mpz

Březen 2012

photo1.jpg Nejen do Zbýšova konečně dorazilo po zdlouhavé zimě jaro.
photo10.jpg Provozní snímek, z něhož dýchá atmosféra časů dávno minulých.
photo11.jpg Z babické výhybny se stalo místo velmi fotogenické v každém ročním období. Stále častěji se také stává cílem procházek místních obyvatel. Na vzdáleném konci zvažujeme umístění vhodného mobiliáře.
photo12.jpg Opět bylo pracně zkulturněno okolí letos stopadesátilého cihlového mostku.
photo13.jpg
photo14.jpg I na trati se současně pracuje.
photo15.jpg Sehraný tým.
photo16.jpg ýsledky dřiny je třeba se náležitě pochlubit.
photo17.jpg
photo18.jpg Několik dalších fotek bude patřit vozidlům, o něž se většinou stará další sehraný tým. Zde je zachyceno probouzení naší nejoblíbenější provozní lokomotivy. "Kabriolet" má holt svoje velké kouzlo. Byť se lokomotivy v této podobě nevyráběly, renovace v retrostylu předválečných strojů, se vzhledově velmi vydařila.
photo19.jpg Ostravská důlní sanitka po odplachtování.
photo2.jpg Jaro je ovšem potřeba přivítat, jak jinak než prací. K tomuto lehkomyslnému počínání se uživatelsky nedokončená babická výhybna velmi hodí.
photo20.jpg Dlouhá řada důlních vozů symbolicky pod těžní věží.
photo21.jpg "Pullmany" na projížďce alespoň před bránu muzea.
photo22.jpg Tyto technicky vydařené dvanáctimístné hornické osobní vozy se v nezměněné podobě vyráběly od poloviny šedesátých let do počátku let devadesátých. V současnosti je nalezneme v mnoha hornických skanzenech, často i provozní.
photo23.jpg Úprava zajišťovacích čepů spřáhel do původní podoby. Čepy byly pro všechny vozy nově vyrobeny.
photo24.jpg Detailní pohled na svěšení vozů, které zaručuje jednoduché, funkční, pevné spojení a klidnou jízdu. Spřáhla jsou oběma směry odpruženy vinutými pružinami. Konstrukce spřáhel navíc umožňuje vozy jednostranně rozpojit a pro úsporu místa odstavovat nárazníkem na nárazník.
photo25.jpg Voňavá odměna po práci.
photo26.jpg Novým líbivým nátěrem v původním duchu se letos může chlubit první "poličský" plošiňák. Vozy vyrobila plzeňská škodovka počátkem padesátých let.
photo27.jpg
photo28.jpg
photo29.jpg Na závěr už jen neobvyklé pohledy na muzeum a jeho okolí z dáli.
photo3.jpg Mezi kolejemi vzniká sypané nástupiště.
photo30.jpg Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 04/2012.
photo4.jpg Materiál je přepravován samozřejmě stylově.
photo5.jpg
photo6.jpg
photo7.jpg
photo8.jpg Štěrkování speciálním výsypným vozem je rychlé a elefektivní.
photo9.jpg
30 files on 1 page(s)