mpz

Duben 2013

photo1.jpg Měsíc duben byl letos poněkud zvláštní dlouhou zimou, kdy ještě počátkem měsíce ležel sníh. O to rychleji musely po jeho odtátí nastartovat práce zejména v areálu muzea před počátkem nové sezóny. Souběžně byla oživována i parní "béeska".
photo10.jpg Tady už je výhybka zkompletovaná. Krom rozsáhlých oprav, prošla i změnou rozchodu. Jejím bývalým působištěm je léta zrušená úzkokolejka v jihočeské Zlivi s rozchodem 700mm.
photo11.jpg Za roztápějící se béeskou se tvrdě pracuje na nových kolejích k dílně.
photo12.jpg Montáž jednotlivých částí výhybky.
photo13.jpg
photo14.jpg Směrem k dílně se již rýsuje kolejové napojení.
photo15.jpg Usazování výhybky před dílnou.
photo16.jpg Optická kontrola směru přímé koleje.
photo17.jpg Výhybka je na místě.
photo18.jpg Pohled od dílny.
photo19.jpg Nakládka kolejnic léty osvědčenou metodou...
photo2.jpg Počasím vynucenou přestávkou se opozdila montáž vyrobených svítidel venkovního osvětlení na již delší dobu osazené dřevěné sloupy.
photo20.jpg Dobrá nálada nesmí chybět.
photo21.jpg Rozmístění pražců.
photo22.jpg A už po nové odbočce přijíždí kolejnice.
photo23.jpg Odstraňování zbytků starých spojek kolejnic.
photo24.jpg Práce rychle postupují.
photo25.jpg Kolejově je hotovo.
photo26.jpg Dílna je kolejově napojena. Nyní se pracuje na manipulační koleji.
photo27.jpg Několika obrázky si připomeneme probouzení parní mašinky po zimě. Svářecí souprava k provozu a opravám parních lokomotiv neodmyslitelně vždy patřila.
photo28.jpg Na zkušební jízdě téměř na samém konci úzkorozchodné části tratě.
photo29.jpg S budouvou dolu Ferdinand v pozadí.
photo3.jpg Záběr na montáž svítidla a izolátorů, které zajistí přívod elektřiny jako za starých časů.
photo30.jpg Příroda letos jaro rozhodně nepřipomíná.
photo31.jpg
photo32.jpg Naši nejmenší barevně ladí s lokomotivou :-)
photo33.jpg Prořezávka v okolí kolejí. Pro dříče přijela večer dokonce pára.
photo34.jpg Před dílnou se další ráno chystá souprava na sypání štěrku.
photo35.jpg Sypeme...
photo36.jpg Rovnáme...
photo37.jpg Vykolejujeme...
photo38.jpg Nakolejujeme...
photo39.jpg A je úspěšně hotovo!
photo4.jpg A je hotovo. Ač se to nezdá, nejsme v polovině minulého století, ale v roce 2013...
photo40.jpg Dílna se probouzí k životu. Lokomotiva DH70 vytahuje plošiňák s krásným renovovaným litinovým ponkem.
photo41.jpg ... a přiváží kolejové armatury s provozem polních drážek neodmyslitelně spojené.
photo42.jpg V prostoru před dílnou vzniká ukázka použití vozíkové točny a dalších částí polních drážek lehké stavby pro ruční provoz.
photo43.jpg Zprovozňování léta nepoužívané kolejové zarážky - beranidla. Původem sloužila ke spouštění jednotlivých vozíků v bohunické velkocihelně. Později byla několik let umístěna jako kolejová závora na předváděcí trati KPŽ v Černovicích.
photo44.jpg Montáž na místo.
photo45.jpg Svářeč si u práce udělá pohodlí.
photo46.jpg Na řadu přichází točna. V pozadí se obléká dílna do finálního hávu.
photo47.jpg Točna byla zakoupena již bez vnitřního paprsku s ložisky. Jeho znovuvýroba nás čeká.
photo48.jpg Funkční zkouška. I s prázdným vozíkem to jde bez ložisek ztuha.
photo49.jpg
photo5.jpg Pohled na dokončené osvětlení z opačné strany.
photo50.jpg Zarážka v aktivní poloze. Krom ukázky bude sloužit k ochraně točničky a nakonec i strážního domku před splašenými vozidly :-) Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 06/2012.
photo6.jpg Po zimě se konečně na kolejích objevily důlní osobní vozy. Symbolicky pod těžní věží.
photo7.jpg Velkým a dlooouho očekávaným dárkem se staly tyto krásně opravené nápravy s převodovkami pro naši nejsilnější lokomotivu DH120.
photo8.jpg Už počátkem měsíce, kdy počasí pracem venku absolutně nepřálo, se rozeběhly práce na kolejových objektech před novou dílnu.
photo9.jpg Výhybku přímo před vrata dílny bylo třeba z velké části znovu vyrobit.
Počet souborů: 50 na 1 stránce(kách)