Červenec znamenal pro většinu lidí začátek vytoužených prázdnin a dovolených. Nám zase začal maraton provozních dní a tak na jiné práce mnoho času nezbylo, byť úplně jsme nezaháleli.
Mašinka jako nová. Vyrobena byla radotínskou pobočkou ČKD v roce 1961 pro penicilínku v Roztokách u Prahy, většinu svého pracovního života strávila na rašelínce v Hoře svatého Šebestiána, odkud ji tehdejší Klub průmyslových železnic v roce 1991 po zastavení provozu získal.
Srovnání lokomotiv BN30R a BN15R.
Modrá je dobrá. Na provozní dny zavítají občas i staré stroje gumokolové.
Pár momentek z provozních dnů.
Dlouho pro nedostatek času odkládanou akcí byla oprava naší první lokomotivy. Její druhý život v muzejní sféře začal po opravě už v roce 1992. Od té doby pravidelně sloužila zejména pak na pracovních vlacích v Mladějově i ve Zbýšově. Nyní nastal čas pro výměnu převodovky a celkové opravy karoserie.
Přehlídka pestrých strojů ve sbírce muzea.
Až nečekaně pohodová byla návštěva jihomoravského hejtmana Michala Haška.
I na focení mašinek došlo.
Hejtman se o problematiku provozu muzea i techniku samotnou intenzivně zajímal.
Kontrola jízdenek! ;-)
Překvapením této fotokroniky je několik záběrů z ptačí perspektivy, které nábízí pohled opravdu netradiční a připomíná spíše modelové kolejiště. Autorem záběrů je Igor Vlahovič.
Pohled na skromný areál muzea.
Opravené části karoserie čekají na lak.
A na nynějším opačném konci dráhy, odbočka Důl Ferdinand.