Prosinec nepřinesl na jižní Moravu sníh, ale jinovatka přeci jen zimní náladu vytvořila. Později však udeřila nejsilnější ledovka za mnoho let, která způsobila rozsáhlé problémy elektrické trakci ve veřejné dopravě. Velmi časté pády stromů potom dotvořily problémy v dopravě celkově. Jak bude i z této fotogalerie později patrné, problémy se nevyhnuly ani zbýšovské trati.
Mnohem méně romanticky situace oproti otevřenému prostranství už vypadá v lesním zářezu.
Pády stromů pokračovaly, až zářez zcela uzavřely.
Jakmile ledový příkrov ustoupil a vstup do lesa byl možný, začali jsme s likvidací kalamity a to hlavně kvůli bezpečnosti pěších.
Příprava pracovního vlaku.
Sešlo se nás celkem dost a tak práce vidětelně pokračovala.
Kvůli zajištění padlých stromů jsme se nevyhnuli práci v extrémních podmínkách.
Vytahování pařezů lokomotivou je naší dlouholetou praxí.
Ruční manipulace je přeci jen náročnější.
Sérií fotek z ledovkové kalamity začneme. Areál muzea působí v zimě zcela jiným dojmem, než během letní sezóny.
Tudy to ještě nejde.
Zprůjezdněná trať.
Nakládka dřeva.
Pracovní vláček lesní železnici nejen připomínající.
S odjezdem vlaku musela pomoci druhá lokomotiva.
Odjezd zpátky do Zbýšova.
Pro nás velmi významnou akcí bylo dokončení vodovodní přípojky areálu v plnohodnotném provedení.
Pro nás velmi významnou akcí bylo dokončení vodovodní přípojky areálu v plnohodnotném provedení.
Zcela novou výtopnu příroda romanticky vyzdobila.
Od prosince máme konečně vodu i v zimním období. Výstavba vodovodu probíhala etapově několik let v návaznosti na definitivních úpravách vstupní části areálu muzea a napojování jednotlivých objektů.
I na mašinkách se pracovalo. Dalším mezníkem v historii MPŽ je dokončení opravy vzácné lokomotivy BNE25 ze Zlivi.
Typické ovládání dieselektrické lokomotiy systému Gebus pomocí kola kontroléru s mechanickou vazbou na ovládání otáček spalovacího motoru.
Dokončená lokomotiva v celé své jednoduché kráse. Vyrobena byla ve Stavostroji Radotín v roce 1951 pod výrobním číslem 609.
Při renovaci byl osazen původní motor Slavia DR27, který upoutá otevřeným ventilovým rozvodem. Z ryze praktických důvodů byl lokomotivě navrácen i původní rozchod 600 mm :-)
Se salónkem tvoří velice pěknou soupravu.
Novým přírůstkem je také ruční hasičská stříkačka z roku 1883, která sloužila v depu Horní Heršpice. Později byla využívána ke zkušebnímu tlakování.