mpz

Říjen 2011

photo1.jpg V říjnu se o slovo přihlásila zima a noční teploty se rychle začaly pohybovat kolem bodu mrazu. Tato skutečnost sebou přináší nutnost rychle zazimovat lokomotivy. U motorových lokomotiv je třeba zkontrolovat chladící okruh na odolnost vůči mrazu, ošetřit a nabíjet startovací akumulátory, u parní lokomotivy to u nás znamená zbavit lokomotivu vody nejen z kotle a vodojemu, ale pečlivě i ze všech armatur. Kotel vymýt a připravit na zimu. Nakonzervovat nenatřené kovy.
photo10.jpg Radostný pohled na natřenou nýtovanou cisternu z počátku 20. století.
photo11.jpg Určitou novinkou je retro cisterna umístěná na prastarém podvozku.
photo12.jpg Velkou proměnou prochází koncem roku strážní domek. Na zdi jsou patrné obrysy původních i pozdějších přístaveb.
photo13.jpg O několik dnů později se začíná rýsovat další verze přístavby. Tentokrát zde vznikne tolik potřebné sociální zázemí pro návštěvníky i personál.
photo14.jpg I za halou je kolejový materiál seskládán a prostor vyklizen. Vzniknou tady další odstavné koleje a malá provizorní deponie.
photo15.jpg
photo16.jpg Smíšený vlak veze brzy ráno do Babic plošinové vozy k nakládce.
photo17.jpg
photo18.jpg
photo19.jpg O několik hodin později je vlak zachycen cestou zpět. Kvůli bezpečnosti lokomotiva težké vozy do stoupání sune.
photo2.jpg Několik dnů jsme věnovali rozsáhlé údřžbě provozních motorových lokomotiv, kdy byly rovněž kompletně vyměněny a doplněny maziva a filtry. Jelikož má tato lokomotiva nepůvodní motor, je přístup k nalévacímu olejovému hrdlu poněkud krkolomný.
photo20.jpg Betonové pražce budou využity jako základ nové dočasné deponie. Z tohoto pohledu vyniká v porovnání normálně rozchodných pražců hračkovitost našich vláčků.
photo21.jpg
photo22.jpg V rámci "posledního zátopu" se do posunu zapojuje i béeska.
photo23.jpg Při posunu vznikají náhodné líbivé soupravy.
photo24.jpg Neobvyklý pohled přes plot.
photo25.jpg Na sluníčko vykoukla neobvyklá DH120, čekající na rekonstruované nápravy.
photo26.jpg Pohledem k težní věži šachty Jindřich II zjistíme, že prastaré budovy nahradily solární panely.
photo27.jpg Důlními díly je okolí doslova prošpikováno. Dnes se, ale "těží" jinak.
photo28.jpg Na uvolnění pár náladovek z Babic.
photo29.jpg
photo3.jpg Pohled na malý dvouválec Slavia 2S90A.
photo30.jpg
photo31.jpg
photo32.jpg
photo33.jpg Rozlučkové jízdy s letošní párou. Vládne dobrá nálada a to je dobře.
photo34.jpg Fotka na památku.
photo35.jpg Navečer trocha nostalgie se stylovou soupravou.
photo36.jpg
photo37.jpg
photo38.jpg
photo39.jpg Souprava dvoukubíků vyráží pro fotografy na trať podruhé. Přístí rok by měla vzniknout pro tyto účely stálá asi deseti vozová souprava složená z vybraných vozů v dobrém technickém stavu a po revizi.
photo4.jpg Výrobní štítek pro lokomotivy neobvyklého motoru. Velmi rozšířen byl naopak v malých traktorech.
photo40.jpg Brzdař dává nevybíravě na zřetel, co si o fotografech myslí :-)
photo41.jpg
photo42.jpg V této poezii tkví nenahraditelnost kouzla parní lokomotivy.
photo43.jpg
photo44.jpg
photo45.jpg
photo46.jpg Rozloučení s párou končí a je pravděpodobné, že v podobném duchu se stane tradicí. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 12/2011.
photo5.jpg Jelikož teploty vzduchu poklesly, oleje začaly ztrácet tekutost. Každou lokomotivu jsme nakonec museli nastartovat, prohřát a pak olej z motoru vypustit. Předovka, ale ohřát příliš nejde a tak je vypuštění náplně, navíc zahuštěné otěrem spojek, velmi zdlouhavé a vyžadující navíc propláchnutí převodového prostoru.
photo6.jpg Použitá náplň pomaličku vytékající z převodovky se povahou i podobou značně liší od toto, co třeba známe z automobilů.
photo7.jpg Setkání provozních patnáctek.
photo8.jpg I výrazně obnažená BNE50 přijíždí vlastní silou. Důvodem demontáže kapotáže je plánovaná oprava trakční elektrické výzbroje do příští sezóny.
photo9.jpg Promyšlená konstrukce důlní lokomotivy BND30 překvapila třeba tím, že kvůli vypuštění náplně převodovky je třeba demontovat průběžné táhlo brzdy. O tom, že v provozu se s výměnou náplně minimálně u tohoto stoje nikdo raději neobtěžoval, není posléze pochyb.
Počet souborů: 46 na 1 stránce(kách)