mpz

Srpen 2012

photo1.jpg Srpnem pokračuje letní návštěvnická sezóna s provozem výletních vláčků.
photo10.jpg Zkoumáním provozu modelů si mohli návštevníci zkrátit čas mezi odjezdy vlaků. V srpnu byla zahradní železnice provozována hned ve dvou termínech.
photo11.jpg
photo12.jpg Vozilo se opět uhlí...
photo13.jpg ...ale i dřevo.
photo14.jpg Provoz důlní soupravy se stal v podstatě nepsaným pravidlem, protože zájem o svezení je stále vysoký.
photo15.jpg Rychle poskočila stavba dílny. Zachycena je rozestavěná prostorná montážní jáma.
photo16.jpg Bazén se v létě taky hodí.
photo17.jpg Dokončené základy stavby.
photo18.jpg Stavba obvodových zdí byla rovněž velmi rychlá.
photo19.jpg
photo2.jpg Během prázdnin počet svezeníchtivých návštěvníků stále stoupal a začaly se projevovat problémy s kapacitou některých vlaků.
photo20.jpg Vypadá to, že se rýsuje velmi pěkné zákoutí.
photo21.jpg Jelikož nás ještě čeká řádná porce fotek z rozsáhlých úprav areálu, k opravě elektrické důlní lokomotivy TLD3,5 se vrátíme v ucelenější formě příští měsíc.
photo22.jpg I letos se tedy konala tradiční letní vícedenní brigáda, při které se zpravidla věnujeme opravám a stavbám tratí. Tentokrát došlo na stavbu dlouho očekávané objízdné koleje v koncové stanici Důl Jindřich. Kvůli celkovým úpravám v okolí odstavných kolejí za halou, musela se z areálu odstěhovat velká část vozů. V předvečer brigády byly do Babic vypraveny dva nákladní vlaky jejichž vozy zde zůstaly odstaveny až do konce brigády. Na snímku je zachycena druhá souprava složená ze vzácných převážně cihlárenských v
photo23.jpg Pětidenní pobyt vozy přečkaly bez újmy.
photo24.jpg Patrné vytyčení budoucí koleje. Nezvyklé trasování vzniklo dá se říct mírně historickými souvislostmi danými dlouhodobou výstavbou areálu. Tato výhybka byla položena už v roce 2006 a původně byla uvažována jiná trasa objízdné koleje.
photo25.jpg Dvěma snímky se pro zajímavost vrátíme v čase do listopadu 2006, kdy byla položena výhybka budoucí objízdné koleje. Je zajímavé se podívat, jak vypadalo i okolí.
photo26.jpg Takto vypadaly první metry úzkých kolejí koncem roku 2006. Halu s vozidly jsme viděli pouze v našich představách...
photo27.jpg Zpátky do srpna 2012 a prvního dne brigády.
photo28.jpg Rozpracované podloží koleje a položené první pražce.
photo29.jpg
photo3.jpg
photo30.jpg Poprvé se do akce zapojily oba naše letité nakladače Weimar, poháněné vzduchem hlazeným dvouválcem IFA.
photo31.jpg Předvrtávání pražců.
photo32.jpg
photo33.jpg Pražce jsou položeny a do stanice Důl Jindřich přijíždí důlní lokomotiva BND30 s nákladem kolejnic.
photo34.jpg Štěrkování nově položené koleje.
photo35.jpg Ruční rozmíštění šterkového zásypu.
photo36.jpg Podbíjení a vyrovnání koleje.
photo37.jpg Ruční rozmístění prosívky a jemného štěrku.
photo38.jpg První část procházející zpřístupněnou částí areálu je hotova. Pěkné že?
photo39.jpg Další práce probíhaly v zadní části areálu, kde její nemalou část bylo třeba uvolnit, aby mohlo dojít k propojení prodloužené přímé a objízdné koleje. Prostor byl získán odsunem skříně nákladního vozu. Odkryly se tak původní vlečkové koleje po kterých vůz v roce 2005 přijel a po odebrání pojezdu dále slouží jako sklad.
photo4.jpg Byť se kapacita soupravy ještě dala navýšit, objevily se pro změnu problémy s adhezí na trati s velkým stoupáním, zejména za špatného počasí.
photo40.jpg
photo41.jpg Skříň vozu je pomocí "hupcuků" smýkána pomaloučku po zbylé části původních kolejí, aby uvolnila prostor pro rozšíření nádraží.
photo42.jpg Práce je namáhavá, pomalá, ale postupuje.
photo43.jpg Demontáž původní koleje.
photo44.jpg Práce pokračují i během otvíracího dne a tak se nezvykle mezi návštěvníky proplétají pracovní vlaky.
photo45.jpg Na nové koleji se náhodně mihla při posunu souprava pro naše působiště nejstylovější.
photo46.jpg V Babicích objíždění soupravy komplikovaly odstavené nákladní vozy.
photo47.jpg Po demontáži starých kolejí přišlo na řadu čištění nově získaného prostoru.
photo48.jpg I letos se projevují příznaky přepracovanosti :-)
photo49.jpg Celkový pohled směrem k zadní části areálu.
photo5.jpg Zatím nejdelší osobní vlak ve Zbýšově projíždí pod střelnicí.
photo50.jpg Po prosekání křoví na nás vykoukly "zapomenuté" mašinky.
photo51.jpg Aby mohly odjet po svých byla provizorně prodloužena objízdná kolej k dosahu jeřábu.
photo52.jpg Oříšek k přestěhování nás rovněž čekal v podobě mnohatunové lokomotivy DH120, která stále čeká na opravené nápravy a převodovky.
photo53.jpg První přestěhovaný stroj dosedá na koleje.
photo54.jpg A už se vznáší další ze zakletí. Prorostlá kabina motivovala k tajemné představě zarostlé kostry starého mašinfíry.
photo55.jpg Souprava vysvobozených strojů je komplet a odjíždí.
photo56.jpg Z venkovního depozitáře se rovněž stěhuje důlní lokomotiva BND15 a atypickým rozchodem 520 mm.
photo57.jpg Po obnově nátěru a drobných úpravách bude lokomotiva dlouhodobě zapůjčena a vystavena v expozici hornictví Oslavanského zámku.
photo58.jpg Poslední pohled na lokomotivu DH120 na starém místě.
photo59.jpg Jeřáb se snaží si se zátěží poradit.
photo6.jpg Aby problémů ten den nebylo málo, začala stávkovat jediná výkonná lokomotiva.
photo60.jpg
photo61.jpg Stěhování se kvůli hmotnosti lokomotivy komplikuje stálým převazováním a popojížděním jeřábu blíže k novému stanovišti stroje.
photo62.jpg Přesun se nakonec vydařil.
photo63.jpg Na dočasném konci nové koleje vznikl vhodný prostor pro zátop parní lokomotivy.
Počet souborů: 66 na 2 stránce(kách)
12 Další