V srpnovém ohlédnutí se podíváme především, jak vznikala během tradiční prázdninové brigády, dlouho očekávaná babická výhybna.
Vlak odjíždí pomalu ze Zbýšova. Na prvním voze je ložena výhybka.
Vlak zachycený cestou do Babic projíždí kolem střelnice.
Čas žní trávíme zcela jinou prací.
A jsme v Babicích.
Na samém konci koleje.
Budoucí výhybna zatím bez kolejí.
První přichází na řadu výhybka složená ze tří částí.
Bez našeho nakladače by byla práce těžko představitelná.
To, co jsme si ani nedokázali představit, se najednou stalo realitou.
První dva dny vznikaly během monotónní dřiny metry a metry kolejových polí pro výhybnu. Na fotce je zachycena příprava a třídění kolejnic stejné délky před montáží na pražce.
Nejde o sraz stylových veteránů, ale náš nakladač vypověděl službu a potupně se vrátil zpět.
Naštěstí se rychle podařilo sehnat moderní náhradu i se zručnou obsluhou a pokládka kolejí mohla pokračovat.
Se spojováním styků kolejnic už nám pomáhá také technika.
Druhá výhybka už je také na místě.
Pohled na elegantní vjezd do výhybny.
Celkový pohled na koncovou stanici před montáží objízdné koleje.
Přijíždí další várka kolejí.
Těžký vlak s dvojicí lokomotiv.
Práce na výhybně upoutaly velkou pozornost a místo nebývale ožilo ruchem odpoledních vycházek.
Pokládka kolejí vcelku rychle pokračuje.
Takto probíhala montáž. V pozadí je už ložený vlak kolejových polí.
Výhybna už se rýsuje.
Finální montáž a směrové úpravy už probíhají ručně.
Práci nám zpestřovaly vydatné přeháňky. V pozadí je vidět pravidelný sobotní osobní vlak.
Bagr odjel a už je to zase na nás.
Před výhybnou je zajímavý přechod z dospělých kolejí na kolejničky polních drah.
Poslední zbytky sil věnujeme vydatné večeři.
Finální den brigády je věnován stěrkování nově položených kolejí.
Štěrk přijíždí do výhybny. Ještě před šesti lety jsem na stejném místě fotil velké normálně rozchodné vagóny cestou do Zbýšova...
Areál muzea proměněný v montážní základnu.
Z vagónu se to sype rychle samo. Horší už je nezkrotný štěrk ručně urovnat.
Dvojice vlaků vedle sebe se stává realitou.
Pracovní vlak se chystá k odjezdu.
A je zaštěrkováno, úspěšná brigáda přes mnohé těžkosti, zejména s technikou, končí.
Na závěr společná fotka s hlavní budovou dolu Ferdinand v pozadí. I tento důl byl v minulosti na dráhu napojen. Siluetu tvořící kopec není nic jiného než halda hlušiny na jejíž vrchol donedávna stoupaly zarostlé kolejničky.
Zvěčněním symbolu našeho muzea opustíme Babice, či nynější koncovu výhybnu a podíváme se několika fotkami na pravidelný provoz.
Jelikož výhybna nebyla ještě nějakou dobu vyrovnána a podbita, pravidelné vlaky do konce prázdnin do výhybny ještě nezajížděly.
Odjezd z Babic.
A z letní zeleně rovnou do oslavanského podzemí instalovaného ve sklepích tamního zámku. MPŽ sem v roce 2005 zapůjčilo několik vozidel. Vozík v popředí MPŽ získalo už před lety. Zajímavostí je, že původně jezdil v podzemních částech stavby Vírské přehrady těsně po válce. Po desítkách let strávených v nedaleké zahrádce se na kolejničky vrátil až v polovině devadesátých let na naší drážce v Černovicích.
Mašinka si postěžovala, že se jí moc stýská po svých muzejních sestřičkách.
V dolech byli poměrně rozšířeni tito kolejoví předchůdci dnešních chemických toalet. Tento vůz v pravém provozu nikdy nesloužil a zamířil rovnou do muzea.
Zářijové oslavy dvacetiletého výročí muzea se rychle blíží a přípravy vozidel se rozjíždí naplno. Lokomotiva BNE50 se dočkala nových oken v dubových rámech.
Na koleje se vrátilo mnoho staronových vozidel a v areálu je opět těsno. Na trati odstavená vozidla jsou o pracovních víkendech běžnou praxí.
Renovací vybavení prošel nouzový osobní vůz mladějovské drážky. Zájem o tuto drážku si koncem osmdesátých let vynutil výrobu, či úpravu, několika takových vozíků.
Po revizi ložisek vyrazily poprvé na zkušební jízdu poněkud exoticky působící vozíky z ústecké chemičky.
Souběžně vznikala druhá výhybka.
Vypadá to, že se prastaré nýtované cisterně výlet do Babic líbil.
Jako velké překvapení po mnoha letech ožila vlastní silou lokomotiva BN60.
Objíždění v Babicích během zkušební jízdy.
I bez kapot vypadá lokomotiva jako silák.
68 files on 2 page(s)
12
Next