mpz

Zima 2015/2016

photo1.jpg Zimní počasí pracem venku příliš nepřeje. Nicméně zimní ohlédnutí nemálo zajímavých snímků přináší.
photo10.jpg Zájmu návštevníků odpovídala šestivozová souprava tažená pekelně vyladěnou "DH90".
photo11.jpg
photo12.jpg Společná fotka aktérů.
photo13.jpg Navečer ještě trocha promrzlého pózování.
photo14.jpg Tak zase za rok...
photo15.jpg Díky alespoň trochu vyhřáté dílně i letošní zimu probíhaly práce na vozidlech.
photo16.jpg Po letech se opět rozběhly práce na renovaci 4. vyrobené lokomotivy typu BN30R.
photo17.jpg Renovace lokomotivy, která byla ve špatném stavu, předcházelo postupné shánění potřebných dílů a výměna jednotlivých celků s lokomotivami, které měly tyto části v lepším stavu. Na snímku pózuje lokomotiva už v opticky kompletním stavu.
photo18.jpg Byť je muzejní lokomotiva seskládána z částí asi 6 sesterských strojů, umožnilo nám to navrácení podoby ve stavu po vyrobení v roce 1959. Na snímku je zachyceno získávání nepoškozených originálních spřáhel.
photo19.jpg Už se nám to hezky rýsuje.
photo2.jpg Po letech úvah jsme se, ale jak snímek napovídá, pokusili uspořádat mikulášské jízdy. Nebývalý zájem návštěvníků nás příjemně překvapil.
photo20.jpg Renovace "henšlíka" pokračuje mílovými kroky. Mašinka už zase stojí "na svých".
photo21.jpg Krásná fotka uložení zadní nápravy na nově vyrobených pružnicích. Později tento prostor opět vyplní skříňová část kotle s popelníkem.
photo22.jpg Do válce se vrátil píst s opravenou pístnicí.
photo23.jpg Detail uložení šoupátkové a pístní tyče.
photo24.jpg Také křižák už je na místě.
photo25.jpg Ojnice zatím kvůli manipulaci se strojem chybí.
photo26.jpg Po motáži náprav a renovovaného rozvodu je na řadě výroba nové budky.
photo27.jpg Pohledem na uhlák - levou stranu budky, vidíme, že veškeré oplechování je vyráběno původní technologií nýtováním, jež vyžaduje značnou míru umu a zručnosti.
photo28.jpg Mašinka jako nová.
photo29.jpg Do nově zřizované expozice na bývalém zbýšovském dole Simson věnovalo naše muzeum dvojici původních místních huntů s rozchodem 450 mm.
photo3.jpg Akce byla pečlivě připravena i se stylovými kulisami.
photo30.jpg Příprava huntů před odvozem na místo.
photo31.jpg Vždy, když se počasí alespoň trochu umoudřilo, vrhli jsme na přípravu přerozchodování předposledního a zároveň nejkrásnějšího a stavebně nejnáročnějšího úseku naší dráhy.
photo32.jpg Trať pod skalním masivem dokonale pohltil les a v létě téměř neprostupné křoví.
photo33.jpg Království Šípkové Růženky se vrací z prokletí.
photo34.jpg
photo35.jpg Sehraný tým opět chystá tolik potřebné pražce.
photo36.jpg
photo37.jpg Na závěr několik zimních náladovek se sněhem i bez.
photo38.jpg
photo39.jpg
photo4.jpg
photo40.jpg
photo41.jpg V zimních měsících dobře patrné bývalé přemostění údolí u dolu Ferdinand. Na pravém pilíři končí úzkorozchodné koleje obnovené odbočky Důl Ferdinand. Samozřejmě, že se v našich hlavách most opět rýsuje :-)
photo42.jpg
photo43.jpg
photo44.jpg
photo45.jpg Zimní fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 05/2016.
photo5.jpg
photo6.jpg Osazenstvo muzea si dalo na převlecích záležet.
photo7.jpg Už v pokladně návštěvníky vítal anděl.
photo8.jpg U "pojízdného pekla".
photo9.jpg
Počet souborů: 45 na 1 stránce(kách)