Letní idylickou fotkou Vás vítáme u prázdninové velmi bohaté fotokroniky.
Požár je zlikvidován téměř okamžitě.
Vyhlášený poplach svolal i dav okolních zvědavců. Když zjistí, že se jedná o cvičení, zklamáni odcházejí.
Ano, jednalo se o ostré cvičení hasičských jednotek záchranného systému Jihomoravského kraje o němž dopředu věděl pouze velitel hasičských složek a několik členů MPŽ.
Doba pokročila a přijíždí první překvapení návštěvníci pravidelného dne otevřených dveří.
Jak je z této fotky patrné byly letošní prázdniny ve zbýšovském muzeu opravdu zajímavé. Nutno dodat, že vozidla přečkala hlavní část sezóny bez újmy a noapak na úzkých kolejích přibyla některá nová. I těch úzkých kolejí je nejen ve Zbýšově o poznání víc. Ale nepředbíhejme...
Zkontrolovány jsou přilehlé interiéry.
Zásah je u konce, jednotlivé sbory se řadí k nástupu.
Velitel hasičů oznamuje výsledky cvičení. Hodnocen byl nejen dojezdový čas, ale i reakční doba jednotlivých středisek, počet zasahujících hasičů a také složení vyslaných vozidel a s tím související množství a druh hasební látky. Předseda muzea seznamuje hasiče s uspořádáním areálu a případnými požárními riziky. Jako zajímavost lze uvést, že jako první dorazili státní hasiči z Rosic a to již za šest minut od telefonického oznámení na tísňové lince!
Lokomotiva přijíždí, den otevřených dveří začíná.
Zájem i počet návštěvníků je opět velký.
Předseda neujde pozornosti sympatických reportérek.
V provozu se vystřídaly všechny renovované lokomotivy a to bez předchozích příprav, což ukazuje na svělou kondici a údržbu letitých lokomotiv MPŽ.
Hned v počátku července dorazil zcela nový vůz.
Na kolejích se pohybuje pro zpestření opravdu vše.
Vystavená vozidla jsou obrovským magnetem pro děti.
A tím i vděčným námětem nespočtu rodinných fotek.
O prázdinách k nám zavítalo i několik televizních štábů. Na snímku je připraven "filmovací" vlak pro regionální televizi.
Kvůli natáčení desetiminutového dokumentu se podívala ven řada strojů.
Nový vůz s naší nejstarší lokomotivou také pozornosti neušel.
Mimo filmovací a otvírací dny nezahálíme s prací. Na snímku je právě novým plotem definitivně přehrazena původem jediná cesta do areálu muzea, která nám sloužila 4 roky, později už jen pro nákladní auta.
Jara řádí s "bobkem" na prodloužení 1. staniční koleje.
Početné letošní přívalové deště nám komplikují práce.
Podobu vozu propůjčil katalog vozidel polních drah Orenstein a Koppel z počátku 20. století. Autorem návrhu realizace je Michal Hušek, který se následně na stavbě vozu aktivně podílel.
Co dodat?
Za halou je připravena pláň pro stavbu odstavných kolejí.
I prodloužení 1. koleje je připraveno.
Část je položena.
Také na traťovém tělese se vydatné deště podepsaly.
Pohled na připravenou stavbu úzké tratě Babicemi.
Další z otvíracích dnů byl zpestřen srazem dobových aut.
V polovině prázdnin nastal čas na tradiční brigádu. Letos k nám dorazila výpomoc v hojném počtu a tak práce rychle ubíhala. Na snímku jsou připravovány kolejnice na dokončení prodloužení 1. koleje.
Udernicka brigada z Ostravy.
A tady už se v typickém letním podnebí podbíjí a podbíjí... A na pracoviště právě přijíždí pojízdné lázně a kropící vůz dopravního podniku města Zbýšova v jednom.
Ještě upravit okolní terén.
Nástupiště je hotovo.
Nakládka kolejových polí pro stavbu odstavných kolejí za halou.
A jejich odvoz na místo činu.
Tady už se obloučí ohýbačkou.
Tak nějak bude asi předváděcí provoz elektrických lokomotiv vypadat.