mpz
Kategorie: Lokomotivy elektrické

TLD 3,5

 

 

   Pohon této vzhledově zvláštní lokomotivy zajišťuje stejnosměrný motor, umístěný podélně mezi nápravami. Proud o napětí 220V ss je odebírán z troleje tyčovým sběračem s kladkou. Regulace napětí trakčního motoru je řešena dvousměrným kontrolérem na stanovišti a sadou rozjezdových odporníků. Brzda je ruční vřetenová. Lokomotiva je vybavena elektrickým osvětlením a výstražným zvonem. Šroubované disky kol na osy náprav s vnitřními ložisky umožňují jednoduchou výměnu obručí i změnu rozchodu kol, bez nutnosti demontáže náprav. Toho bylo využito i u lokomotivy MPŽ, která byla jeho členy v Mladějově přerozchodována na 600mm a to v podstatě na širé trati.

  Lokomotivu TLD 3,5 získalo MPŽ v roce 1994 od Východočeských uhelných dolů, kde jezdila na rozchodu 650mm. Stroj byl získán v provozuschopném stavu, ale pro nedostatek místa v krytém stání, byl odstaven venku. To přineslo bohužel následky v podobě vážného poškození kontroléru a kabeláže zatékající vodou. V současnosti je lokomotiva převezena  do depozitáře MPŽ ve Zbýšově. Její zprovoznění je závislé na stavbě elektrifikovaného úseku zbýšovské dráhy. Součástí opravy bude muset být i úprava sběrače a jeho základny pro výšku venkovního trolejového vedení, tak aby byl umožněn společný a bezpečný provoz s ústeckými lokomotivami.

 




Tovární fotografie elektrické důlní lokomotivy TLD 3,5


Fotografie lokomotivy TLD 3,5 z mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně v r. 1955 . V pozadí je vidět část důlní lokomotivy BVD35


Rozměrový náčrtek lokomotivy

 

print Formát pro tisk

Jízdy historických vlaků

Jízdy s parními a motorovími historickými lokomotivami na zbýšovské úzkokolejce :Viz podrobnosti Jízdy na muzejní železnici

Vyhledávání

Najdete nás na Facebooku

Nejnovější foto

.