mpz

Září 2022

001.jpg V září nás čekalo ukončení sezony, hned ze začátku krásná BN30 chystá soupravu na jízdy.
002.jpg Ranní zátop obou parních mašinek..
003.jpg
004.jpg ... už jen čekáme na odjezd prvního vlaku.
005.jpg Křižování v Babicích...
006.jpg ...po návratu Bésky se chystá 3. vlak na svou jízdu.
007.jpg Samozřejmě párá láká víc:-)
008.jpg Azor už vyráží...
009.jpg ...a Henschel se vrací.
010.jpg A dokola a dokola až do večera ... :-)
011.jpg
012.jpg
013.jpg
014.jpg
015.jpg Tím to posledním vlakem končí sezona...
016.jpg ...Další plánovanou akci bylo vysvobození lokomotivy MD2 z garáže a nastěhovaní do garáže lokomotivy BND30.
017.jpg No nádhera, ne?!
018.jpg Lokomotiva BND30 (zelená v zadní části) Lokomotivu BND 30 získalo MPŽ od Východočeských uhelných dolů, důl Kateřina v roce 1994. Stroj zde byl pro závadu motoru odstaven a vzhledem k uzavření dolu nabídnut MPŽ k převzetí. Lokomotiva v dole jezdila na rozchodu 550mm a později obdržela nápravy s rozchodem 600mm.
V současnosti je lokomotiva umístěna v depozitáři. Její zprovoznění není pro náročnost opravy a nepředpokládané velké provozní využití zatím plánováno.
019.jpg Lokomotiva MD2 byla vyrobena v roce 1940 v Německu ve firmě MBA (Dříve O&K] v provedení bez budky. MPŽ ji získalo z cihlárenské drážky u Zlína. Oproti lokomotivám BN30 zaujme
krátký rám a také děrované (stejně jako mřížka chladiče) boční plechy kapoty. Původní motor je však nahrazen českým dvouválcem Škoda 2S110. Na lokomotivě je v plánu kompletní generální oprava.
Počet souborů: 19 na 1 stránce(kách)