mpz

Prosinec 2014

photo1.jpg Prosinec nepřinesl na jižní Moravu sníh, ale jinovatka přeci jen zimní náladu vytvořila. Později však udeřila nejsilnější ledovka za mnoho let, která způsobila rozsáhlé problémy elektrické trakci ve veřejné dopravě. Velmi časté pády stromů potom dotvořily problémy v dopravě celkově. Jak bude i z této fotogalerie později patrné, problémy se nevyhnuly ani zbýšovské trati.
photo10.jpg Mnohem méně romanticky situace oproti otevřenému prostranství už vypadá v lesním zářezu.
photo11.jpg
photo12.jpg Pády stromů pokračovaly, až zářez zcela uzavřely.
photo13.jpg Jakmile ledový příkrov ustoupil a vstup do lesa byl možný, začali jsme s likvidací kalamity a to hlavně kvůli bezpečnosti pěších.
photo14.jpg Příprava pracovního vlaku.
photo15.jpg Sešlo se nás celkem dost a tak práce vidětelně pokračovala.
photo16.jpg
photo17.jpg Kvůli zajištění padlých stromů jsme se nevyhnuli práci v extrémních podmínkách.
photo18.jpg Vytahování pařezů lokomotivou je naší dlouholetou praxí.
photo19.jpg Ruční manipulace je přeci jen náročnější.
photo2.jpg Sérií fotek z ledovkové kalamity začneme. Areál muzea působí v zimě zcela jiným dojmem, než během letní sezóny.
photo20.jpg Tudy to ještě nejde.
photo21.jpg Zprůjezdněná trať.
photo22.jpg Nakládka dřeva.
photo23.jpg
photo24.jpg Pracovní vláček lesní železnici nejen připomínající.
photo25.jpg
photo26.jpg S odjezdem vlaku musela pomoci druhá lokomotiva.
photo27.jpg Odjezd zpátky do Zbýšova.
photo28.jpg Pro nás velmi významnou akcí bylo dokončení vodovodní přípojky areálu v plnohodnotném provedení.
photo29.jpg Pro nás velmi významnou akcí bylo dokončení vodovodní přípojky areálu v plnohodnotném provedení.
photo3.jpg Zcela novou výtopnu příroda romanticky vyzdobila.
photo30.jpg Od prosince máme konečně vodu i v zimním období. Výstavba vodovodu probíhala etapově několik let v návaznosti na definitivních úpravách vstupní části areálu muzea a napojování jednotlivých objektů.
photo31.jpg I na mašinkách se pracovalo. Dalším mezníkem v historii MPŽ je dokončení opravy vzácné lokomotivy BNE25 ze Zlivi.
photo32.jpg Typické ovládání dieselektrické lokomotiy systému Gebus pomocí kola kontroléru s mechanickou vazbou na ovládání otáček spalovacího motoru.
photo33.jpg Dokončená lokomotiva v celé své jednoduché kráse. Vyrobena byla ve Stavostroji Radotín v roce 1951 pod výrobním číslem 609.
photo34.jpg Při renovaci byl osazen původní motor Slavia DR27, který upoutá otevřeným ventilovým rozvodem. Z ryze praktických důvodů byl lokomotivě navrácen i původní rozchod 600 mm :-)
photo35.jpg Se salónkem tvoří velice pěknou soupravu.
photo36.jpg Novým přírůstkem je také ruční hasičská stříkačka z roku 1883, která sloužila v depu Horní Heršpice. Později byla využívána ke zkušebnímu tlakování.
photo37.jpg Tradičně náladovky na závěr.
photo38.jpg Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 05/2015.
photo4.jpg Z této fotky je patrné, že situace začíná být pro přírodu vážná.
photo5.jpg Trať v ledovém příkrovu.
photo6.jpg Neuvěřitelné ledové variace a tíha na větve působící.
photo7.jpg
photo8.jpg
photo9.jpg
38 files on 1 page(s)