mpz

Září 2013

photo1.jpg V zaří se brána muzea pomyslně zavřela. Pracovní ruch však neutichnul, právě naopak. Dokončena byla líbivá venkovní expozice polních drážek, která měla premiéru při posledním provozním dni. Na snímku přiváží jeřáb výhybky jako z modelového kolejiště. Kouzlo polních drážek - rychle postavit, v případě potřeby rychle upravit nebo zase rozebrat. Zejména pro velké stavby dříve ideální řešení.
photo10.jpg Líbivý pohled směrem k babické výhybně.
photo11.jpg Úprava štěrku na současném konci tratě u bývalé odbočky k dolu Ferdinad. Tato odbočka by měla být v příštím roce částečně znovu položena.
photo12.jpg
photo13.jpg Radost z perfektně odvedené práce.
photo14.jpg V rámci zkušební jízdy se na trať se sypákem podívala další den i pára.
photo15.jpg
photo16.jpg
photo17.jpg Ne vždy se podaří zasypat koleje rovnoměrně a o to víc práce je pak třeba odmakat ručně.
photo18.jpg Ale výsledek pak stojí za to...
photo19.jpg
photo2.jpg Samonosné výhybky volně položené na svém budoucím místě před dílnou.
photo20.jpg Jednorázová přeprava dřeva po vzoru lesních drah.
photo21.jpg Překládka v Babicích.
photo22.jpg V rámci Dne železnic přivezla do Zastávky zvláštní vlak parní lokomotiva 475.101 z Brna. Současně ukončilo posledním provozním dnem sezónu i Muzem průmyslových železnic.
photo23.jpg Lokomotiva přivezla i velmi pěkný doprovod dokreslující atmosféru starých časů.
photo24.jpg Do provozu na úzkokolejce se zapojila také oblíbená důlní souprava s lokomotivou BND30 v čele.
photo25.jpg
photo26.jpg Pěti vozová souprava v Babicích.
photo27.jpg
photo28.jpg Zpřestřením posledního dne byl ohlášený nákladní vlak pro fotografy s lokomotivou DH120. Tímto snímkem končí i zářijová fotokronika. Připravil Robert Dujka © MPŽ 01/2014.
photo3.jpg Kolejový systém je propojen. I odtud můžeme pomyslně dojet třeba až do Babic.
photo4.jpg Ruční navážení vozíků určených na výstavu. Nejen točna, ale vše funguje naprosto perfektně.
photo5.jpg Večerní snímek pořízený téměř za tmy z půdy strážního domku představuje novou výstavku vozíků a jednoduchých kolejových objektů, určených pro ručně tlačené vozíky.
photo6.jpg I na trati se dále pracovalo. Podvečerní pracovní vláček.
photo7.jpg Pracovní vlak se štěrkem.
photo8.jpg Sypání štěrku na trati pod Babicemi.
photo9.jpg Finální úprava je namáhavá ruční práce a každá ruka se hodí. :-)
Počet souborů: 28 na 1 stránce(kách)