Prázdniny a dovolené rychle utekly. V září panovalo ještě příjemné počasí, takže zejména práce na stavbě výtopny mohly rychle pokračovat. Slunečné dny zpříjemnily zvláštní jízdy i poslední letošní otvírací den muzea.
V mezičase byl vyposunován sypák. Za ním je plošiňák ložený dlažbou do výtopny.
Práce rychle a zkušeně pokračují.
Leč typické projevy přepracování se opět projevují. :-)
Nadšení bylo natolik silné, že koleje byly položeny během jediného dne!
Pohled k nezaplacení.
I z opačné strany to má svoje kouzlo.
V předvečer posledních veřejných jízd práce nekončí a do noci štěrkujeme.
Na opačném konci areálu vrcholí přípravy na sobotní jízdy.
Noc byla krátká a musíme zase vstávat. Pohled z nocležny na půdě strážního domku ovšem není k zahození.
Ostře sledovaná stavba roste před očima. Areál muzea se opticky uzavírá a působí uceleně.
Lokomotivy jsou připravovány na šichtu.
Každá trakce po svém.
U příležitosti Hornického dne v Zastávce dorazila z Brna s dlouhým vlakem jedna z někdejších královen chornických lokálek. Dlouholetým domovem brněnských lokomotiv řady 433.0 byla Skalice nad Svitavou, proto se jim v Brně neřekne jinak než "Skaličák".
Lokomotiva 433.002 se na čas do Brna z Valašského Meziříčí vrátila, aby zaskočila za svoji brněnskou sestru 433.001, která se podrobuje náročné opravě kotle.
Na zbýšovské úzké také panoval čilý ruch a jezdily dlouhé vlaky.
Areál muzea se vždy rychle zaplní. I tomto směru plánujeme zlepšení v podobě poměrně výrazného rozšíření prostoru pro návštěvníky.
Ve výtopně se usilovně pracuje.
Ve výčepu rovněž.
A vlaky jezdí a jezdí...
No tento vlastně nejezdí, protože ranní zbrojení naftou bylo usilovné, leč zcela nedostatečné. :-)
Poslední vlak sezóny...
...neušel zuřivému zájmu fotografů.
Nicméně pohoda panuje a tak to má být.
Je zvláštní pocit sledovat rodící se výtopnu, když v okolním světě jedna za druhou postupně mizí. Moderním lokomotivám už stačí anonymní montovaná hala, stejně jako současným továrnám... Kde jsou časy elegantních a precizních staveb i v průmyslové oblasti.
Výtopna ještě není hotová a pouštíme se do další stavby. Přijíždí porce voňavého řeziva.
Před dílnou roste nejen pro parní provoz tolik potřebná kovárna.
Zlatá horačka stoupá a na svoje místo zamířila alespoň před delší dobou předchystaná repasovaná výhybka.
Výhybce musel ustoupit bohužel strom, který dlouhá léta tvořil místní dominantu a ke strážnímu domku neodmyslitelně patřil. Avšak hned vedle jsme vysadily nový, již částečně vzrostlý strom.
Vnitřní omítky jsou hotovy, pokládka kolejí může začít!
Výtopna je kolejově napojena. I přesto, že výhybka vedle strážního domku byla položena v době, kdy výtopna byla ještě pouhým snem, koleje nyní vedou zcela přímo.