Záběrem evokujícím dobové veletržní fotografie otevíráme červnové ohlédnutí za děním v muzeu a trochu i mimo něj.
Henschel Fabia výrobního čísla 12311 z roku 1913, letitý symbol MPŽ, postoupil do další fáze renovace. Hlavní rám a dále použitelné součásti vyrazily na pískování.
Stěží rozeznatelná lokomotiva na výletě.
Technická elegance nýtovaného rámu.
Pohled na rám po opískování.
Dýmniční dvířka a vedle nich i ta pecní z opačné strany kotle.
Ranní pohled na areál muzea, v červnu ještě s tolik typickou těžní věží a haldou v pozadí.
Začíná provozní den muzea tradičně zaměřený kolejovým modelům. Kouřící dýmníky na výtopně prozrazují dvojici parních mašinek uvnitř.
Ranním sluníčkem nasvícená stylová kovárnička.
Pohled do pece béesky.
Béeska vyráží na svoji šichtu.
Velkou akcí mimo prostor zbýšovského muzea byla naše účast na 3. parní Olympii konané v prostorech stejnojmenného nákupního centra. Jde především o setkání železničních modelářů velkých a supervelkých měřítek pořádané Společností moravských parkových drah pod záštitou modřické Olympie. Krom parních strojů modelových i mnoha skutečných, jsou k vidění i staré autobusy a polní drážka.
Jedinečné kouzlo páry.
Na konečné u Ferdinanda.
Hostující Jůlinka z Dačic.
Tentokrát se zacvičovala v provozu i mašinfírka, která je zároveň autorkou velké části následujících fotek.
Spokojení cestující vracejícího se vlaku.
Tramvajové kolejiště v hale.
Kolejiště prezentující vozidla MPŽ.
Fyzicky nejnáročnější je vždy drážku ručně postavit a po víkendu opět rozložit. Krom toho jsou koleje součástí expozice přenosných drážek v muzeu a je potřeba je před akcí také demontovat a po akci opět vrátit na místo.
Muzejní souprava v modelu.
Nechybělo ani velké kolejiště "zahradní" venku.
Tentokrát vyjímečně také s tramvajemi.
Pohodového dne využily i kolemjedoucí muzejní stroje.
Naši nejmenší v akci.
Romantický pohled okýnkem béesky.
Odraz v Jůlinčiné lucerně.
Úspěšný den pomalu končí.
Veřejnou premiéru si odbyla renovovaná diesel elektrická lokomotiva BNE25 z roku 1950. Ze tří dochovaných je pouze naše po renovaci, plně provozní a v rámci možností v původním stavu.
V rámci akce Kordisu zavítaly historcké autobusy i za bránu našeho muzea.
Tento dorazil až z dalekého Prostějova.
Velkou radost nám udělala série brzdových špalků vyrobená podle návrhu MPŽ pro naše osobní i nákladní vozy. Přesto, že jde ve výsledku o spotřební prostředek, podařilo se vnést do tohoto výrobku i jistou technickou eleganci.