mpz

Červen 2014

photo1.jpg Všechny zájemce vítáme u bohaté červnové fotokroniky, která i letos dokumentuje tradičně modelové akce v tomto měsíci pořádané. I letos se MPŽ účastnilo brněnského již 3. setkání modelářů supervelkých měřítek a parních strojů pod názvem Parní Olympia. Také červnový provozní víkend ve Zbýšově byl zaplněn modely, které doplňovaly výstavu velkých vozidel. No a na nynější konečné naší úzkokolejky vyrostla nová dominanta, ale vše popořadě...
photo10.jpg Stojí!
photo11.jpg
photo12.jpg Tvůrce sloupu a pořadatel akce, je více, než spokojen.
photo13.jpg Malá oslava může začít.
photo14.jpg
photo15.jpg Večerní železniční romantika.
photo16.jpg Už se tematicky přesouváme do Modřic nedaleko Brna, kam právě dorazila normálně rozchodná béeska typu BS200. Oproti té naší je o něco větší a výkonnější, ale rodinnou (či technicky řečeno - konstrukční) podobu nezapře.
photo17.jpg Nejen, že silniční doprava tu železniční svými výkony ve velké většině nahradila, ale už i přepravy kolejových vozidel po silnici jsou zcela bežné a více než symbolické.
photo18.jpg V tomto případě se, ale jedná přesun lokomotivy mimo kolejovou síť na krátkou předváděcí trať v srdci obchodního centra. Opět více, než symbolika dnešní doby.
photo19.jpg Lokomotiva je na svých kolejích, tak jak to má být.
photo2.jpg A vlastní dominatou začneme. Na cestu na odbočku Ferdinandská je připraven čerstvě dokončený sloup s označníkem stanice. Název stanice je doplněn symbolem skříženého mlátku a kladiva topůrky vzhůru, představující uzavřený důl. Svým způsobem sloup bude představovat určité pietní místo a vzpomínku na více než stoletou činnost černouhelného dolu Ferdinand v této krásné lokalitě.
photo20.jpg Na akci Parní Olympia přijíždí opět se svou polní drážkou i MPŽ.
photo21.jpg Vše dorazilo v pořádku, vykládka a stavba předváděcí drážky může začít.
photo22.jpg Další den ráno, už je vše připraveno na nápor zájemců o svezení i prezentaci.
photo23.jpg V sousedství naší drážky našli svoje místo muzejní autobusy brněnského technického muzea.
photo24.jpg Předváděcí polní drážka.
photo25.jpg Brzy ráno ožila i velká béeska.
photo26.jpg Několika fotkami se podíváme i na dění na místní parkové dráze provozované Společností moravských parkových drah. Evropské setkání modelářů supervelkých měřítek je vždy zajímavá podívaná a o modely úzkorozchodných vozidel není nouze. Garatka přijela ze Švýcarska.
photo27.jpg Model populární mašinky AEG z rakouského Mixnitzu.
photo28.jpg Překrásné modely vozidel polních drážek přijely z Čech.
photo29.jpg Nýtované kiplóry OaK.
photo3.jpg Ještě před vztyčením sloupu samotného, byla dokončena úprava okolí.
photo30.jpg Rotudna plná zatopených lokomotiv.
photo31.jpg Na trať vyjíždí nejvýkonnější stroj setkání.
photo32.jpg Hustý provoz na parkové dráze.
photo33.jpg Premiéru měly v provozu obdivuhodné modely legendárních strojů T47.
photo34.jpg Podvečerní pohled do depa s modelovými mašinkami polních drah.
photo35.jpg
photo36.jpg Vyleštěné kolejničky naší předváděcí polní drážky dokazují, že i u nás panoval čilý provozní ruch.
photo37.jpg Zpátky do Zbýšova. Pohledem do dílny zjistíme, že vybavení umožňuje i pohodlné vyvázání podvozků tunu a čtvrt těžkého vozu.
photo38.jpg Skříň byla odstavena venku na výtažné koleji a vyčkávala na opravené podvozky.
photo39.jpg Podvozky důlního osobního vozu DM12 na opravě, která zahrnovala výměnu poškozeného kola.
photo4.jpg Nové ohniště doplňuje prostranství mezi kolejemi vlastní odbočky.
photo40.jpg Tímto snímkem se přesouváme do poloviny měsíce a předvečer modelářského dne.
photo41.jpg Další den ráno už je vše připraveno a hlavně jezdí.
photo42.jpg O zvídavé návštěvníky není nouze.
photo43.jpg K vidění jsou opět i modely vozidel MPŽ.
photo44.jpg Velké množství se sešlo modelů tramvají v měřítku 1:87.
photo45.jpg Modely byly k vidění i venku, byť počasí nepřálo.
photo46.jpg Bez komentáře...
photo47.jpg Modelům zahradní železnice počasí nevadí, obsluha to snášela ve větru hůř.
photo48.jpg I parní válec na výstavu dojel.
photo49.jpg Opět se vozilo uhlí i dřevo.
photo5.jpg A jdeme na to. Dobrodružná manipulace s břemenem.
photo50.jpg Samozřejmě hlavními objekty zájmu jsou vystavené muzejní stroje skutečné.
photo51.jpg
photo52.jpg V novém laku se představuje důlní lokomotiva BND30.
photo53.jpg Na ferdinadské odbočce už také končila většina vlaků a toto jinak zapomenuté místo ožilo.
photo54.jpg Objíždění soupravy využívá samospádu.
photo55.jpg Jedním z nejromantičtějších, ale i sklonově nejnáročnějších míst na trati, je úsek pod výhybnou Babice.
photo56.jpg
photo57.jpg Snímkem z poklidného nádražíčka s přijíždějícím vlakem uděláme tečku za úspěšným modelářským dnem.
photo58.jpg Závěrem ještě několik náladovek z naší úzkokolejky, která do krajiny už neodmyslitelně patří.
photo59.jpg
photo6.jpg
photo60.jpg
photo61.jpg Romantickým pohledem z konce vlaku do dáli červnové ohlednutí uzavíráme. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 09/2014.
photo7.jpg Ale pánové, ten sloup přece patří nahoru?! :-)
photo8.jpg Tak dobrá... zdvíháme.
61 files on 2 page(s)
12 Next