
Tyto vozy se používaly na Mladějovské dráze od šedesátých let, kdy postupně nahradily původní dřevěné výsypné vozy, až do zastavení provozu v roce 1991. V době ukončení provozu zde bylo asi 130 vozů, z nichž část byla v roce 1997 zlikvidována. Po této šrotovací akci zůstalo přes 30 vozů v Mladějově a několik málo na Hřebči.
V provozu se počítalo s jedním bržděným vozem na tři nebržděné. Sopuravy dosahovaly délky až 80 vozů.
Vozy byly dodávány ze Slovenska, poslední dodávka z železáren v Rimavské Sobotě.
Technické údaje | |
---|---|
Typ | VLO-1,75-600 |
Hmotnost vozu | 1,128 t |
Celkový rozvor | 900 mm |
Délka přes spřáhla | 3 060 mm |
Šířka | 1 850 mm |
Výška nad temenem kolejnice | 1 447 mm |
Osbah nákl. prostoru | 1,75 m3 |
Nosnost | 4,0 t |
Rozchod | 600 mm |
VLB 1,75 / 600
Tyto vozy se používaly na Mladějovské dráze od šedesátých let, kdy postupně nahradily původní dřevěné výsypné vozy, až do zastavení provozu v roce 1991. V době ukončení provozu zde bylo asi 50 vozů, z nichž část byla v roce 1997 zlikvidována. Po této šrotovací akci zůstalo asi 20 vozů v Mladějově a několik málo na Hřebči. Bržďáky byly řazeny plošinami k sobě, aby jeden brzdař mohl obsluhovat vždy dvě brzdy zároveň. Vozy byly dodávány ze Slovenska, poslední dodávka z železáren v Rimavské Sobotě. V letech 1968 - 1969 se na těchto vozech zkoušela tlaková brzda. Tento systém se neosvědčil, ale na některých vozech byly zbytky tlakové brzdy patrné ještě po ukončení provozu.
Technické údaje | |
---|---|
Typ | VLB-1,75-600 |
Hmotnost vozu | 1,429 t |
Celkový rozvor | 900 mm |
Délka přes spřáhla | 3 540 mm |
Šířka | 1 850 mm |
Výška nad temenem kolejnice | 1 447 mm |
Osbah nákl. prostoru | 1,75 m3 |
Nosnost | 4,0 t |
Rozchod | 600 mm |