Letní idylickou fotkou Vás vítáme u prázdninové velmi bohaté fotokroniky.
Požár je zlikvidován téměř okamžitě.
Vyhlášený poplach svolal i dav okolních zvědavců. Když zjistí, že se jedná o cvičení, zklamáni odcházejí.
Ano, jednalo se o ostré cvičení hasičských jednotek záchranného systému Jihomoravského kraje o němž dopředu věděl pouze velitel hasičských složek a několik členů MPŽ.
Doba pokročila a přijíždí první překvapení návštěvníci pravidelného dne otevřených dveří.
Jak je z této fotky patrné byly letošní prázdniny ve zbýšovském muzeu opravdu zajímavé. Nutno dodat, že vozidla přečkala hlavní část sezóny bez újmy a noapak na úzkých kolejích přibyla některá nová. I těch úzkých kolejí je nejen ve Zbýšově o poznání víc. Ale nepředbíhejme...
Zkontrolovány jsou přilehlé interiéry.
Zásah je u konce, jednotlivé sbory se řadí k nástupu.
Velitel hasičů oznamuje výsledky cvičení. Hodnocen byl nejen dojezdový čas, ale i reakční doba jednotlivých středisek, počet zasahujících hasičů a také složení vyslaných vozidel a s tím související množství a druh hasební látky. Předseda muzea seznamuje hasiče s uspořádáním areálu a případnými požárními riziky. Jako zajímavost lze uvést, že jako první dorazili státní hasiči z Rosic a to již za šest minut od telefonického oznámení na tísňové lince!
Lokomotiva přijíždí, den otevřených dveří začíná.
Zájem i počet návštěvníků je opět velký.
Předseda neujde pozornosti sympatických reportérek.
V provozu se vystřídaly všechny renovované lokomotivy a to bez předchozích příprav, což ukazuje na svělou kondici a údržbu letitých lokomotiv MPŽ.
Hned v počátku července dorazil zcela nový vůz.
Na kolejích se pohybuje pro zpestření opravdu vše.
Vystavená vozidla jsou obrovským magnetem pro děti.
A tím i vděčným námětem nespočtu rodinných fotek.
O prázdinách k nám zavítalo i několik televizních štábů. Na snímku je připraven "filmovací" vlak pro regionální televizi.
Kvůli natáčení desetiminutového dokumentu se podívala ven řada strojů.
Nový vůz s naší nejstarší lokomotivou také pozornosti neušel.
Mimo filmovací a otvírací dny nezahálíme s prací. Na snímku je právě novým plotem definitivně přehrazena původem jediná cesta do areálu muzea, která nám sloužila 4 roky, později už jen pro nákladní auta.
Jara řádí s "bobkem" na prodloužení 1. staniční koleje.
Početné letošní přívalové deště nám komplikují práce.
Podobu vozu propůjčil katalog vozidel polních drah Orenstein a Koppel z počátku 20. století. Autorem návrhu realizace je Michal Hušek, který se následně na stavbě vozu aktivně podílel.
Co dodat?
Za halou je připravena pláň pro stavbu odstavných kolejí.
I prodloužení 1. koleje je připraveno.
Část je položena.
Také na traťovém tělese se vydatné deště podepsaly.
Pohled na připravenou stavbu úzké tratě Babicemi.
Další z otvíracích dnů byl zpestřen srazem dobových aut.
V polovině prázdnin nastal čas na tradiční brigádu. Letos k nám dorazila výpomoc v hojném počtu a tak práce rychle ubíhala. Na snímku jsou připravovány kolejnice na dokončení prodloužení 1. koleje.
Udernicka brigada z Ostravy.
A tady už se v typickém letním podnebí podbíjí a podbíjí... A na pracoviště právě přijíždí pojízdné lázně a kropící vůz dopravního podniku města Zbýšova v jednom.
Ještě upravit okolní terén.
Nástupiště je hotovo.
Nakládka kolejových polí pro stavbu odstavných kolejí za halou.
A jejich odvoz na místo činu.
Tady už se obloučí ohýbačkou.
Tak nějak bude asi předváděcí provoz elektrických lokomotiv vypadat.
Utahování přechodových styků na nízké kolejničky.
Převoz opravené výhybky na místo.
98 files on 2 page(s)
12
Next