Druhým velkým osobním vozem MPŽ se stal tento letní vůz, přezdívaný šalina. Vůz vznikl v roce 2001 realizací návrhu, jehož předlohou byly letní tramvajové vleky. Návrh i vlastní realizace je opět Hrochovým dílem. Byť vůz svým vzhledem na první pohled do prostředí úzkokolejek nezapadá, je známou skutečností, že vyřazené tramvajové vozy často nalezly své další uplatnění právě na menších úzkokolejkách, které si nemohly dovolit zakoupit nová osobní vozidla. Aby tato hříčka v životní velikosti byla dokonalá, jsou na voze umístěny čelní reflektory, velká evidenční čísla, či odlévaná klika ruční brzdy. Červený nátěr a žluté linkování věrně dokresluje podobu tramvaje. To, že se dílo vydařilo, dokazuje nebývalý zájem veřejnosti o tento vůz, přičemž málo kdo tuší, že jde o novostavbu. Dokonce i odborná veřejnost často obdivuje zpracování i celkový dojem jednoznačně nejpopulárnějšího osobního vozu MPŽ.
Technické údaje | |
---|---|
Typ | Osobní uzazřený |
Rok výroby | 2001 |
Hmotnost vozu | 2,6 t |
Celkový rozvor | 1 400 mm |
Délka přes spřáhla | 4 900 mm |
Šířka | 1 860 mm |
Výška nad temenem kolejnice | 2 600 mm |
počet míst k sezení | 18 |
Rozchod | 600 mm |
