava a třídění kolejnic stejné délky před montáží na pražce.
photo20.jpg Nejde o sraz stylových veteránů, ale náš nakladač vypověděl službu a potupně se vrátil zpět.
photo21.jpg Naštěstí se rychle podařilo sehnat moderní náhradu i se zručnou obsluhou a pokládka kolejí mohla pokračovat.
photo22.jpg Se spojováním styků kolejnic už nám pomáhá také technika.
photo23.jpg Druhá výhybka už je také na místě.
photo24.jpg Pohled na elegantní vjezd do výhybny.
photo25.jpg Celkový pohled na koncovou stanici před montáží objízdné koleje.
photo26.jpg Přijíždí další várka kolejí.
photo27.jpg Těžký vlak s dvojicí lokomotiv.
photo28.jpg Práce na výhybně upoutaly velkou pozornost a místo nebývale ožilo ruchem odpoledních vycházek.
photo29.jpg Pokládka kolejí vcelku rychle pokračuje.
photo3.jpg Takto probíhala montáž. V pozadí je už ložený vlak kolejových polí.
photo30.jpg Výhybna už se rýsuje.
photo31.jpg
photo32.jpg Finální montáž a směrové úpravy už probíhají ručně.
photo33.jpg Práci nám zpestřovaly vydatné přeháňky. V pozadí je vidět pravidelný sobotní osobní vlak.
photo34.jpg Bagr odjel a už je to zase na nás.
photo35.jpg
photo36.jpg Před výhybnou je zajímavý přechod z dospělých kolejí na kolejničky polních drah.
photo37.jpg Poslední zbytky sil věnujeme vydatné večeři.
photo38.jpg Finální den brigády je věnován stěrkování nově položených kolejí.
photo39.jpg Štěrk přijíždí do výhybny. Ještě před šesti lety jsem na stejném místě fotil velké normálně rozchodné vagóny cestou do Zbýšova...
photo4.jpg Areál muzea proměněný v montážní základnu.
photo40.jpg
photo41.jpg Z vagónu se to sype rychle samo. Horší už je nezkrotný štěrk ručně urovnat.
photo42.jpg
photo43.jpg
photo44.jpg Dvojice vlaků vedle sebe se stává realitou.
photo45.jpg Pracovní vlak se chystá k odjezdu.
photo46.jpg A je zaštěrkováno, úspěšná brigáda přes mnohé těžkosti, zejména s technikou, končí.
photo47.jpg Na závěr společná fotka s hlavní budovou dolu Ferdinand v pozadí. I tento důl byl v minulosti na dráhu napojen. Siluetu tvořící kopec není nic jiného než halda hlušiny na jejíž vrchol donedávna stoupaly zarostlé kolejničky.
photo48.jpg Zvěčněním symbolu našeho muzea opustíme Babice, či nynější koncovu výhybnu a podíváme se několika fotkami na pravidelný provoz.
photo49.jpg Jelikož výhybna nebyla ještě nějakou dobu vyrovnána a podbita, pravidelné vlaky do konce prázdnin do výhybny ještě nezajížděly.
photo5.jpg
photo50.jpg Odjezd z Babic.
photo51.jpg
photo52.jpg
photo53.jpg A z letní zeleně rovnou do oslavanského podzemí instalovaného ve sklepích tamního zámku. MPŽ sem v roce 2005 zapůjčilo několik vozidel. Vozík v popředí MPŽ získalo už před lety. Zajímavostí je, že původně jezdil v podzemních částech stavby Vírské přehrady těsně po válce. Po desítkách let strávených v nedaleké zahrádce se na kolejničky vrátil až v polovině devadesátých let na naší drážce v Černovicích.
photo54.jpg Mašinka si postěžovala, že se jí moc stýská po svých muzejních sestřičkách.
photo55.jpg V dolech byli poměrně rozšířeni tito kolejoví předchůdci dnešních chemických toalet. Tento vůz v pravém provozu nikdy nesloužil a zamířil rovnou do muzea.
photo56.jpg Zářijové oslavy dvacetiletého výročí muzea se rychle blíží a přípravy vozidel se rozjíždí naplno. Lokomotiva BNE50 se dočkala nových oken v dubových rámech.
photo57.jpg Na koleje se vrátilo mnoho staronových vozidel a v areálu je opět těsno. Na trati odstavená vozidla jsou o pracovních víkendech běžnou praxí.
photo58.jpg Renovací vybavení prošel nouzový osobní vůz mladějovské drážky. Zájem o tuto drážku si koncem osmdesátých let vynutil výrobu, či úpravu, několika takových vozíků.
photo59.jpg Po revizi ložisek vyrazily poprvé na zkušební jízdu poněkud exoticky působící vozíky z ústecké chemičky.
photo6.jpg Souběžně vznikala druhá výhybka.
photo60.jpg Vypadá to, že se prastaré nýtované cisterně výlet do Babic líbil.
photo61.jpg Jako velké překvapení po mnoha letech ožila vlastní silou lokomotiva BN60.
photo62.jpg Objíždění v Babicích během zkušební jízdy.
photo63.jpg I bez kapot vypadá lokomotiva jako silák.
Počet souborů: 68 na 2 stránce(kách)
12 Další