Únorové počasí nás opět od práce neodradilo, takže se můžeme podívat na obrázky dokumentující dění v muzeu. Závěrem pak nebude chybět jako vždy několik náladovek z trati.
Na konci úzkokolejky u dolu Ferdinand.
Seskládaná mašinka čeká na odvoz k celkové opravě.
Cestu zvládla v pořádku. Kvůli nosnosti hydraulické ruky, byla mašinka rozložena na jednotlivé celky, což také ulehčí následnou opravu.
Skládání na drážku ukrytou mezi zahrádkami.
Vše je složeno na koleje, z čehož máme neskrývanou radost.
Zakracování nosných pražců pod rámem.
Vzorně opravená domovská BN15R pocházející z loštické cihelny přetahuje naložený hnací agregát.
Vše je pod střechou a my můžeme vyrazit do tepla domova.
Rám z lokomotivy Henschel na denním světle.
Na první pohled zaujme přinýtovaný nový čelník v továrním provedení. Lokomotiva dojezdila s nepůvodním po předchozí nehodě.
V lednu dovezená lokomotiva DH30 se již podrobuje opravě. Jako první jsou z lokomotivy vyvázány nápravy s převodovkami.
Líbivý pohled na opravovanou zadní část rámu.
Jak snímek dokládá, mrazivé počasí venku stále panuje.
I přes to, vyrážíme na trať, abychom ji připravili na provoz v letních měsících.
Vyhřáté zázemí si vezeme sebou.
Pracovné náplní je prořezávka křoví v blízkosti kolejí.
Vše je poctivě naporcováno a roztřízeno. Drobné větve jsou rovnou spáleny.
Zimní spánek babické výhybny nad dolem Ferdinand narušil pracovní vlak.
Nezvyklý pohled na vlak cestou v Babicích.
Nápravy jsou venku...
Podvečerní odpočinek.
Nad zářezem sluníčko cestou zpět ještě svítí.
Radost z úspěšného dne je veliká.
Ještě momentka pod těžní věží.
Na závěr několik slíbených náladovek z trati.
Úsek tratě pod odbočkou Ferdinad zatím čeká na svoji novou podobu.
Detailní záběr dokumentuje velmi špatný stav kol.
Asi nejkrásnější úsek tratě pod skalním masivem v Zastávce.
Mašinka na pomocných podvozcích v odpoledním sluníčku.
Po delší době proběhl na areálu velký posun.
Z odstavné koleje za halou byla vysvobozena malá mašinka BN15R, aby dále nechátrala. Záměrem je její zprovoznění a oprava jedním ze členů muzea na jeho domovské drážce nedaleko Olomouce. Shodou okolností mašinka v olomoucké cihelně před odstavením jezdila.
okus o otočení a zprovoznění vzduchem chlazeného jednoválce.
Oprava motoru se vydařila a mašinka z roku 1961 vyrazila po mnoha dlouhých letech na trať.