
Tento zajímavý vůz vznikl v roce 2000 doplněním nástavby na pojezd výklopného vozu VLB1,75. MPŽ vůz vyrobilo na doplnění parku pracovních vozů určených pro opravy mladějovské trati. Podlaha vozu a odnímatelné bočnice jsou dřevěné. Nově bylo vyrobeno pevné zábradlí na plošině s ruční brzdou. Vůz sloužil převážně k převozu svářecí soupravy, k čemuž byly uzpůsobeny i bočnice, které po vyjmutí slouží jako nájezdová rampa. Pro svoje mnohostranné použití nechyběl vůz v žádném pracovním vlaku. Od roku 2006 bude vůz sloužit na zbýšovské dráze.
Technické údaje | |
---|---|
Typ | Nískostěnný bržděný |
Hmotnost vozu | 0,8 t |
Celkový rozvor | 900 mm |
Délka přes spřáhla | 3 540 mm |
Šířka | 1 300 mm |
Výška nad temenem kolejnice | 1 755 mm |
Osbah nákl. prostoru | 0,83 m3 |
Nosnost | 4,0 t |
Rozchod | 600 mm |
