mpz

Září 2014

photo1.jpg Prázdniny a dovolené rychle utekly. V září panovalo ještě příjemné počasí, takže zejména práce na stavbě výtopny mohly rychle pokračovat. Slunečné dny zpříjemnily zvláštní jízdy i poslední letošní otvírací den muzea.
photo10.jpg
photo11.jpg V mezičase byl vyposunován sypák. Za ním je plošiňák ložený dlažbou do výtopny.
photo12.jpg Práce rychle a zkušeně pokračují.
photo13.jpg Leč typické projevy přepracování se opět projevují. :-)
photo14.jpg Nadšení bylo natolik silné, že koleje byly položeny během jediného dne!
photo15.jpg Pohled k nezaplacení.
photo16.jpg I z opačné strany to má svoje kouzlo.
photo17.jpg V předvečer posledních veřejných jízd práce nekončí a do noci štěrkujeme.
photo18.jpg Na opačném konci areálu vrcholí přípravy na sobotní jízdy.
photo19.jpg Noc byla krátká a musíme zase vstávat. Pohled z nocležny na půdě strážního domku ovšem není k zahození.
photo2.jpg Ostře sledovaná stavba roste před očima. Areál muzea se opticky uzavírá a působí uceleně.
photo20.jpg Lokomotivy jsou připravovány na šichtu.
photo21.jpg Každá trakce po svém.
photo22.jpg U příležitosti Hornického dne v Zastávce dorazila z Brna s dlouhým vlakem jedna z někdejších královen chornických lokálek. Dlouholetým domovem brněnských lokomotiv řady 433.0 byla Skalice nad Svitavou, proto se jim v Brně neřekne jinak než "Skaličák".
photo23.jpg Lokomotiva 433.002 se na čas do Brna z Valašského Meziříčí vrátila, aby zaskočila za svoji brněnskou sestru 433.001, která se podrobuje náročné opravě kotle.
photo24.jpg Na zbýšovské úzké také panoval čilý ruch a jezdily dlouhé vlaky.
photo25.jpg
photo26.jpg
photo27.jpg
photo28.jpg Areál muzea se vždy rychle zaplní. I tomto směru plánujeme zlepšení v podobě poměrně výrazného rozšíření prostoru pro návštěvníky.
photo29.jpg Ve výtopně se usilovně pracuje.
photo3.jpg
photo30.jpg Ve výčepu rovněž.
photo31.jpg A vlaky jezdí a jezdí...
photo32.jpg
photo33.jpg No tento vlastně nejezdí, protože ranní zbrojení naftou bylo usilovné, leč zcela nedostatečné. :-)
photo34.jpg
photo35.jpg
photo36.jpg
photo37.jpg Poslední vlak sezóny...
photo38.jpg ...neušel zuřivému zájmu fotografů.
photo39.jpg Nicméně pohoda panuje a tak to má být.
photo4.jpg Je zvláštní pocit sledovat rodící se výtopnu, když v okolním světě jedna za druhou postupně mizí. Moderním lokomotivám už stačí anonymní montovaná hala, stejně jako současným továrnám... Kde jsou časy elegantních a precizních staveb i v průmyslové oblasti.
photo40.jpg Výtopna ještě není hotová a pouštíme se do další stavby. Přijíždí porce voňavého řeziva.
photo41.jpg Před dílnou roste nejen pro parní provoz tolik potřebná kovárna.
photo42.jpg
photo43.jpg
photo44.jpg Na závěr opět několik náladovek.
photo45.jpg
photo46.jpg Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 11/2014.
photo5.jpg Zlatá horačka stoupá a na svoje místo zamířila alespoň před delší dobou předchystaná repasovaná výhybka.
photo6.jpg Výhybce musel ustoupit bohužel strom, který dlouhá léta tvořil místní dominantu a ke strážnímu domku neodmyslitelně patřil. Avšak hned vedle jsme vysadily nový, již částečně vzrostlý strom.
photo7.jpg Vnitřní omítky jsou hotovy, pokládka kolejí může začít!
photo8.jpg
photo9.jpg Výtopna je kolejově napojena. I přesto, že výhybka vedle strážního domku byla položena v době, kdy výtopna byla ještě pouhým snem, koleje nyní vedou zcela přímo.
46 files on 1 page(s)