Srpen 2012
 Zkoumáním provozu modelů si mohli návštevníci zkrátit čas mezi odjezdy vlaků. V srpnu byla zahradní železnice provozována hned ve dvou termínech.
                                        Zkoumáním provozu modelů si mohli návštevníci zkrátit čas mezi odjezdy vlaků. V srpnu byla zahradní železnice provozována hned ve dvou termínech.
                                          Provoz důlní soupravy se stal v podstatě nepsaným pravidlem, protože zájem o svezení je stále vysoký.
                                        Provoz důlní soupravy se stal v podstatě nepsaným pravidlem, protože zájem o svezení je stále vysoký. Během prázdnin počet svezeníchtivých návštěvníků stále stoupal a začaly se projevovat problémy s kapacitou některých vlaků.
                                        Během prázdnin počet svezeníchtivých návštěvníků stále stoupal a začaly se projevovat problémy s kapacitou některých vlaků. Jelikož nás ještě čeká řádná porce fotek z rozsáhlých úprav areálu, k opravě elektrické důlní lokomotivy TLD3,5 se vrátíme v ucelenější formě příští měsíc.
                                        Jelikož nás ještě čeká řádná porce fotek z rozsáhlých úprav areálu, k opravě elektrické důlní lokomotivy TLD3,5 se vrátíme v ucelenější formě příští měsíc. I letos se tedy konala tradiční letní vícedenní brigáda, při které se zpravidla věnujeme opravám a stavbám tratí. Tentokrát došlo na stavbu dlouho očekávané objízdné koleje v koncové stanici Důl Jindřich. Kvůli celkovým úpravám v okolí odstavných kolejí za halou, musela se z areálu odstěhovat velká část vozů. V předvečer brigády byly do Babic vypraveny dva nákladní vlaky jejichž vozy zde zůstaly odstaveny až do konce brigády. Na snímku je zachycena druhá souprava složená ze vzácných převážně cihlárenských v
                                        I letos se tedy konala tradiční letní vícedenní brigáda, při které se zpravidla věnujeme opravám a stavbám tratí. Tentokrát došlo na stavbu dlouho očekávané objízdné koleje v koncové stanici Důl Jindřich. Kvůli celkovým úpravám v okolí odstavných kolejí za halou, musela se z areálu odstěhovat velká část vozů. V předvečer brigády byly do Babic vypraveny dva nákladní vlaky jejichž vozy zde zůstaly odstaveny až do konce brigády. Na snímku je zachycena druhá souprava složená ze vzácných převážně cihlárenských v
                                          Patrné vytyčení budoucí koleje. Nezvyklé trasování vzniklo dá se říct mírně historickými souvislostmi danými dlouhodobou výstavbou areálu. Tato výhybka byla položena už v roce 2006 a původně byla uvažována jiná trasa objízdné koleje.
                                        Patrné vytyčení budoucí koleje. Nezvyklé trasování vzniklo dá se říct mírně historickými souvislostmi danými dlouhodobou výstavbou areálu. Tato výhybka byla položena už v roce 2006 a původně byla uvažována jiná trasa objízdné koleje. Dvěma snímky se pro zajímavost vrátíme v čase do listopadu 2006, kdy byla položena výhybka budoucí objízdné koleje. Je zajímavé se podívat, jak vypadalo i okolí.
                                        Dvěma snímky se pro zajímavost vrátíme v čase do listopadu 2006, kdy byla položena výhybka budoucí objízdné koleje. Je zajímavé se podívat, jak vypadalo i okolí.
                                          Takto vypadaly první metry úzkých kolejí koncem roku 2006. Halu s vozidly jsme viděli pouze v našich představách...
                                        Takto vypadaly první metry úzkých kolejí koncem roku 2006. Halu s vozidly jsme viděli pouze v našich představách...
                                          Poprvé se do akce zapojily oba naše letité nakladače Weimar, poháněné vzduchem hlazeným dvouválcem IFA.
                                        Poprvé se do akce zapojily oba naše letité nakladače Weimar, poháněné vzduchem hlazeným dvouválcem IFA.
                                          Další práce probíhaly v zadní části areálu, kde její nemalou část bylo třeba uvolnit, aby mohlo dojít k propojení prodloužené přímé a objízdné koleje. Prostor byl získán odsunem skříně nákladního vozu. Odkryly se tak původní vlečkové koleje po kterých vůz v roce 2005 přijel a po odebrání pojezdu dále slouží jako sklad.
                                        Další práce probíhaly v zadní části areálu, kde její nemalou část bylo třeba uvolnit, aby mohlo dojít k propojení prodloužené přímé a objízdné koleje. Prostor byl získán odsunem skříně nákladního vozu. Odkryly se tak původní vlečkové koleje po kterých vůz v roce 2005 přijel a po odebrání pojezdu dále slouží jako sklad. Byť se kapacita soupravy ještě dala navýšit, objevily se pro změnu problémy s adhezí na trati s velkým stoupáním, zejména za špatného počasí.
                                        Byť se kapacita soupravy ještě dala navýšit, objevily se pro změnu problémy s adhezí na trati s velkým stoupáním, zejména za špatného počasí. Skříň vozu je pomocí "hupcuků" smýkána pomaloučku po zbylé části původních kolejí, aby uvolnila prostor pro rozšíření nádraží.
                                        Skříň vozu je pomocí "hupcuků" smýkána pomaloučku po zbylé části původních kolejí, aby uvolnila prostor pro rozšíření nádraží.
                                          Práce pokračují i během otvíracího dne a tak se nezvykle mezi návštěvníky proplétají pracovní vlaky.
                                        Práce pokračují i během otvíracího dne a tak se nezvykle mezi návštěvníky proplétají pracovní vlaky.
                                          Oříšek k přestěhování nás rovněž čekal v podobě mnohatunové lokomotivy DH120, která stále čeká na opravené nápravy a převodovky.
                                        Oříšek k přestěhování nás rovněž čekal v podobě mnohatunové lokomotivy DH120, která stále čeká na opravené nápravy a převodovky.
                                          A už se vznáší další ze zakletí. Prorostlá kabina motivovala k tajemné představě zarostlé kostry starého mašinfíry.
                                        A už se vznáší další ze zakletí. Prorostlá kabina motivovala k tajemné představě zarostlé kostry starého mašinfíry.
                                          Po obnově nátěru a drobných úpravách bude lokomotiva dlouhodobě zapůjčena a vystavena v expozici hornictví Oslavanského zámku.
                                        Po obnově nátěru a drobných úpravách bude lokomotiva dlouhodobě zapůjčena a vystavena v expozici hornictví Oslavanského zámku.
                                          
           
          










































