
Stavbu elektrocentrály plánovali členové MPŽ od začátku svého působení v Mladějově, kdy při opravách a rekonstrukci tratě chyběl zdroj elektrického proudu. Situaci vyřešil až dar jednoho z členů MPŽ, který odkoupil starší vojenskou elektrocentrálu a po opravě ji věnoval MPŽ. Vzápětí byl agregát i se svým rámem navařen na bržděný pojezd dvoukubíkového výklopňáku. Návrhu i realizace stavby se opět ujal Hroch. Na rám byla ještě postavena střecha chránící agregát a doplněna sedačka pro obsluhu či brzdaře.
Třífázový alternátor pohání klínovými řemeny naftový vodou chlazený jednoválec, blízký příbuzný motorů 2S110. Startování je ruční. Řídící skříň elektrárny se zásuvkami je umístěna na stojanu a kvůli nepříznivým vibracím agregátu je v činnosti umísťována mimo vůz.
Centrála se ihned stala oblíbeným a nepostradatelným pomocníkem při opravách tratě, kde slouží k napájení vrtaček a ručních podbíječek. Charakteristickým znakem vozu se stal také kostlivec zavěšený pod střechou nabádající k pozornosti před elektrickým proudem…
Eletrocetnrála je nyní používána na zbášovské dráze při práci na trati, kde složí k pohonu eletrického nářadí.
Technické údaje | |
---|---|
Typ | speciální |
Rok výroby | 2000 |
Hmotnost vozu | 3 t |
Celkový rozvor | 900 mm |
Délka přes spřáhla | 3540 mm |
Šířka | 1900 mm |
Výška nad temenem kolejnice | 2000 mm |
počet míst k sezení | 2 |
Rozchod | 600 mm |