V květnu dráha ožila naplno. Konala se velká brigáda na rekonstrukci tratě a také byla zahájena sezóna 2015 s již tradiční muzejní nocí.
"Traťovka" v akci!
Zvedání těžkých kolejových prutů je náročná a nebezpečná práce.
Smontovaná trať se ještě dále směrově upravuje.
Ač to není díky bujné vegetaci patrné, trať zde přechází na poměrně vysoký násep.
V mezičase probíhá seřízení brzd na lokomotivě.
Montážní četa se blíží ke konci úzkokolejky.
Montáž posledního pražce úzkých kolejí. Pro letošek.
A je to.
Svátek práce jsme oslavili samozřejmě prací. Jak fotka ze zavřené brány muzea napovídá, konala se čtyřdenní pracovní brigáda na prodloužení úzkokolejky.
Podhled od Zastávky k odbočce Ferdinand.
Pohled týmž směrem asi o 200 metrů níž.
Setkání úzkých a "širokých" kolejí pohledem k Zastávce. Trať už zde dvěma protisměrnými oblouky ústí asi po 500 metrech do stanice Zastávka u Brna.
Další náplní práce je zaštěrkování a podbití nového úseku tratě.
Naložený vůz sjíždí samospádem k lokomotivě.
Mezitím, o půl kilometru dál... Čekání na štěrk.
Markovi už z toho čekání stojí vidle.
Ale štěrk už jede. :-)
Na odbočku Důl Ferdinand dorazil pracovní vlak. Lokomotiva ustoupí na odbočku a vozy ji samospádem podjedou až konec úzkých kolejí.
A sypeme.
Sypák je vyprázdněný hned. Horší je vše ručně upravit.
Ale výsledek stojí za to.
Na řadu přichází náročné vyrovnání a podbití.
Zbyl čas i na podbití odbočky samotné.
otka s názvem "Libela" ilustruje improvizovanou vodováhu.
Oprava propadlého styku pod výhybnou Babice.
Asi největším zpestřením při brigádách je čilý provoz pracovních vlaků. Nezřídka po trati putuje i trojice vlaků. Nasledující série fotek několik pracáků dokumentuje.
Na místě činu.
Pracovní vlak pod kotevní patkou bývalé lanovky z dolu Ferdinad do dolu Julius v Zastávce.
Vlak ve stoupání nad Zastávkou.
V Babicích.
Přejezd pod Babicemi.
A jsme před muzeem ve Zbýšově.
Večerní setkání důlních lokomotiv DH30 a DH70.
Další z ranních pracovních vlaků.
Nákladiště Babice.
Dlouhý pracák vedený malou BN30R.
Kolejnice jsou z již předchozího dne přizdviženy, takže se hned vrhnem na roznošení pražců a následnou montáž.
Již známý sypací vlak, tentokrát zachycený před Ferdinandem.
Křižování vlaků.
Na dokončené odbočce.
Pohled odspodu s odrazem na vodní hladině.
Na samém nynějším konci odbočky k dolu Ferdind. Pokračování brání snesený most v roce 1993.
Opět momentka jednoho z ranních pracáků před odjezdem na trať.
No a co by vlastně byla brigáda bez brigádníků...
Symbolické předání úzkokolejky.
Květen se rychle přehoupl do své poloviny a my otevíráme bránu muzea návštěvníkům. Přípojný historický osobák z Brna, tvořený vzácným motorovým vozem M262.0 v Zastávce.
Vlak sice sjede, kam až může, i tak se s pražci naběháme.
Před výtopnou se připravuje dvojice parních lokomotiv přezdívaných Béeska a Jůlinka. Lidově též "zelená" a "modrá" :-)