Důlní vůz pro dopravu mužstva je určen pro strojní dopravu pracovníků po kolejích. Sestává ze dvou otočných podvozků, na kterých je usazen rám a karosérie. Vůz je vybaven dřevěnými sedačkami pro 12 pracovníků a opěradly. Výstupní otvory z vozu jsou kryty odklopnou mřížkou. Dvojkolí vozu je odpruženo šroubovými pružinami. Kola jsou otočně uložena na kuželíkových ložiskách. Pro spojení do vlaku je vůz opatřen odpruženými spřáhly. Vozy pro dopravu osob se nesmějí používat na úklonných tratích!
Tento čtyřnápravový osobní vůz byl získán v roce 2011 kdy byl dovezen ze Stříbra. Tento vagón pochází ze série dvou shodných důlních osobních vozů (Shodná dvojice včetně výrobních štítků!) které byli vyrobeny a dodány v roce 1990 pro Uranové doly Příbram. Vzhledem k útlumu těžby do provozu nikdy nezasáhly. Vozy bohužel však byly 20 let vystaveny povětrnosti, než se je podařilo odkoupit, což se také projevilo na jejich stavu. Jeden vůz získalo MPŽ a jeden je v hornickém skanzenu ve Stříbře.
Technické údaje | |
---|---|
Výrobce | |
Typ | DM12 |
Rok výroby | 1990 |
Hmotnost vozu | 1180 kg |
Délka přes spřáhla | 4340mm |
Šířka | 900 mm |
Výška nad temenem kolejnice | 1475 mm |
počet míst k sezení | 12 |
Rozchod | 600 mm |
souprava důlních vozů DM12 |
lokomotiva BND 15 spolu s dvěma "autobusy" |