Z února vám přináším obrázky z běžných pracovních dní na naší dráze. Začneme fotkami ze zbýšovského areálu a budeme pokračovat na trati v Zastávce.
Po ranním oživení lokomotivy je třeba nachystat vagón na nakládku
Do muzea dorazil tajemný náklad. Copak je to pod plachtou?
A je to venku. Ano, konečně dorazil nový kotel na Henšlíka!
Pohled zepředu na starý a nový kotel.
A začínáme překládat...
Nový kotel přijde na připravený vagón, který pak zatlačíme do výtopny pod střechu.
A tady už ve výtopně.
Následně musíme udělat posun s vozy.
Následující sobotu je nutné udělat prořezávku trati. Pracovní vlak dorazil do odbočky Důl Ferdinand. Zde je nutné dát lokomotivu na druhý konec vlaku.
V Hrošáku se usilovně topí, ráno bylo -9°C
Hned po dojezdu na místo ke slovu přišly motorové pily
Vyřezané dřeviny jsme vyváželi mimo obec, kde budou po proschnutí spáleny
Nakládka klestí na pracovní vlak provádí...
... naše pracovní četa
Následně jsme naložili velké kusy dřeva, které odvezeme do areálu muzea. Poslouží jako palivo
Před odjezdem ještě společná fotka
Následující sobotu 18.února jsme v prořezávce pokračovali. Pracovní vlak se pomalu blíží na konec úzkokolejného úseku.
Tohle nás dneska čeká...
...a na konci je vidět i staniční budova Zastávka u Brna.
Nařezané dřeviny nosíme na vlak a odvážíme výš. Kde ho necháme uschnout a později spálíme.
Vpravo je hromada klestí již z minulé prořezávky.
S dvěma motorovými pilami jde práce docela rychle.
Nejpracnější a nejzdlouhavější je tahání nařezaného materiálu na vlak.
Větší kulatiny nakládáme a odvážíme na areál.
Tentokrát jsme skončili ještě brzy za světla.
Oproti minulému týdnu sněhu ubývá.
Cestou na areál by byl hřích neudělat několik fotozastávek.