Zdroj: http://www.mpz.cz/nakladni-vozy/vlo-1-00  •  Vydáno: 29.3.2017 12:58  •  Autor: Filip Kaněk

VLO 1,00

Tyto vozy se používaly na Mladějovské dráze od šedesátých let, kdy postupně nahradily původní dřevěné výsypné vozy, až do zastavení provozu v roce 1991. V době ukončení provozu zde bylo asi 130 vozů, z nichž část byla v roce 1997 zlikvidována. Po této šrotovací akci zůstalo přes 30 vozů v Mladějově a několik málo na Hřebči.
V provozu se počítalo s jedním bržděným vozem na tři nebržděné. Sopuravy dosahovaly délky až 80 vozů.
Vozy byly dodávány ze Slovenska, poslední dodávka z železáren v Rimavské Sobotě.

 
Technické údaje
Typ VLO-1,75-600
Hmotnost vozu 1,128 t
Celkový rozvor 900 mm
Délka přes spřáhla 3 060 mm
Šířka 1 850 mm
Výška nad temenem kolejnice 1 447 mm
Osbah nákl. prostoru 1,75 m3
Nosnost 4,0 t
Rozchod 600 mm

 

VLB 1,75 / 600

Tyto vozy se používaly na Mladějovské dráze od šedesátých let, kdy postupně nahradily původní dřevěné výsypné vozy, až do zastavení provozu v roce 1991. V době ukončení provozu zde bylo asi 50 vozů, z nichž část byla v roce 1997 zlikvidována. Po této šrotovací akci zůstalo asi 20 vozů v Mladějově a několik málo na Hřebči. Bržďáky byly řazeny plošinami k sobě, aby jeden brzdař mohl obsluhovat vždy dvě brzdy zároveň. Vozy byly dodávány ze Slovenska, poslední dodávka z železáren v Rimavské Sobotě. V letech 1968 - 1969 se na těchto vozech zkoušela tlaková brzda. Tento systém se neosvědčil, ale na některých vozech byly zbytky tlakové brzdy patrné ještě po ukončení provozu.

 

  

Technické údaje
Typ VLB-1,75-600
Hmotnost vozu 1,429 t
Celkový rozvor 900 mm
Délka přes spřáhla 3 540 mm
Šířka 1 850 mm
Výška nad temenem kolejnice 1 447 mm
Osbah nákl. prostoru 1,75 m3
Nosnost 4,0 t
Rozchod 600 mm