V září nás čekalo ukončení sezony, hned ze začátku krásná BN30 chystá soupravu na jízdy.
Ranní zátop obou parních mašinek..
... už jen čekáme na odjezd prvního vlaku.
Křižování v Babicích...
...po návratu Bésky se chystá 3. vlak na svou jízdu.
Samozřejmě párá láká víc:-)
Azor už vyráží...
...a Henschel se vrací.
A dokola a dokola až do večera ... :-)
Tím to posledním vlakem končí sezona...
...Další plánovanou akci bylo vysvobození lokomotivy MD2 z garáže a nastěhovaní do garáže lokomotivy BND30.
No nádhera, ne?!
Lokomotiva BND30 (zelená v zadní části) Lokomotivu BND 30 získalo MPŽ od Východočeských uhelných dolů, důl Kateřina v roce 1994. Stroj zde byl pro závadu motoru odstaven a vzhledem k uzavření dolu nabídnut MPŽ k převzetí. Lokomotiva v dole jezdila na rozchodu 550mm a později obdržela nápravy s rozchodem 600mm.
V současnosti je lokomotiva umístěna v depozitáři. Její zprovoznění není pro náročnost opravy a nepředpokládané velké provozní využití zatím plánováno.
Lokomotiva MD2 byla vyrobena v roce 1940 v Německu ve firmě MBA (Dříve O&K] v provedení bez budky. MPŽ ji získalo z cihlárenské drážky u Zlína. Oproti lokomotivám BN30 zaujme
krátký rám a také děrované (stejně jako mřížka chladiče) boční plechy kapoty. Původní motor je však nahrazen českým dvouválcem Škoda 2S110. Na lokomotivě je v plánu kompletní generální oprava.