mpz

Červen 2013

photo1.jpg Vítáme vás u červnové fotokroniky. Jak je i z úvodního snímku patrné, podíváme se tentokrát i mimo Zbýšov, či Babice.
photo10.jpg
photo11.jpg Pohled na naše zázemí ráno.
photo12.jpg U drážky se objevují parní silniční stroje. Taková setkání nebyla zejména u silničních staveb ve své době nijak nezvyklá.
photo13.jpg Naši expozici tentokrát nezvykle doplnil originální kolejový důlní záchod, získaný do sbírky již v roce 1994. Netřeba dodávat, že u veřejnosti je populární a fotky na něm se nezřídka objevují v rodinných albech.
photo14.jpg Expozice poutala zasloužený zájem.
photo15.jpg
photo16.jpg Kolem expozice projíždí parní silniční válec Mamut, výrobek Českomoravské Kolben Daněk z roku 1930.
photo17.jpg
photo18.jpg I parní Sentinel, licenční výrobek plzeňské škodovky, projížděl kolem.
photo19.jpg Zdroj páry obstarává stojatý vodotrubný kotel tvořící součást kabiny, vlastní pohon pak dvouválec umístěný zespodu rámu pojezdu. Přenos na hnací nápravu je pak od parního stroje řetězem
photo2.jpg I letos se Muzeum průmyslových železnic a Regionální úzkorozchodná železnice o.p.s. prezentovali na 2. ročníku "Parní Olympie", kterou pořádá ve spolupráci s obchodním centrem Olympia Společnost moravských parkových drah v Modřicích.
photo20.jpg Jedna z početných jízd našeho vláčku.
photo21.jpg Vyleštěné kolejničky výšky pouhých 60 mm.
photo22.jpg Sentinel s třicítkou.
photo23.jpg ... a ještě replikou parního kola.
photo24.jpg Škoda jen, že kulisu krásnému setkání tvoří obchodní centrum...
photo25.jpg Základem setkání příznivců páry byla jedna z nejdelších evropských parkových drah. Sešel se zde nespočet modelů nejen parních z celé Evropy. Na snímku pózuje místní rozestavěná lokomotiva T47.002 v měřítku 1:4.
photo26.jpg Model poskytuje luxusní svezení nejen obsluze.
photo27.jpg Provozní zázemí tvoří rotunda s 24 stáními. Zajímavá je i "spleť splítek"
photo28.jpg Jeden z mnoha místních osobních vozů.
photo29.jpg Hostujíci ostravské lokomotivy řad 275 a 310.
photo3.jpg V páteční podvečer se na parkovišti obchodního centra objevuje nezvyklý náklad, který brzy neušel pozornosti většině účastníků setkání páry modelové i skutečné.
photo30.jpg Překrásný funkční parní model průmyslové mašinky.
photo31.jpg Modely obřích rozměrů.
photo32.jpg Radost pohledět.
photo33.jpg Posun zajišťuje model průmyslové BS200.
photo34.jpg A šup zpátky do Zbýšova. Pohled na nově natřenou DH70 v "hasičské" verzi s bílým pruhem.
photo35.jpg Nakonec zvítězila verze nátěru bez pruhu.
photo36.jpg Lokomotiva prokoukla. Kombinace jedné kabiny povrchové a druhé důlní je ojedinělá a nabízí přímé srovnání proporcí i konstrukcí.
photo37.jpg Nového provedení pojezdu se dočkal vysokostěný vůz pocházející z pionýrské dráhy Československých pošt ve Svatošských skalách.
photo38.jpg Detailní pohled nynějšího provedení ložisek a odpružení. Jednoduché a pevné neodpružené provedení pojezdu bylo špatnou stránkou jinak velmi pěkného a oblíbeného vozu.
photo39.jpg Opravou prochází i výdřeva vozu.
photo4.jpg Stěhování vybavení polní dráhy už čas nenávratně odnesl a je možné ho již spatřit zcela vyjímečně a výhradně v éře muzejní, nikoli třeba u příležitosti zakládání velké stavby.
photo40.jpg S natřenou DH70.
photo41.jpg Z pravidelných jízd se tentokrát našla jen jedna a ještě pošmourná fotka.
photo42.jpg Červnový provozní den byl i letos věnován modelům, jichž se sešla opravdu početná řada.
photo43.jpg Netradičně se sešlo opravdu mnoho modelů tramvají ve velikosti H0, které se za obdivu nejen dětí střídavě proháněly po předváděcím oválu.
photo44.jpg Věrnou simulací provozu lokální dráhy upoutalo dočasné, přesto rozsáhlé, kolejiště velikosti H0.
photo45.jpg Nechyběly ani oblíbené modely vozidel MPŽ.
photo46.jpg
photo47.jpg Zajímavé setkání vozidel rozchodu 760mm ve velikosti H0e.
photo48.jpg Pestrá jindřichohradecká souprava.
photo49.jpg Ne vždy se daří.
photo5.jpg
photo50.jpg Modelová zahradní železnice opět přepravovala uhlí v kiplórkách...
photo51.jpg Přeprava uhlí tentokrát v režii lokomotiv HF130C.
photo52.jpg
photo53.jpg Křižování vlaků.
photo54.jpg Model strojní pily je samozřejmě vybaven kolejovou ruční drážkou s točničkami.
photo55.jpg Když už jsme u točniček, podíváme se na tu skutečnou, nedávno instalovanou před strážním domkem. K dokonalosti jí však chybí paprsek s válečky nesoucími hlavní otáčivou část s kolejemi.
photo56.jpg Což jsme tak nemohli samozřejmě nechat a rozhodli se chybějící paprsek vyrobit. Na snímku je zatím nenápadně rozměřen na plošinovém voze.
photo57.jpg Zde již dostává konkrétní podobu. Byť spíš takto připomíná kormidelní kolo.
photo58.jpg A je svařeno.
photo59.jpg Hotový paprsek. Kluzné soudečky byly oproti originálnímu provedení nahrazeny kuličkovými ložisky.
photo6.jpg Příprava na složení nákladu.
photo60.jpg Vnitřní nejdůležitější (bežně neviditelná) část točny.
photo61.jpg Točna po opětovném sestavení.
photo62.jpg Zátěžová a funkční zkouška točny pomocí muzejní lokomotivy BN15R.
photo63.jpg Točna zcela obstála.
70 files on 2 page(s)
12 Next