Měsíc duben byl letos poněkud zvláštní dlouhou zimou, kdy ještě počátkem měsíce ležel sníh. O to rychleji musely po jeho odtátí nastartovat práce zejména v areálu muzea před počátkem nové sezóny. Souběžně byla oživována i parní "béeska".
Tady už je výhybka zkompletovaná. Krom rozsáhlých oprav, prošla i změnou rozchodu. Jejím bývalým působištěm je léta zrušená úzkokolejka v jihočeské Zlivi s rozchodem 700mm.
Za roztápějící se béeskou se tvrdě pracuje na nových kolejích k dílně.
Montáž jednotlivých částí výhybky.
Směrem k dílně se již rýsuje kolejové napojení.
Usazování výhybky před dílnou.
Optická kontrola směru přímé koleje.
Výhybka je na místě.
Pohled od dílny.
Nakládka kolejnic léty osvědčenou metodou...
Počasím vynucenou přestávkou se opozdila montáž vyrobených svítidel venkovního osvětlení na již delší dobu osazené dřevěné sloupy.
Dobrá nálada nesmí chybět.
Rozmístění pražců.
A už po nové odbočce přijíždí kolejnice.
Odstraňování zbytků starých spojek kolejnic.
Práce rychle postupují.
Kolejově je hotovo.
Dílna je kolejově napojena. Nyní se pracuje na manipulační koleji.
Několika obrázky si připomeneme probouzení parní mašinky po zimě. Svářecí souprava k provozu a opravám parních lokomotiv neodmyslitelně vždy patřila.
Na zkušební jízdě téměř na samém konci úzkorozchodné části tratě.
S budouvou dolu Ferdinand v pozadí.
Záběr na montáž svítidla a izolátorů, které zajistí přívod elektřiny jako za starých časů.
Příroda letos jaro rozhodně nepřipomíná.
Naši nejmenší barevně ladí s lokomotivou :-)
Prořezávka v okolí kolejí. Pro dříče přijela večer dokonce pára.
Před dílnou se další ráno chystá souprava na sypání štěrku.
Sypeme...
Rovnáme...
Vykolejujeme...
Nakolejujeme...
A je úspěšně hotovo!
A je hotovo. Ač se to nezdá, nejsme v polovině minulého století, ale v roce 2013...
Dílna se probouzí k životu. Lokomotiva DH70 vytahuje plošiňák s krásným renovovaným litinovým ponkem.
... a přiváží kolejové armatury s provozem polních drážek neodmyslitelně spojené.
V prostoru před dílnou vzniká ukázka použití vozíkové točny a dalších částí polních drážek lehké stavby pro ruční provoz.
Zprovozňování léta nepoužívané kolejové zarážky - beranidla. Původem sloužila ke spouštění jednotlivých vozíků v bohunické velkocihelně. Později byla několik let umístěna jako kolejová závora na předváděcí trati KPŽ v Černovicích.
Montáž na místo.
Svářeč si u práce udělá pohodlí.
Na řadu přichází točna. V pozadí se obléká dílna do finálního hávu.
Točna byla zakoupena již bez vnitřního paprsku s ložisky. Jeho znovuvýroba nás čeká.
Funkční zkouška. I s prázdným vozíkem to jde bez ložisek ztuha.