mpz

Červenec 2013

photo1.jpg
V červenci počasí přálo. Jen toho tepla mohlo být o trošku míň. V průběhu měsíce nastoupivší úmorná vedra mnoho našich návštěvníků odradila. Vlaky ovšem jezdily přesně a spolehlivě.
photo10.jpg
photo11.jpg Lokomotiva si přezdívku "špageta" zaslouží.
photo12.jpg Výstavka v areálu.
photo13.jpg Varianty lokomotiv BN30.
photo14.jpg
photo15.jpg Setkání patnáctek (typ BN15R).
photo16.jpg Již tradičně se o sobotách střídaly parní a motorové lokomotivy.
photo17.jpg ečerním snímkem ukončíme ohlédnutí za provozem a podíváme se na nějakou práci.
photo18.jpg V nové dílně se podrobovala konečné montáži po opravě elektrická důlní lokomotiva TLD3,5 z Malých Svatoňovic, kde jezdila na rozchodu 650mm na dole Zdeněk Nejedlý.
photo19.jpg Řídící kontrolér.
photo2.jpg V areálu muzea zejména v termínech motorových jízd panoval poklid a příjemná rodinná atmosféra.
photo20.jpg Lokomotivu se však ani po několika hodinovém snažení nepodařilo oživit, čímž nám přibyly vrásky. Víra ve zdárný konec, ale zůstává...
photo21.jpg Naplno běžela příprava pražců na nový úsek úzkorozchodné trati pod Babicemi.
photo22.jpg
photo23.jpg Předvrtávání pražců je nejen nutnost, dřina, ale také zjevně radost.
photo24.jpg Díry jsou vrtány pomocí šablony.
photo25.jpg Virtuální procházka po trati. Začátek dráhy přímo ve stanici Zastávka u Brna.
photo26.jpg Počáteční úsek je ještě na dřevěných pražcích.
photo27.jpg Pod skalním masivem v Zastávce vyrostl jakýsi dobrodružný příbytek.
photo28.jpg Další úsek už trať příliš nepřipomíná. Příroda zahlazuje stopy lidské činnosti až nepříjemně rychle...
photo29.jpg K tomuto už není v podstatě co dodat.
photo3.jpg
photo30.jpg Pod Babicemi je trať vysekána a čeká na svoji proměnu v úzkokolejku.
photo31.jpg Dnes už dobře známá babická výhybna.
photo32.jpg Trať nad Babicemi porostlá přesličkou.
photo33.jpg Netrvalo dlouho a na úseku pod babickou výhybnou začalo být rušno. Rozebírání normálně rozchodné trati.
photo34.jpg Taneční kreace zúčastněných.
photo35.jpg Tady už snad ani nejde o tanec :-) Nicméně zdání klame, abstinence zaručena.
photo36.jpg My to neuneséém!
photo37.jpg Ještě kóósek blíž!
photo38.jpg Pak, že se vlak bagru nevyhne.
photo39.jpg Kolejnice jsou odsunuty bokem, následně budou odvezeny betonové pražce a připravena pláň pro položení úzkokolejky.
photo4.jpg Osvežení u netradičního pítka bylo příjemné nejen pro děti.
photo40.jpg Úderná četa v dobré náladě.
photo41.jpg U dolu Ferdinand se hromadí pražce.
photo42.jpg Pláň je připravena.
photo43.jpg
photo44.jpg A po práci na závěr? Nejen orosená odměna. Fotokroniku připravil Robert Dujka © MPŽ 09/2013.
photo5.jpg Před odjezdem vlaku kontrola jízdenek. Zaučovali se naši nejmladší.
photo6.jpg Vlak vyráží do Babic.
photo7.jpg
photo8.jpg Stejná souprava cestou zpět. Osada nad vlakem se nazývá "větrůvka" z dob, kdy se tam nacházela větrací výdušná šachta
photo9.jpg Vlak je slušně zaplněn.
Počet souborů: 44 na 1 stránce(kách)