Ohlédnutí za druhou polovinou prázdnin přiblíží hlavně provozní dny muzea, které jsou hlavní náplní letních dnů.
Exkurze do 60. let.
Lokomotivy se vyhřívají v odpolením sluníčku.
Velkou událostí letošního roku, nebylo zřízení hradního příkopu, ale zahájení stavby vysněné výtopny pro parní lokomotivy, kterou se podařilo za podpory Jihomoravského kraje realizovat.
Jak dokládala fotka předchozí, stavbu komplikovaly nezvykle silné srpnové deště.
Pohled na staveniště směrem od silnice k muzeu.
Stavba budila velkou pozornost a zájem kolemjedoucích, ale hlavně naši samozřejmě. :-)
Další z milníků v historii muzea se začíná po dlouhém očekávání rýsovat ve své reálné podobě. Plníme si své sny, jak se dnes říká.
Úvraťové ukončení vlaků na odbočce Důl Ferdinad se stalo již běžnou součástí provozu.
Také důlní vlak symbolicky spojující doly Jindřich a Ferdinand vyjíždí pravidelně. V historii byly sice doly pod zemí rovněž propojeny, měly však jiný rozchod kolejí. Odlišné rozchody nebyly zvoleny náhodně. Bylo to jednoduché opatření rozdílných vlastníků dolů, aby se navzájem nezneužívaly vozíky souseda, ať už prázné, či snad ložené ;-)
V čele důlní soupravy se objevila i muzejní lokomotiva BN30, která se stala v roce 1991 základem sbírky MPŽ. Ve svém druhém životě už stihla projít 3 muzejní dráhy - v Černovicích, Mladějově a nyní ve Zbýšově. Vyrobena byla v roce 1953 pro penicilínku v Roztokách u Prahy, ale větší část běžného provozního života odsloužila na rašelince v Hoře svatého Šebestiána, odkud byla po zastavení provozu odkoupena.
O prázdninách se o sobotách střídají při zajištění provozu parní a motorové lokomotivy. O "motorové" sobotě nezřídka vyjíždí lokomotiva DH70 s dlouhým vlakem.