Listopadové počasí moc práci nepřálo. Nicméně se pokračovalo s přípravou kolejového napojení nové dílny, opravě strážního domku a úpravě okolí. Představíme si také nové vozidlo pro zbýšovskou úzkokolejku.
Zajímavým počinem bylo obnovení lampy venkovního osvětlení v původním místě u vjezdové brány dolu Jindřich II. Jako základ posloužil zbytek dávno sešrotovaného stožáru osvětlení.
Imrovizované lešení u nově vztyčeného dřevěného sloupu, který bude v budoucnu sloužit i trolejovému vedení.
Artistické výkony s těžkým částečně litinovým svítidlem.
A je hotovo.
Velmi syrová náladovka z přejezdu u střelnice.
Stavba dílny pro opravy kolejových vozidel se rychle blížila k závěru.
Několik pohledů na téměř dokončenou stavbu i celkový prostor před bránou muzea.
Zhruba uprostřed mezi dílnou a domkem je v pozadí žlutá bývalá správní budova dolu Jindřich ("Heinrich Schacht"), nad strážním domkem je o celých sto let mladší růžová správní budova dolu Jindřich II s rozsáhlými šatnami a sociálním zázemím, zcela vpravo nad depozitní halou muzea je celému prostoru dominantní těžní věž centrálního černouhelného dolu Jindřich II.
Největší událostí byl bezesporu dlouho očekávaný odkup důlní lokomotivy DH70 z Ostravy. Na snímku působí mašina se svými poctivými jedenácti tunami paradoxně jako hračka.
Montáž další výhybky sloužící ke kolejovému napojení nové dílny.
Prostor za halou opět osvětluje opravená "retro" lampa.
Letité vagónky z ústecké chemičky tráví zimu venku.
Práce na opravě strážního domku pokračují omítáním.
Huntík na dešťovou vodu s rozchodem pouhých 450mm byl nalezen ve zpustlém prostoru u domku a k mytí rukou nám slouží v podstatě od počátku našeho působení ve Zbýšově. (od r.2005) S trochou nadsázky se dá říct, že je to naše první kolejové vozidlo na novém působišti.
Další z řady projevujících se příznaků z přepracování :-)
Opatrná nakládka stroje. Za chvíli už stroj vyrazil na dlouhou cestu na jih Moravy.
Večer ve Zbýšově s radostným přírustkem.
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1980. Odstavena a následně vyřazena byla v průběhu roku 2012 po težké závadě spalovacího motoru.
Strohý ovládací pult lokomotivy.
Oprava lokomotivy bude zahrnovat nejen výměnu spalovacího motoru, ale také úpravu stroje pro povrchový provoz s osobními vozy.
Lokomotiva je v majetku Regionální úzkorozchodné železnice o.p.s. a je určena k zajištění "komerčního" provozu výletních vlaků a údržbě trati. Nejedná se tedy o muzejní vozidlo. Se získáním stejného typu lokomotivy do sbírek muzea se do budoucna samozřejmě počítá.
Z této fotky je zřejmé, že kvůli výhledu kolem osobních vozů, bude muset být kabina zásadně upravena.