Srpnem pokračuje letní návštěvnická sezóna s provozem výletních vláčků.
Zkoumáním provozu modelů si mohli návštevníci zkrátit čas mezi odjezdy vlaků. V srpnu byla zahradní železnice provozována hned ve dvou termínech.
Vozilo se opět uhlí...
...ale i dřevo.
Provoz důlní soupravy se stal v podstatě nepsaným pravidlem, protože zájem o svezení je stále vysoký.
Rychle poskočila stavba dílny. Zachycena je rozestavěná prostorná montážní jáma.
Bazén se v létě taky hodí.
Dokončené základy stavby.
Stavba obvodových zdí byla rovněž velmi rychlá.
Během prázdnin počet svezeníchtivých návštěvníků stále stoupal a začaly se projevovat problémy s kapacitou některých vlaků.
Vypadá to, že se rýsuje velmi pěkné zákoutí.
Jelikož nás ještě čeká řádná porce fotek z rozsáhlých úprav areálu, k opravě elektrické důlní lokomotivy TLD3,5 se vrátíme v ucelenější formě příští měsíc.
I letos se tedy konala tradiční letní vícedenní brigáda, při které se zpravidla věnujeme opravám a stavbám tratí. Tentokrát došlo na stavbu dlouho očekávané objízdné koleje v koncové stanici Důl Jindřich. Kvůli celkovým úpravám v okolí odstavných kolejí za halou, musela se z areálu odstěhovat velká část vozů. V předvečer brigády byly do Babic vypraveny dva nákladní vlaky jejichž vozy zde zůstaly odstaveny až do konce brigády. Na snímku je zachycena druhá souprava složená ze vzácných převážně cihlárenských v
Pětidenní pobyt vozy přečkaly bez újmy.
Patrné vytyčení budoucí koleje. Nezvyklé trasování vzniklo dá se říct mírně historickými souvislostmi danými dlouhodobou výstavbou areálu. Tato výhybka byla položena už v roce 2006 a původně byla uvažována jiná trasa objízdné koleje.
Dvěma snímky se pro zajímavost vrátíme v čase do listopadu 2006, kdy byla položena výhybka budoucí objízdné koleje. Je zajímavé se podívat, jak vypadalo i okolí.
Takto vypadaly první metry úzkých kolejí koncem roku 2006. Halu s vozidly jsme viděli pouze v našich představách...
Zpátky do srpna 2012 a prvního dne brigády.
Rozpracované podloží koleje a položené první pražce.
Poprvé se do akce zapojily oba naše letité nakladače Weimar, poháněné vzduchem hlazeným dvouválcem IFA.
Předvrtávání pražců.
Pražce jsou položeny a do stanice Důl Jindřich přijíždí důlní lokomotiva BND30 s nákladem kolejnic.
Štěrkování nově položené koleje.
Ruční rozmíštění šterkového zásypu.
Podbíjení a vyrovnání koleje.
Ruční rozmístění prosívky a jemného štěrku.
První část procházející zpřístupněnou částí areálu je hotova. Pěkné že?
Další práce probíhaly v zadní části areálu, kde její nemalou část bylo třeba uvolnit, aby mohlo dojít k propojení prodloužené přímé a objízdné koleje. Prostor byl získán odsunem skříně nákladního vozu. Odkryly se tak původní vlečkové koleje po kterých vůz v roce 2005 přijel a po odebrání pojezdu dále slouží jako sklad.
Byť se kapacita soupravy ještě dala navýšit, objevily se pro změnu problémy s adhezí na trati s velkým stoupáním, zejména za špatného počasí.
Skříň vozu je pomocí "hupcuků" smýkána pomaloučku po zbylé části původních kolejí, aby uvolnila prostor pro rozšíření nádraží.
Práce je namáhavá, pomalá, ale postupuje.
Demontáž původní koleje.
Práce pokračují i během otvíracího dne a tak se nezvykle mezi návštěvníky proplétají pracovní vlaky.
Na nové koleji se náhodně mihla při posunu souprava pro naše působiště nejstylovější.
V Babicích objíždění soupravy komplikovaly odstavené nákladní vozy.
Po demontáži starých kolejí přišlo na řadu čištění nově získaného prostoru.
I letos se projevují příznaky přepracovanosti :-)
Celkový pohled směrem k zadní části areálu.
Zatím nejdelší osobní vlak ve Zbýšově projíždí pod střelnicí.
Po prosekání křoví na nás vykoukly "zapomenuté" mašinky.
Aby mohly odjet po svých byla provizorně prodloužena objízdná kolej k dosahu jeřábu.
Oříšek k přestěhování nás rovněž čekal v podobě mnohatunové lokomotivy DH120, která stále čeká na opravené nápravy a převodovky.
První přestěhovaný stroj dosedá na koleje.
A už se vznáší další ze zakletí. Prorostlá kabina motivovala k tajemné představě zarostlé kostry starého mašinfíry.
Souprava vysvobozených strojů je komplet a odjíždí.
Z venkovního depozitáře se rovněž stěhuje důlní lokomotiva BND15 a atypickým rozchodem 520 mm.
Po obnově nátěru a drobných úpravách bude lokomotiva dlouhodobě zapůjčena a vystavena v expozici hornictví Oslavanského zámku.
Poslední pohled na lokomotivu DH120 na starém místě.
Jeřáb se snaží si se zátěží poradit.
Aby problémů ten den nebylo málo, začala stávkovat jediná výkonná lokomotiva.
Stěhování se kvůli hmotnosti lokomotivy komplikuje stálým převazováním a popojížděním jeřábu blíže k novému stanovišti stroje.
Přesun se nakonec vydařil.
Na dočasném konci nové koleje vznikl vhodný prostor pro zátop parní lokomotivy.
66 files on 2 page(s)
12
Next