Příprava posledního úseku trati na přerozchodování. I přesto, že je tento úsek (jako jediný) na dřevěných pražcích, je nutné obě kolejnice demontovat. Ne všechny pražce jsou v dobré kondici a vhodné k znovu použití.
Demontáž probíhá za pomoci mechanizace.
Drobný kolejový materiál je ručně sbírán a pomocí 1435 mm vozíčků přepravován k úzkokolejnému vlaku, který zbytný materiál dopraví na areál ve Zbýšově.
Výkolejka musí kvůli zabezpečovacímu zařízení žst. Zastávka u Brna zůstat.
Bez mechanizace by byla práce těžší.
Další várka šrotu.
Práce postupuje rychle. Sobotní počasí přeje.
Poslední metry kolejí bude nutné ve stycích rozpojit. V těchto místech bude začínat prozatimní konečná a bude tu použito drobnějšího kolejiva. Tak jako v Babicích nebo na Ferdinandu.
Nakonec ke slovu přichází náš věrný pomocník.
Kolejnicové pásy pokládá mimo pražce, aby mohlo dojít k odstranění pražců.
Na mostě přes Havířskou ulici bude ležet vyhybka budoucí prozatimní konečné stanice Zastávka.
Kolejnicové pásy je nutné z těchto míst odvézt.
Dočasná skládka kolejnic.
Další skupinka členů mezitím na areálu ve Zbýšově úspěšně zavázala nový kotel na rám lokomotivy Henschel.
Pro porovnání stav před zahájením rekonstrukce.
Další den nás čekalá vyřezání místa pro budoucí konečnou stanici.
Začínáme řezat.
Bez motorové pily by práce byla nemyslitelná.
I tak je nutné každý kousek dřevní hmoty odnést mimo žádaný prostor.
O kaskadérské kousky není nouze :-)
A hned se řeže líp.
Mezitím na areálu další skupina členů připravuje pražce na nový úsek trati.
Neméně důležitou prací je příprava vrtulí.
Sešlo se nás dost a tak mohly pokračovat i práce na lokomotivě Henschel.