Zimní počasí pracem venku příliš nepřeje. Nicméně zimní ohlédnutí nemálo zajímavých snímků přináší.
Zájmu návštevníků odpovídala šestivozová souprava tažená pekelně vyladěnou "DH90".
Společná fotka aktérů.
Navečer ještě trocha promrzlého pózování.
Tak zase za rok...
Díky alespoň trochu vyhřáté dílně i letošní zimu probíhaly práce na vozidlech.
Po letech se opět rozběhly práce na renovaci 4. vyrobené lokomotivy typu BN30R.
Renovace lokomotivy, která byla ve špatném stavu, předcházelo postupné shánění potřebných dílů a výměna jednotlivých celků s lokomotivami, které měly tyto části v lepším stavu. Na snímku pózuje lokomotiva už v opticky kompletním stavu.
Byť je muzejní lokomotiva seskládána z částí asi 6 sesterských strojů, umožnilo nám to navrácení podoby ve stavu po vyrobení v roce 1959. Na snímku je zachyceno získávání nepoškozených originálních spřáhel.
Už se nám to hezky rýsuje.
Po letech úvah jsme se, ale jak snímek napovídá, pokusili uspořádat mikulášské jízdy. Nebývalý zájem návštěvníků nás příjemně překvapil.
Renovace "henšlíka" pokračuje mílovými kroky. Mašinka už zase stojí "na svých".
Krásná fotka uložení zadní nápravy na nově vyrobených pružnicích. Později tento prostor opět vyplní skříňová část kotle s popelníkem.
Do válce se vrátil píst s opravenou pístnicí.
Detail uložení šoupátkové a pístní tyče.
Také křižák už je na místě.
Ojnice zatím kvůli manipulaci se strojem chybí.
Po motáži náprav a renovovaného rozvodu je na řadě výroba nové budky.
Pohledem na uhlák - levou stranu budky, vidíme, že veškeré oplechování je vyráběno původní technologií nýtováním, jež vyžaduje značnou míru umu a zručnosti.
Mašinka jako nová.
Do nově zřizované expozice na bývalém zbýšovském dole Simson věnovalo naše muzeum dvojici původních místních huntů s rozchodem 450 mm.
Akce byla pečlivě připravena i se stylovými kulisami.
Příprava huntů před odvozem na místo.
Vždy, když se počasí alespoň trochu umoudřilo, vrhli jsme na přípravu přerozchodování předposledního a zároveň nejkrásnějšího a stavebně nejnáročnějšího úseku naší dráhy.
Trať pod skalním masivem dokonale pohltil les a v létě téměř neprostupné křoví.
Království Šípkové Růženky se vrací z prokletí.
Sehraný tým opět chystá tolik potřebné pražce.
Na závěr několik zimních náladovek se sněhem i bez.
V zimních měsících dobře patrné bývalé přemostění údolí u dolu Ferdinand. Na pravém pilíři končí úzkorozchodné koleje obnovené odbočky Důl Ferdinand. Samozřejmě, že se v našich hlavách most opět rýsuje :-)
Zimní fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 05/2016.
Osazenstvo muzea si dalo na převlecích záležet.
Už v pokladně návštěvníky vítal anděl.
U "pojízdného pekla".