V dubnu se práce v muzeu již rozbíhají naplno. Sezóna se blíží a je třeba připravit vozidla, zprovoznit sociální zázemí pro návštěvníky, veškeré venkovní rozvody vody pro napájení parních lokomotiv. K tomu všemu ještě také letos v poslední dubnový den začala letošní velká brigáda na stavbě úzkorozchodné trati dál k Zastávce.
Před každou sezónou prochází revizí pojezdu a brzd vozy, které se podílí na pravidelném provozu. Ostatní vozidla prochází důkladnější kontrolou průběžně před vyjetím na trať.
Mazání nápravových ložisek.
ozy se postupně střídají na dílně k provedení revize, kdy projdou i běžnou provozní údržbou. Výstupem revize je pak schválení do provozu nebo stanovení rozsahu další nutné opravy.
Naši nejmenší pomocníci se těší na svoji drezínku.
Letňák po obnově nátěru.
I na trati se pracuje. Zápas se zbývajícím pařezem po zimní námrazové kalamitě.
Práce je hotova a spokojeni se vracíme na areál.
... a opět se pouštíme do předvrtávání pražců.
Pražce připravené na velkou brigádu.
V Babicích je u trati již připraven i štěrk, pokračování stavby úzké trati tedy nic nebrání. Byť brigáda začala poslední dubnový den, podíváme se na ni uceleně v květnové fotokronice.
Jako první se zprovozňují lokomotivy po zimě, aby bylo s čím posunovat a vozit pracovní vlaky. Práce na areálu a zázemí probíhají současně.
Béska se před dílnou připravuje na svůj první letošní zátop.
Velkým překvapením pro letošní sezónu je hostující parní Jůlinka z dačické Železnice plné páry. Na snímku je zachycena po složení z auta.
Tady už se obě parní krasavice chystají letos poprvé na trať.
Julča na přejezdu.
Obě lokomotivy bez problému dorazily na odbočku Důl Ferdinand.
Díky získanému řezivu z bourané, dnes již historické budovy v Brně, bylo možné konečně položit novou podlahu na čtyřnápravovém plošíňáku z chemičky v Ústí nad Labem.
Krátké pózování v Babicích.
S úsměvem šťastného majitele Jůlinky uzavíráme dubnové ohlédnutí. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 10/2015.
Zařezávání podlahy do původního rozměru.
Sněhová přeháňka skončila a můžeme na sluníčko. Symbolicky s pozadím těžní věže.
Další přichází s výdřevou na řadu nízkostěňák z Mladějova. Jako jeden z prvních vznikl v režii MPŽ z rezerního (nového) podvozku, kterých byla necelá desítka před ukončením provozu na mladějovské drážce pořízena v OPP Rimavská Sobota. Zajímavostí a tehdy běžnou praxí bylo, že vozíky výklopné i důlní přijely vlakem na mladějovské nádraží a odtud po složení, pokračovaly již po vlastních kolech, ale tažené ve vláčku po silnici za traktorem do šamotky.
Práce na nové podlaze přerušila další sněhová přeháňka. Ale byly to již opravdu posdlední záchvěvy odcházející zimy.
Opravený nízkostěňák tvoří s renovovanou lokomotivou BNE25 krásnou soupravičku.