V květnu se poprvé otevřela brána muzea veřejnosti. A šichta to byla dlouhá, protože první provozní den premiérově plynule přešel do Muzejní noci. Sbírku vozidel také obohatil nový přírůstek.
Svoji provozní premiéru si vůz odbyl zcela bez závad.
Vozíky polních drážek děti vždy velmi přitahovaly. Potkal jsem mnoho seniorů, kteří si tu kterou drážku zapsali do paměti jen proto, že v dětství po tajnu jezdili na vozících z kopce. Jejich vzpomínky jsem pak doslova hltal...
Jako za starých časů. Teď už takové příležitosti nejsou.
Fotkou pošmorného rána se přesouváme do prvního otvíracího dne sezóny.
Na denním světle se představily i ty nejstarší stroje. Elektrická Siemens a Schuckert 1908, parní Breitfeld a Daněk 1919.
První den atmosféru doplnily i stylové modely velkých měřítek.
Funkční ukázka přepravy sypkých materiálů polní drážkou.
Je čas na kávu. I ve skutečnosti vláčky obdobně dopravovaly očekávané obědy na pracoviště.
A to je on, nový přírůstek. Důlní vůz pro přepravu horníků, typ DM12. Vyroben byl v roce 1990 pro bývalé Rudné doly Příbram, ale do provozu už nestihl zasáhnout. Vystaven povětrnosti čekal více jak 20 let na svůj muzejní osud.
Po kolejích se proháněly nejen modely, ale hlavně skutečné lokomotivy. Návštěvníkům se poprvé předvedla živá BND30 z Ostravy, navíc v perfektně přirozené podobě.
S šachtou Jindřich II v pozadí. Fotka téměř zcela přirozená.
Jak se měnilo počasí a denní doba, měnil se i počet návštěvníků v areálu.
Bufet byl v obležení pořád...
A není se co divit...
Výstava mašinek se během dne mírně něnila.
Proporciální rozdíly vozidel stejného rozchodu. I měřítka :-)
MPŽ už ve sbírkách jeden shodný vůz má (t.č. vystaven na zámku v Oslavanech). Tento je mimo povrchovou korozi, ale v perfektním původním stavu.
Narozeninová šalina.
Na skok v Babicích.
Dolní přejezd v Babicích.
Ale pára, je pára...
První den pomalu přechází do zcela první muzejní noci.
Na pomoc při nakládce vozu přijíždí lokomotiva BND30 Hornického stanzenu ve Stříbře, jehož členové vůz nedávno získali pro MPŽ.
Vlak odjel, květnové ohlédnutí je u konce. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 07/2011.
Centimetr po centimetru vůz pomaloučku vyplňuje stísněný prostor v dodávce.
Nakládka i následná přeprava proběhla zcela bezproblémově.
Vůz vyrobila Mostárna Frýdek Místek. Dvakrát vůz putoval napříč republikou, než zakotvil snad už definitivně na jižní Moravě.
Ještě kontrola a rozchození zatuhlých ložisek a hurá na trať.