Nejen do Zbýšova konečně dorazilo po zdlouhavé zimě jaro.
Provozní snímek, z něhož dýchá atmosféra časů dávno minulých.
Z babické výhybny se stalo místo velmi fotogenické v každém ročním období. Stále častěji se také stává cílem procházek místních obyvatel. Na vzdáleném konci zvažujeme umístění vhodného mobiliáře.
Opět bylo pracně zkulturněno okolí letos stopadesátilého cihlového mostku.
I na trati se současně pracuje.
Sehraný tým.
ýsledky dřiny je třeba se náležitě pochlubit.
Několik dalších fotek bude patřit vozidlům, o něž se většinou stará další sehraný tým. Zde je zachyceno probouzení naší nejoblíbenější provozní lokomotivy. "Kabriolet" má holt svoje velké kouzlo. Byť se lokomotivy v této podobě nevyráběly, renovace v retrostylu předválečných strojů, se vzhledově velmi vydařila.
Ostravská důlní sanitka po odplachtování.
Jaro je ovšem potřeba přivítat, jak jinak než prací. K tomuto lehkomyslnému počínání se uživatelsky nedokončená babická výhybna velmi hodí.
Dlouhá řada důlních vozů symbolicky pod těžní věží.
"Pullmany" na projížďce alespoň před bránu muzea.
Tyto technicky vydařené dvanáctimístné hornické osobní vozy se v nezměněné podobě vyráběly od poloviny šedesátých let do počátku let devadesátých. V současnosti je nalezneme v mnoha hornických skanzenech, často i provozní.
Úprava zajišťovacích čepů spřáhel do původní podoby. Čepy byly pro všechny vozy nově vyrobeny.
Detailní pohled na svěšení vozů, které zaručuje jednoduché, funkční, pevné spojení a klidnou jízdu. Spřáhla jsou oběma směry odpruženy vinutými pružinami. Konstrukce spřáhel navíc umožňuje vozy jednostranně rozpojit a pro úsporu místa odstavovat nárazníkem na nárazník.
Voňavá odměna po práci.
Novým líbivým nátěrem v původním duchu se letos může chlubit první "poličský" plošiňák. Vozy vyrobila plzeňská škodovka počátkem padesátých let.
Na závěr už jen neobvyklé pohledy na muzeum a jeho okolí z dáli.