mpz

Březen 2016

photo1.jpg Hlavní náplní březnových prací bylo snesení předposlední části normálně rozchodného svršku v nejromantičtějším úseku dráhy, přezdívaném "zastávecký klondajk". Demontážní vlak se chystá sjet z odbočky Ferdinand po spádu dolů do Zastávky.
photo10.jpg
photo11.jpg To je aspoň kočárek !
photo12.jpg Kolejnice bez upevnění.
photo13.jpg Sbírání železa.
photo14.jpg Za dozoru televizní kamery začíná snášení želeničního svršku.
photo15.jpg Poslední pohled na setkání rozchodů.
photo16.jpg Smutný pohled.
photo17.jpg Další etapa zbýšovské dráhy začíná.
photo18.jpg Pracovní vlak ložený železem se vrací do areálu muzea.
photo19.jpg
photo2.jpg Zmíněný úsek dráhy ještě v původním normálně rozchodném provedení.
photo20.jpg S vykládkou jsme sehraní a za chvíli je vše hotovo.
photo21.jpg
photo22.jpg Později přišla řada též na betonové pražce, terénní úpravy i odstranění zvětralých částí skály.
photo23.jpg Bagr si pohazuje s pražci jako by nic.
photo24.jpg Pláň je připravena na pokládku.
photo25.jpg Auto sponzorské firmy zažívá těžké chvilky.
photo26.jpg Z technologických důvodů jsou ještě na posledním úseku v Zastávce kolejnice částečně demontovány, ale ponechány prozatím na místě.
photo27.jpg Oprava Henšlíka také poskočila. Na rámu se vyjímají nové "vany".
photo28.jpg
photo29.jpg Nové dvířka uhláku.
photo3.jpg Jdeme na to!
photo30.jpg Hned počátkem března k nám dorazil desetitunový dáreček.
photo31.jpg I přes zoufalý stav stroje je naše radost nezměrná.
photo32.jpg Mašinka míří do sucha haly, kde vyčká na lepší časy, neboť oprava bude nákladná a zdlouhavá. Priorita je teď samozřejmě Henšlík.
photo33.jpg Dieselhydraulická lokomotiva BN60H. Kvůli rozchodu 700 mm chomutovských válcoven byla uložena na podvozky s tím nejsprávnějším rozchodem.
photo34.jpg Zvládli jsme též předsezónní údržbu venkovního osvětlení, která spočívala především v odstranění všudy přítomného popínavého chmele.
photo35.jpg Tento krásný netypický smímek pořízený z plošiny nám ukazuje vstupní nejen část areálu, ale také asi půl kilometru trati, včetně jejího nejvyššího bodu v lesním zářezu.
photo36.jpg Naše kompletní zázemí.
photo37.jpg Stát nohama na zemi je stejně nejlepší.
photo38.jpg A to je z březnového ohlédnutí vše. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 11/2016.
photo4.jpg Demontážní práce postupují směrem dolů k železniční stanici Zastávka u Brna.
photo5.jpg Gravitace nám šetří nohy...
photo6.jpg
photo7.jpg
photo8.jpg Se zarezlými šrouby je to dřina. Je to práce pro silné chlapy.
photo9.jpg
Počet souborů: 38 na 1 stránce(kách)