Před sezónou bylo nutné namazat ložiska osobních vozů, proto bylo nutné z dílny vytáhnout Henschla.
Další skupina vyrazila na trať. S nákladem výhybek směřuje do Zastávky.
Na současném konci trati již čekal náš usilovný pomocník Weimar.
S jeho pomocí bylo možné dopravit předpřipravené části výhybek na svoje místo.
První úzké koleje v Zastávce.
Dále bylo nutné vrátit kolejnice do své osy.
Pomocí speciálních kleští kousek po kousku...
...až po současné zakončení.
Kolejnice jsou v předpokládané poloze. Konce nad výhybkou budou podle potřeby zakráceny.
Vše je hotovo a vracíme se na areál. Setkání v Babicích.
Připravené drobné kolejnice na konečnou stanici Zastávka.
Další akci v květnu bylo pokračování přerozchodování trati začalo v pátek 5.5.2017. Před námi je posledních cca posledních 300 metrů.
Postup při přerozchodování traťové koleje je pořád stejný.
Černo-žlutí pomocník (tzv. Mamatěj) umí jednak těžké kolejnice S49 zvednout, ale také dokáže dát kolejnice do předpokládané polohy.
Při zašroubování vrtulí je třeba dbát na to, aby byl správný rozchod.
Fyzicky nejnáročnější prací je nošení pražců.
Každý kus jeden po druhém je nutné donést na své místo a mnohdy i několik desítek metrů.
V neposlední řadě je třeba smontované kolejové pole řádně vysměrovat.
Nově přerozchodované úseky trati jsou ihned námětem pro dosud nemožné záběry.
Na mostě přes ulici s příznačným jménem Havířská bude ukončení kolejnic S49. A dál se bude pokračovat na "třiadevadesátkách". Vše je třeba před nevratným řezem důkladně změřit.
Konec kolejnice S49 za pomocí nejmodernější mechanizace vypadá spíš jako ohňostroj.
Ignisbrunensis Brunensis v Zastávce :-) Blížící se déšť páteční práce ukončil.
Sobota začala přípravnými pracemi na areálu. Je třeba doplnit předvrtané pražce na vozy. A také přidat do soupravy vůz ložený kolejnicemi.
Složení soupravy je třeba pečlivě vážit, neboť jakékoliv špatné rozvržení znamená mnoho kroků navíc.
Pracovní vlak je pro jistotu posílen o Azora.
Po příjezdu na místo je třeba na ukončení kolejnic S49 vypálit spojovací díry.
Stejnou operaci čeká předpřipravený mezikus.
Předem položenou vyhybku je třeba pajsry posunout asi o něco blíž.
Až vše sedí, je teprve možné uříznout i druhou kolejnici, jak se říká "na míru".
Zbytek uřízlé kolejnice je pro zatím vyšťouchán bokem.
A už se začínají pokládat "třiadevadesátky"...
Cvrkot na pracovišti...
Pohled na výše zmiňovaný přechodový mezikus.
Chvíle odpočinku.
Další kolejnice jako mravenečci ukládáme na místo.
Některé je třeba před položením třeba otočit podle ojetí. Protože každá použitá kolejnice má nějakou svoji historii na jiné drážce, odkud byla získána.
I s druhou vyhybkou bude třeba pohnout...
Kolejnice je lepší montovat v přímé a až po smontování je nutné pajsry vytvořit oblouk.
Pajsrořadí...
Při obloučení je také nápomocná ohýbačka.
Montování dolní vyhybky. Jejím napojením končí soborní den.
Nejen na trati se pracuje. Na areálu probíhá příprava přestavníků vyhybek. Mimoto se díky hojné účasti daří dělat další potřebné práce...
V neděli se na trať vydávají dva vlaky. Jeden v podobném složení jako v sobotu.
Druhý plný štěrku a navážky.
Objízdná kolej pomalu vzniká, již je možné za pomocí gravitace "vyprostit" lokomotivu z čela vlaku.
Pracuje se na kolejovém poli do šturcu. Tímto kolejovým polem jsme dosáhli cíle.
Poslední konečné kolejové pole je na místě.
Azor přiváží várku dalšího štěrku.
Pro štěrk musíme jezdit až do Babic.
Celkový pohled na "provizorní" ukončení. Časem doufáme, že se dostaneme až do stanice.
Práce na objízdné koleji pokračují. Výhoda stavby objízdné koleje je ve snažším přesunu materiálu z vedle přistaveného vlaku.
Před pokládkou kolejnic srovnat pražce.
A už to jede, další kolejnice přibývají.
I teď se nevyhneme otáčení kolejnic.
Souprava jako z nějaké průmyslové drážky přiváží navážku.
Navážkou se zasype prostor pod šturcem.
Výsypné vozíky nejsou schopné materiál dostat pod koleje. Proto na řadu přijdou vidle.
Další várka navážky.
Při štěrkování občas dojde vykolejení.
Vysněný cíl je pokořen!
61 files on 2 page(s)
12
Next