mpz

Říjen 2014

photo1.jpg Beze sporu nejvýznamnější říjnovou událostí se stalo předání do užívání vysněné výtopny. Již tradičně jsme se také rozloučili s letošní párou. Na fotografii je zachycena vstupní část areálu, která v posledních letech prošla zásadními úpravami a změnami. Ač se to nezdá, připomeneme si příští rok již desáté výročí MPŽ ve Zbýšově.
photo10.jpg I na trati je rušno. Naše omladina vyrazila pořídit fotky mašinky BN30R po opravě.
photo11.jpg
photo12.jpg
photo13.jpg
photo14.jpg Po nutném seřízení kontroléru vyrazila na trať se zájemci i více než stoletá símenska.
photo15.jpg Na přejezdu pod Babicemi.
photo16.jpg Na rychlo byla zachycena i cestou zpět do Zbýšova.
photo17.jpg Poměrně nečakaně musela být vyřešena i filmová sebevražda.
photo18.jpg
photo19.jpg Pánové si hrají a dámy se tím dobře baví.
photo2.jpg Rozloučení s párou už k říjnu neodmyslitelně patří a vnímáme ho jako soukromé posezení a pobavení spřáteli po uplynulé sezóně.
photo20.jpg Tak a zase do práce. Pohled na dokončenou budovu výtopny.
photo21.jpg Uvnitř už je hotova i podlaha. Vpravo je vodovodní šachta s přípojkou pro budoucí zbrojení lokomotiv.
photo22.jpg Ještě tentýž den, po předání stavby, už zde nocovala první mašinka. A pohled to není vůbec špatný.
photo23.jpg Před výtopnou nakonec začala ke spokojenosti sloužit k "házení veksle" brněnská šalinářská "vekslbalda".
photo24.jpg Zejména kvůli příjezdu aut k dílně byly koleje opatřeny štěrkovým zásypem.
photo25.jpg Po delší době byla, v souvislosti s plánovaným větším posunem před zimou, oživena lokomotiva DH120. Svým jednoduchým a citlivým ovládáním, ale i silou, je k tomuto účelu ideální stroj.
photo26.jpg Každoročně je podzimním mottem - dostat toho pod střechu co nejvíc.
photo27.jpg Naložením důlních osobních vozů na plošinové toho dostaneme pod střechu opravdu hodně. Výhodou důlních vozidel je jejich skladnost daná účelně kompaktními rozměry.
photo28.jpg Jako ochranný vůz je mezi přečnívající důlní vozy vřazena ještě cenná ústecká cisterna, kryté stání rovněž vyžadující.
photo29.jpg Zkouška průjezdu velkými vozidly do nové výtopny.
photo3.jpg Vůni uhlí a páry v tento den doplňuje také vůně pro mnohé výrazně přitažlivější.
photo30.jpg Atmosféru budovy dokreslují pečlivě renovovaná svítidla z 50. let.
photo31.jpg Pěkně nám to svítí... Vpravo vedle výtopny je patrná kolej tratě do Babic a Zastávky.
photo32.jpg Pro empéžeťáky nastal velký den. Parní lokomotivy se stěhují do svého domečku.
photo33.jpg Slušivý pohled.
photo34.jpg I na známou mladějovskou trojku z roku 1919 v majetku Národního technického muzea došlo. Cenný vojenský stroj řady RIIIc z blanenské továrny Breitfeld a Daněk dostal v pravdě důstojné zázemí.
photo35.jpg Také naše lokomotiva Henschel Fabia z roku 1913 se stěhuje do sucha zděné budovy.
photo36.jpg
photo37.jpg A máme to doma.
photo38.jpg Tato náhodná fotka vzdáleně připomíná záběry z Kladenských železáren, kdy silné dieselhydraulické DH120 nahrazovaly letité lokomotivy parní různých typů.
photo39.jpg Tak jsme se dočkali a nastává hon za líbivými záběry.
photo4.jpg Kdo může, dorazí také stylovým gumokolem.
photo40.jpg Pózy fotografů jsou mnohdy roztodivné.
photo41.jpg Ale stojí za to.
photo42.jpg Za povšimnutí stojí, že celková výška lokomotiv nad komínem je, ač se to nezdá, velmi podobná. I polní dráhy měly totiž stanoven předpisy průjezdný průřez, kterému musely vozidla odpovídat.
photo43.jpg Jedna romantická...
photo44.jpg A ještě několik záběrů pro potěchu oka.
photo45.jpg
photo46.jpg
photo47.jpg
photo48.jpg
photo49.jpg Pohádky o mašinkách naživo. Aneb pro každého jedna princezna.
photo5.jpg
Letos se nás sešlo opravdu hodně a na trať vyrazila pára se čtyřvozovou soupravou.
photo50.jpg Mašinky jsou pod střechou a naše říjnové ohlédnutí rovněž končí. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 01/2015.
photo6.jpg Jelikož během roku není na hraní moc času, mnoho strojů čeká na provětrání až do října. Zde se chystají na předvedení obě renovované elektrické lokomotivy.
photo7.jpg Elektrické mašinky v akci. Generátorový vůz je řazen uprostřed, aby na elektřinu dosáhly střídavě obě lokomotivy.
photo8.jpg V důlní lokomotivě TLD3,5 není pro obluhu příliš místa, takže nasednutí do stroje vyžaduje určitou porci umu a obratnosti.
photo9.jpg
50 files on 1 page(s)