mpz

Listopad 2012

photo1.jpg Listopadové počasí moc práci nepřálo. Nicméně se pokračovalo s přípravou kolejového napojení nové dílny, opravě strážního domku a úpravě okolí. Představíme si také nové vozidlo pro zbýšovskou úzkokolejku.
photo10.jpg Zajímavým počinem bylo obnovení lampy venkovního osvětlení v původním místě u vjezdové brány dolu Jindřich II. Jako základ posloužil zbytek dávno sešrotovaného stožáru osvětlení.
photo11.jpg Imrovizované lešení u nově vztyčeného dřevěného sloupu, který bude v budoucnu sloužit i trolejovému vedení.
photo12.jpg Artistické výkony s těžkým částečně litinovým svítidlem.
photo13.jpg A je hotovo.
photo14.jpg Velmi syrová náladovka z přejezdu u střelnice.
photo15.jpg Stavba dílny pro opravy kolejových vozidel se rychle blížila k závěru.
photo16.jpg
photo17.jpg Několik pohledů na téměř dokončenou stavbu i celkový prostor před bránou muzea.
photo18.jpg
photo19.jpg Zhruba uprostřed mezi dílnou a domkem je v pozadí žlutá bývalá správní budova dolu Jindřich ("Heinrich Schacht"), nad strážním domkem je o celých sto let mladší růžová správní budova dolu Jindřich II s rozsáhlými šatnami a sociálním zázemím, zcela vpravo nad depozitní halou muzea je celému prostoru dominantní těžní věž centrálního černouhelného dolu Jindřich II.
photo2.jpg Největší událostí byl bezesporu dlouho očekávaný odkup důlní lokomotivy DH70 z Ostravy. Na snímku působí mašina se svými poctivými jedenácti tunami paradoxně jako hračka.
photo20.jpg
photo21.jpg Montáž další výhybky sloužící ke kolejovému napojení nové dílny.
photo22.jpg Prostor za halou opět osvětluje opravená "retro" lampa.
photo23.jpg Letité vagónky z ústecké chemičky tráví zimu venku.
photo24.jpg
photo25.jpg Práce na opravě strážního domku pokračují omítáním.
photo26.jpg
photo27.jpg Huntík na dešťovou vodu s rozchodem pouhých 450mm byl nalezen ve zpustlém prostoru u domku a k mytí rukou nám slouží v podstatě od počátku našeho působení ve Zbýšově. (od r.2005) S trochou nadsázky se dá říct, že je to naše první kolejové vozidlo na novém působišti.
photo28.jpg Další z řady projevujících se příznaků z přepracování :-)
photo29.jpg Co si přát víc, než aby nám bylo u práce do zpěvu? Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 01/2013.
photo3.jpg Opatrná nakládka stroje. Za chvíli už stroj vyrazil na dlouhou cestu na jih Moravy.
photo4.jpg Večer ve Zbýšově s radostným přírustkem.
photo5.jpg Lokomotiva byla vyrobena v roce 1980. Odstavena a následně vyřazena byla v průběhu roku 2012 po težké závadě spalovacího motoru.
photo6.jpg Strohý ovládací pult lokomotivy.
photo7.jpg Oprava lokomotivy bude zahrnovat nejen výměnu spalovacího motoru, ale také úpravu stroje pro povrchový provoz s osobními vozy.
photo8.jpg Lokomotiva je v majetku Regionální úzkorozchodné železnice o.p.s. a je určena k zajištění "komerčního" provozu výletních vlaků a údržbě trati. Nejedná se tedy o muzejní vozidlo. Se získáním stejného typu lokomotivy do sbírek muzea se do budoucna samozřejmě počítá.
photo9.jpg Z této fotky je zřejmé, že kvůli výhledu kolem osobních vozů, bude muset být kabina zásadně upravena.
Počet souborů: 29 na 1 stránce(kách)