mpz

Říjen 2009

photo1.jpg Měsíc říjen patřil již k těm klidnějším. Několika fotografiemi se podíváme na drobné práce v areálu, či letošní rozloučení s párou.
photo10.jpg Vozidla se vrací do haly.
photo11.jpg Poslední renovovaná lokomotiva.
photo12.jpg
photo13.jpg Důležitou prací bylo ještě před nástupem mrazů, zazimovat parní lokomotivu. To znamená provést výplach kotle, vypuštění veškeré vody z kotle, tendru, ale i veškerého příslušenství. Právě kvůli mrazům potřebovaly parní lokomotivy výtopnu, která nám, ale zatím zoufale schází.
photo14.jpg Drobná údržba před dlouhým odstavením.
photo15.jpg Poslední i první provozní den je výhradním právem pro parního mistra Hrocha.
photo16.jpg Posun za halou.
photo17.jpg Souprava jako za časů Královodvorských železáren. Šestnáctka na haldě se soupravou kiplór bývala vděčným motivem až do poloviny osmdesátých let. Jen prostředí, ale dokonce i rozchod kolejí se trošku změnil...
photo18.jpg
photo19.jpg
photo2.jpg Několik dnů se po areálu proháněl vláček typický pro nejednu cihelnu.
photo20.jpg
photo21.jpg
photo22.jpg
photo23.jpg
photo24.jpg
photo25.jpg Vlak dorazil až na konečnou před Babicemi. I příroda se rychle připravuje na zimu.
photo26.jpg Účastníci zájezdu do Babic jsou spokojeni a lokomotiva vyráží zpět na její poslední letošní cestu. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 10/2009.
photo3.jpg Jeho účelem byl návoz materiálu na dokončení podlahy v letos postavené části haly.
photo4.jpg Na nakládku se netypicky projíždělo přístřeškem podél haly. Vytaženy musely být tedy odstavená vozidla nejen z haly, ale i z této koleje.
photo5.jpg
photo6.jpg Pracovní postup a technologie je stejná jako v první polovině minulého století.
photo7.jpg
photo8.jpg Kolejiště za halou na chvíli ožilo neobvyklou společností.
photo9.jpg
26 files on 1 page(s)