Říjnová fotokronika přináší mnoho barvou hrajících fotek. Podzim přírodu překrásně vybarvil a my jsme využili slunečného počasí k fotografování renovovaných mašinek na trati. Říjnové Rozloučení s párou je dnem, kdy si jezdíme sami pro sebe a je to pro nás taková odměna za sezónní maraton provozních dnů.
Vláček tažený lokomotivou BN30 za chvíli zmizí v zářezu v Babickém lese.
Do Babic dorazil i vlak s lokomotivou BN30U.
Mezi přejezdy v Babicích.
Babická výhybna ožívá čilým dopravním ruchem.
Důlní mašinka se nakonec se svou soupravou musí nečinná vrátit zpět do Zbýšova. Souprava vskutku neobvyklá...
Opět zajímavé srovnání proporcí lokomotiv.
Následující série fotek v podstatě nepotřebuje komentáře. Snad jen, že snímky byly pořízeny na novém úseku úzkokolejky mezi babickou výhybnou a odbočkou Důl Ferdinand. Hlavními hrdinkami jsou lokomotivy BN30 (r.v. 1953) a BN30U (r.v. 1959).
Je říjnové sobotní ráno a ruch v muzeu předznamenává, že se bude něco dít. Před dílnou zatopená béeska, na nádraží se připravují motorové mašinky.
Srovnání proporcí důlní BND15 a povrchové mohutné DH120.
Fotografové si přišli rozhodně na své. Rozloučení s létem 2013 více než důstojné.
A startujeme. Důlní mašinka v popředí na fotce téměř zaniká.
Na své si přišli i ostatní. Dílna proměněná ve stylovou hospodu.
A jak před dílnou to voní !
Ve vlaku panuje skvělá nálada.
Vlak dorazil až na konec trati u bývalé odbočky k dolu Ferdinad.
Objíždění v Babicích.
Jeden z posledních parních vlaků v roce 2013 vyráží do Zbýšova.
Dnes už legendární vagónek "Hrošák" dostává na zimu novou krytinu střechy. Na světlo zavítal pojezd renovované lokomotivy BNE25 s motorem Slavia DR27.
Už nám nezbývá, než si na parní lokomotivu jen hrát.
Dámská ozdoba večera.
S párou jsme se rozloučili a další den nás čeká ještě hromada práce.
Parní lokomotiva musí být zbavena před zimou vody ve všech trubkách a trubičkách, neboť mráz by vše zničil. Na snímku se lokomotiva podrobuje přípravě na výplach kotle.
Odpoledne ještě proběhla na rozloučenou zatěžkávací zkouška drezíny s novým motorem.
Tímto náladovým snímkem pestrobarevná fotokronika končí. Připravil Robert Dujka © MPŽ 01/2014.
Na nádražíčku se už prohání po dlouhém spánku oživené mašinky.
A vyrážíme na trať. Důlni mašinka BND15 s těžní věží dolu Jindřich II v pozadí. Je smutnou skutečností, že těžní věž nejhlubšího dolu ve střední Evropě, dominanta regionu, počítá svoje poslední dny. Paradoxem také je, že hornickou historii Zbýšova už budou nejvíce připomínat právě důlní mašinky našeho muzea, které však se samotnou zbýšovskou historíí nemají přímo nic společného.
Příroda také pěkně vybarvila mohutnou, stromy osázenou, haldu hlušiny za těžní věží.
V pravdě syrová podzimní fotka, z níž dýchají dávno minulé časy dříve početných lomových drážek.